Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fargetips til liten stue?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-22, 07:37   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fargetips til liten stue?

Vi skal male en liten stue, og vi trenger fargetips.

I utgangspunktet ønsker vi å finne en farge vi kan leve med en god stund uten å bli lei. Jeg er veldig opptatt av lys, og ønsker en farge som reflekterer lyset utenfra (østvendt vindu). Fargen skal ikke være beige eller grå. Vi skal ikke ha kontrastvegg, men er ellers veldig åpne for forslag. Har du noen?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 10:50   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Jeg anbefaler alltid laurbær, en nydelig grønnfarge som både gjør litt ut av seg og som bevarer lyset. Jeg har brukt den i mange rom i flere år (og på ulike bosteder).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 11:04   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Jeg har Jotun gul antikk i stua. Liker den veldig godt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 11:52   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Vi er helt ut mht å følge moten da. Men vår gule stue har overlevd flere trendrunder. Vi malte i 2003 og den er fin enda. Lys, varm og fin.
Må høre med mannen hva den heter. Keisergul.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 12:00   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Tusen takk for fine tips! Har hentet fargeprøver på både laurbær og antikk gul. Begge er aktuelle. Keisergul må jeg sjekke.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 13:46   #6
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Jeg har Exhale i en del av stua og liker den godt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 19:57   #7
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Laurbær er jo FP-fargen, men jeg må også anbefale den! Spesielt i liten stue med behov for lys.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 20:31   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg har Exhale i en del av stua og liker den godt.

Den var også fin. Takk for tips!

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Laurbær er jo FP-fargen, men jeg må også anbefale den! Spesielt i liten stue med behov for lys.

Jeg stoler på FP, altså!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-22, 15:03   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Jeg liker minty breeze hakket bedre enn laurbær.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-22, 15:38   #10
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Jeg malte opp en prøve med laurbær her, men det ble ikke fint i hele tatt. Exhale derimot ble veldig bra. Farger kan se ganske forskjellige ut fra rom til rom, så lurt å teste.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-22, 21:36   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Det har veldig mye å su hva slags annet interiør som er i rommet, synes jeg. Grønnskjær passer bedre med mine møbler fra bruktbutikken.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-22, 21:54   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Ja, det har du rett i, møblering og lysforhold betyr mye. Exhale er også grønn, men hos meg lysere og litt annerledes enn Laurbær. Jeg har også bruktbutikkmøbler, blant annet står det en sjenk i flammebjørk i det grønne hjørnet og det synes jeg er en fin kombinasjon.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-22, 19:39   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Ok, nå er malinga i gang, og det foreløbige resultatet er så langt fra preferansene våre man kan komme omtrent. Stua er gul og pudderrosa. Gangen er malt i den grønn-turkise Imagine fra Jotun. Jeg er temmelig sikker på at stua ikke blir slik veldig lenge. Gangen er jeg ikke sikker på. Den kan fungere om vi finner en farge til kjøkkenet som kan funke sammen med den. På kjøkkenet er det mange hvite skaper med blanke flater, fliser og benkeplater i sotgrå/svart. Golvet er lyst eike-look alike. Kjøkkenet er ikke synlig fra stua. Hva tror dere?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-22, 20:04   #14
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Har du blitt shanghaiet av ungdommen, LilleT?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-22, 20:11   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Har du blitt shanghaiet av ungdommen, LilleT?

I aller høyeste grad! Vanskelig å gå rett fra grå og beige til tivoli!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-22, 20:33   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg anbefaler alltid laurbær, en nydelig grønnfarge som både gjør litt ut av seg og som bevarer lyset. Jeg har brukt den i mange rom i flere år (og på ulike bosteder).

Denne har vi, og den er både pen og nokså nøytral. Men neste gang jeg skal male stue, vil jeg likevel ha en hvitfarge eller en slags lys beige eller noe. Rett og slett fordi jeg ikke tenkte over hvor mye fargen på veggene påvirker det øvrige interiøret. Jeg liker farger, og jeg har aldri tenkt at det blir for mye med hvite vegger. Med grønne vegger føler jeg at det fort blir helt tivoli i stua hvis jeg ikke tenker over farger på alt annet som er i en stue. Jeg står ikke lenger like fritt, og spesielt gul, oransje og rødfarger (er ikke så glad i rødt uansett, men det skal ikke mye til) virker helt kreisi mot det grønne. Det irriterer meg at jeg ikke bare må tenke over om jeg liker en pute eller ei, men også hvordan puten vil framstå sammen med det grønne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-22, 11:59   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Jeg ser hva du mener, Hyacinth. Tipper det blir festlig å tenke interiør som skal funke til rosa og gul stue, jfr. innlegget mitt over.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-22, 13:11   #18
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Jeg elsker mye farger, går i retro klær og dynger på med mer og mer. Tivoli er en hedersbetegnelse for meg.

Vi har malt nytt soverom i Kveldshimmel, den er nydelig. Kanskje litt mørk for stue uten god belysning, men definitivt en ny favoritt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-22, 14:24   #19
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Kveldshimmel er veldig fin! Nå er det ikke sånn at jeg ikke liker farger selv, altså, og jeg liker retro også. Problemet er kanskje at jeg ikke er helt klar for retro fra 80-90-tall ennå.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-22, 22:20   #20
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fargetips til liten stue?

Tivoli.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no