Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal du ha til dessert i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-22, 09:07   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hva skal du ha til dessert i dag?

For vi må jo ha en desserttråd!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 12:07   #2
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Her kan jeg rapportere hver julaften!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 12:34   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Her kan jeg rapportere hver julaften!

Omtrent det samme her

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 12:37   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.427
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Her kan jeg rapportere hver julaften!

Samme her - dvs. bortsett fra at vi som oftest ikke orker dessert etter pinnekjøttet på julaften heller.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 12:48   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Har vel ingen planer om dessert i dag, men eldste har tenkt å bake brownies i helgen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 12:48   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.727
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Det blir nok sparsommelig oppdatering på denne fronten her også. Det hender vi har popcorn og is etter fredagsmiddagen, riktignok.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 12:50   #7
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.705
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Minimalt med rapportering herfra også. Sist dessert var gele og vaniljesaus, det er vel 3 uker siden og bursdagsfeiring.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 12:51   #8
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.336
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Her kan jeg rapportere hver julaften!

… og 1. juledag og nyttårsaften.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 12:56   #9
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Dårlig med desserter her og. Men Ungen har faktisk klaga det inn: «NN har dessert når de har fisk til middag», så eg har vurdert å bli flinkere til å lage kvardagsdesserter som oppskjært frukt og yoghurt og liknande.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 13:40   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?



Det er ikke så ofte det er avanserte desserter å få i fruktheimen, men et eller annet med frukt har vi ofte.
I forrige uke hadde vi jordbær marinert i balsamico og demerarasukker med krem til. Selv nederlandske jordbær smaker mye når de får godgjøre seg litt.
I helgen skal jeg lage noe med appelsin for jeg fikk så mange i den siste forundringsposen. Kanskje skjære de i tynne skiver og drysse over demerarasukker og kanel. Både godt og enkelt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 13:42   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.426
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Håper noen faktisk legger inn dessert-tips i tråden også, ikke bare hvor sjelden de har dessert. Jeg er også av dem som nesten aldri har dessert, men de gangene jeg tenker å ha det er jeg ganske fantasiløs, så tips hadde vært fint! Gjerne enkle desserter til "vanlige" søndagsmiddager, evt med en gjest eller to, hvor man bare vil ha litt søtt etterpå, uten at det er full 17.mai-faktor. Vanlige desserter involverer veldig ofte gelatin, i form av gele, fromasj, puddinger o.l., og det liker jeg ikke konsistensen på. Så da blir det veldig fort is, men også der går det jo sikkert an å gjøre det litt mer spenstig enn bare å putte i skje i en boks.

Da jeg var barn hadde vi mye oftere dessert. I alle fall hver søndag, men ofte ellers også. Da var det gjerne sånt som sviskekompott eller andre (ferdig-)kompotter med fløte, eller hermetisk frukt med krem.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 13:44   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Is blir ekstra godt med varme bjørnebær til, eller med nonstop og peanøtter.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 13:48   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.426
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Jeg er ikke så glad i nonstop og peanøtter til heller, det er en typisk jobbfredagskaffegreie som jeg aldri helt har skjønt meg på. Men varme bær er godt ja, det har du rett i. Bjørnebær eller skogsbærblanding.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 13:52   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.727
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Opprinnelig lagt inn av fruktekspert

demerarasukker

Hva er det? Altså, jeg har googlet og skjønner at det kanskje har en annen dimensjon enn brunt farin, men hva er grunnen til at du bruker det? :nysgjerrig:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 14:05   #15
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Vi har dessert kvar tysdag Kan også nemne at vi et middag hos mamma og pappa kvar tysdag

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 14:11   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Fruktsalat med vaniljeyoghurt, granola og hakket sjokolade. Evt. så blir det hakkede nøtter i stedet for granola i dag. Jeg har noen bananer som er litt overdue, masse eplemos (ref min frysertråd) og en sliten appelsin.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 14:26   #17
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Vi hadde sjokoladeis fra Kulinaris til dessert i går, den er veldig god, med små sjokoladetrøfler i i stedet for sjokoladebiter, som er deilige og myke i den kalde isen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 14:31   #18
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.233
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Appelsin i filetbiter med et sukkerdryss.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 14:40   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Samme her - dvs. bortsett fra at vi som oftest ikke orker dessert etter pinnekjøttet på julaften heller.

Det blir somregel servert til kaffien første juledag... også kjent som kakebordet i minstemor sitt bursdagsselskap. Og teller erved ikke som dessert det engang....

Men hender mannen slår til og har noe dessert da, så håper jeg kan raportere FØR jul en gang...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 14:53   #20
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Håper noen faktisk legger inn dessert-tips i tråden også, ikke bare hvor sjelden de har dessert. Jeg er også av dem som nesten aldri har dessert, men de gangene jeg tenker å ha det er jeg ganske fantasiløs, så tips hadde vært fint! Gjerne enkle desserter til "vanlige" søndagsmiddager, evt med en gjest eller to, hvor man bare vil ha litt søtt etterpå, uten at det er full 17.mai-faktor. Vanlige desserter involverer veldig ofte gelatin, i form av gele, fromasj, puddinger o.l., og det liker jeg ikke konsistensen på. Så da blir det veldig fort is, men også der går det jo sikkert an å gjøre det litt mer spenstig enn bare å putte i skje i en boks.

Da jeg var barn hadde vi mye oftere dessert. I alle fall hver søndag, men ofte ellers også. Da var det gjerne sånt som sviskekompott eller andre (ferdig-)kompotter med fløte, eller hermetisk frukt med krem.

Jeg har dessert hver eneste lørdag. og kan gjerne prøve å delta i denne tråden. Jeg er generelt ikke glad i å spise desserter, men elsker å lage de, og heldigvis bor jeg i lag med en som setter stor pris på lørdagsdesserten, og jeg tar gjerne en liten smak selv.
Jeg er som deg, og er lite fan av av gelatinaktige greier, så det lager jeg sjelden. Jeg ender veldig ofte opp med små bakverk, gjerne en variant som egentlig er en stor kake e.l men som jeg tilpasser husholdningen og lager i porsjonsstørrelse, eller gjerne enda mindre, munnfullstørrelser.

Sist lørdag lagde jeg snickerskake.
Bunnene lagde jeg i muffinsformer, hadde på litt sjokoladekrem, pisket krem, ringlet med smeltet sjokolade og toppet med karamellisert popcorn.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no