Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-22, 15:37   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.778
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Mannen min bestilte egentlig time til 16-åringen, men vi har tenkt at jeg heller kan bruke den, så kan han bruke min som jeg har i august. Går det an? Er det lov?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-22, 15:42   #2
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Folk driver jo og selger passtimene sine på finn, så jeg regner med det er uproblematisk.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-22, 15:43   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Interessant spørsmål. Vet det har vært salg av pass-timer på Finn, og at det er stanset, de venter på en uttalelse fra Politidirektoratet.

Mitt beste tips ville være å møte opp begge to, forberedt på pass-søknad, og spørre direkte.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-22, 15:48   #4
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Man oppgir jo ikke noe navn? Gjør man? Bare telefonnr.
Jeg bestilte til barna men begge var jo bestilt av meg med mitt nr.
at man ikke kan selge timen sin handler vel om helt andre mekanismer vil jeg tro.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-22, 15:50   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Men om det gjelder passtime til et barn, og så stiller det plutselig en voksen i stedet, så er jo det noe annet enn om en annen person benytter seg av den tjenester som opprinnelig ble bestilt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-22, 15:50   #6
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Man oppgir jo ikke noe navn? Gjør man? Bare telefonnr.
Jeg bestilte til barna men begge var jo bestilt av meg med mitt nr.
at man ikke kan selge timen sin handler vel om helt andre mekanismer vil jeg tro.

Ja, vurderingen fra Politidirektoratet handler om annonsering og salg.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-22, 15:51   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Ja. Det kan du. Du må bare legge inn «riktig» telefonnummer når du ankommer. Altså fra den som har bestilt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-22, 15:56   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja. Det kan du. Du må bare legge inn «riktig» telefonnummer når du ankommer. Altså fra den som har bestilt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-22, 15:58   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men om det gjelder passtime til et barn, og så stiller det plutselig en voksen i stedet, så er jo det noe annet enn om en annen person benytter seg av den tjenester som opprinnelig ble bestilt.

Da mannen skulle bestille til snuppa anga han ingenting om at det var et barn han skulle bestille til. Sier han i hvert fall.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-22, 15:58   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.778
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Takk for svar. Men har kommet til at vi avbestiller den, jeg trenger ikke nytt pass før etter jul, og har time i august. Jeg har også en time i høstferien som sønnen kan bruke. Han trenger heller ikke før etter jul. Da kan noen andre få glede av den på Stjørdal.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-22, 16:54   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Jeg bestilte nylig time, og oppga ikke noe annet enn e-post og telefon. Var ingen spørsmål om hvem som skulle hva, måtte bare krysse for pass eller id-kort.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-22, 18:12   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Det er nok noen som blir veldig glade for å få den timen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-22, 16:27   #13
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Takk for svar. Men har kommet til at vi avbestiller den, jeg trenger ikke nytt pass før etter jul, og har time i august. Jeg har også en time i høstferien som sønnen kan bruke. Han trenger heller ikke før etter jul. Da kan noen andre få glede av den på Stjørdal.

Mulig jeg nettopp booka den på Stjørdal da.
Måtte visst føye oss inn i rekken av «passflyktninger» da vi oppdaget at datteren må ha nytt pass klart til ett år på folkehøgskole litt plutselig.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-22, 18:19   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.778
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Den er i morgen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-05-22, 23:44   #15
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Den er i morgen.

Haha, jeg booka i august, dagen før hun begynner på fhs. Nå er Tjorven verdens beste da, så jeg slipper å kjøre tur-retur Tynset i juni, men jeg beholder timen i Stjørdal til meg selv. Haster ikke fullt så mye for meg heldigvis.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-22, 08:35   #16
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke en passtime som mannen min har bestilt?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Takk for svar. Men har kommet til at vi avbestiller den, jeg trenger ikke nytt pass før etter jul, og har time i august. Jeg har også en time i høstferien som sønnen kan bruke. Han trenger heller ikke før etter jul. Da kan noen andre få glede av den på Stjørdal.

Like lurt at dere avbestilte, for om du har gyldig pass så langt frem så tror jeg ikke du hadde fått bestilt nå og det ville blitt bomtur. Vi forsøkte oss nemlig på å bestille id-kort til eldste barnet. Barnet har gyldig pass men ikke førerkort og må dermed drasse rundt på pass som id, og vi tenkte nasjonalt id-kort var litt mer praktisk. Men vi ble avvist i skranken på grunn av leveringsproblemene og henvist til ny time etter sommeren. (Det var ikke helt bomtur, for minste barnet skulle ha nytt pass, så vi fikk uansett benyttet oss av timen vår.)

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no