Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Senja

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-22, 09:12   #1
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Senja

Jeg har lenge drømt om Senja, men aldri vært der. Har sett at mange fremsnakker øya.
Nå åpnet det seg en mulighet for kjøretur til Tromsø, og da vil jeg ta en avstikker til Senja.
Tiden blir litt begrenset, så jeg trenger tips til hva jeg bør prioritere?
Jeg er mest opptatt av å se naturen og utsikten. Er det mest spektakulært i nord, sør eller vest?
Ikke så opptatt av kunst og fancy mat.
Finnes det noen korte fotturer som gir fantastisk utsikt?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-22, 10:08   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Senja

Nord og vest, vil jeg si. Husøy, Fjordgård, Mefjordbotn, Senjahopen, Mefjordvær, Hamn, Grylleford, Torsken ... Fotturer vet jeg ikke noe om, har bare vært på biltur, dessverre.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-22, 10:21   #3
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Senja

Når du sier tiden blir begrenset og du reiser fra Tromsø så tenker jeg det beste blir å følge Nasjonal turistvei (lenke: https://www.nasjonaleturistveger.no/...tvegene/senja/ ) Jeg synes selv at Djevelens tanngard er veldig flott.

PS! Godt valg, jeg synes Senja er helt fantastisk

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-22, 10:33   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Senja

Det finnes en nedlagt gruve, om det er interessant å se, det kan kombineres med fottur til damanlegget og ned til den nedlagte kaia, og informasjonsskilt om historien til samfunnet.
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Senjens_Nikkelverk

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-22, 10:34   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.231
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Senja

Jeg er enig med My om hvor det den villeste naturen er på øya.

Turen til Segla er 3,5 time og kanskje lengre enn du tenker deg ? https://ut.no/turforslag/1110112/segla-639-moh

Men det mest spektatulare ser du fra rasteplassen ved veien. https://www.goto-norway.no/index.php...eter/okshornan

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-22, 10:40   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Senja

Hvis du kommer sørfra så kan du ta av fra E6 ved Buktamoen og gjennom Finnsnes til Senja, utover mot Gryllefjord, og så Skaland, Bøvær, Steinfjord, Tungeneset (der du ser Okshornan som him kaller noe annet), Ersfjorden med gulldassen og stranda, Senjahopen (sving ut til Mefjordvær med det samme), og til Botnhamn og ta ferga til Brensholmen på Kvaløya, Tromsø kommune.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no