Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Margarin og laktosefri

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-22, 11:14   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Margarin og laktosefri

Guttungen skal ha påskelunsj i morgen og skal ha med laktosefrie boller. Jeg kjøpte laktosefri melk og margarin på butikken i går og skal til å bake, men ser nå at margarin inneholder 4% melk. Tror dere det går bra?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 11:17   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Guttungen skal ha påskelunsj i morgen og skal ha med laktosefrie boller. Jeg kjøpte laktosefri melk og margarin på butikken i går og skal til å bake, men ser nå at margarin inneholder 4% melk. Tror dere det går bra?

Du får laktosefri margarin på butikken nå, eller margarinen er faktisk helt melkefri den blå. Fås i fast og flytende. Ville ikke tatt sjansen på vanlig. De som er allergiske må kunne stole på at den er helt laktosefri om du har fått beskjed om det. For mange går det ikke bra med litt engang. Vi kan ikke steke eller bake med vanlig margarin til hun vi har i huset som må ha laktosefritt, da må hun vite om det og ta tabletten laktase først i tilfelle, da går det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 11:28   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Du bør kjøpe melkefri margarin, ja. Ellers så får du også laktosefritt smør.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 11:38   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Da har jeg kjøpt den blå margarinen. Ble ikke laktosefritt smør siden jeg måtte hatt to pakker og det ble 80 kroner.

Kjenner jeg er litt irritert over hele greiene. Hvorfor i alle dager skal de ha med allergimat som ikke kan kjøpes ferdig i butikk? Og dette medfører mye mer tid og kostnader for meg enn de som skal ta med en skinkepakke. Men tror ikke jeg orker å ta det med skolen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 11:41   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Det er veldig lite allergimat som kan kjøpes ferdig i butikk, dessverre. Veldig bra at du tar jobben, det er veldig viktig for dem det gjelder.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 12:14   #6
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Nei, la nå for all del være å ta den ekstra jobben og ekstra kostnaden. Det hadde jo vært for galt om det ble kake/boller på de barna med laktoseintoleranse også. Det viktigste er jo at dine barn får mye å velge i!

Sorry, men slike klager som dette provoserer meg. Jeg har stått på ganske mange tilstelninger i barnehage, skole og andre steder med barn som ikke kan velge annen kake enn den jeg har laget, mens de fleste andre ungene kan velge fritt på bugnende kakebord eller påleggsfat. Det er så utrolig kjipt å se skuffelsen når slikt skjer. Jeg hadde alltid med noe selv som vi visste hun kunne spise, men det er så utrolig nye mer stas å få noe som ikke er medbrakt hjemmefra (slik det stort sett var på de fleste bursdager osv) og ikke minst var det stas å kanskje kunne velge mellom 2-3 forskjellige kaker, ikke bare mammas sjokoladekake. Det hjalp jo heller ikke stort når køen fram til kakebordet var lang og den ene kaken hun kunne spise (som jeg hadde bakt) var oppspist av barn og voksne uten allergier. Den så jo fristende ut. Det er nemlig slik at alle kan spise laktosefritt eller melkefritt. Da tenker jeg at man gjerne kan ta den ekstra jobben og ekstra kostnaden ved å lage gode allergivennlige alternativer selv om man ikke har allergiske barn selv og at man da gjør det ordentlig slik at ungene slipper å bli syke av mat de trodde var trygg å spise. Det skulle egentlig bare mangle!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 12:45   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Du kunne kjøpt ferdige melkefrie og laktosefrie boller i butikk. Det finnes.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 13:11   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Nei, la nå for all del være å ta den ekstra jobben og ekstra kostnaden. Det hadde jo vært for galt om det ble kake/boller på de barna med laktoseintoleranse også. Det viktigste er jo at dine barn får mye å velge i!

Sorry, men slike klager som dette provoserer meg. Jeg har stått på ganske mange tilstelninger i barnehage, skole og andre steder med barn som ikke kan velge annen kake enn den jeg har laget, mens de fleste andre ungene kan velge fritt på bugnende kakebord eller påleggsfat. Det er så utrolig kjipt å se skuffelsen når slikt skjer. Jeg hadde alltid med noe selv som vi visste hun kunne spise, men det er så utrolig nye mer stas å få noe som ikke er medbrakt hjemmefra (slik det stort sett var på de fleste bursdager osv) og ikke minst var det stas å kanskje kunne velge mellom 2-3 forskjellige kaker, ikke bare mammas sjokoladekake. Det hjalp jo heller ikke stort når køen fram til kakebordet var lang og den ene kaken hun kunne spise (som jeg hadde bakt) var oppspist av barn og voksne uten allergier. Den så jo fristende ut. Det er nemlig slik at alle kan spise laktosefritt eller melkefritt. Da tenker jeg at man gjerne kan ta den ekstra jobben og ekstra kostnaden ved å lage gode allergivennlige alternativer selv om man ikke har allergiske barn selv og at man da gjør det ordentlig slik at ungene slipper å bli syke av mat de trodde var trygg å spise. Det skulle egentlig bare mangle!

Jeg mente vel mer at det var mulig å ha annen brødmat som er laget uten melk og smør i butikk til en påskelunsj eller gi beskjed flere dager i forveien. Jeg har ingen problemer med å skjønne at alle barn skal inkluderes og at det skal være mat til alle.

Men greit, jeg skjønner at det er meningen at alle skal ha tid og ressurser til å bake boller når man får beskjed om en onsdags ettermiddag og de skal leveres fredags morgen. Jeg har iallefall ikke råd til å kjøpe glutenfrie og laktosefrie boller til nesten 30 elever og glutenfritt er ikke populært blant dem som ikke må spise det. Boller som kun er laktosefrie har jeg ikke sett i butikker her jeg bor.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 13:14   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Jeg skjønner veldig godt at du synes dette er en heftig ordre, det hadde jeg også kjent på. Selv om jeg selv har cøliaki er jeg hverken spesielt glad i eller flink til å bake tilpasset allergier. Kun laktosefrie boller finnes nok ikke, nei.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 14:47   #10
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

coop sine hveteboller pleier være uten melk, og dermed laktosefri. Findus sine kanelboller i frysedisken er også melkefri, og laktosefrie, dette gjelder også svenske kanelbullar fra coop. Så kan andre vite det til an annen anledning.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 16:57   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Det er jo spesielt at noen skal ha med boller og noen andre bare en påleggsort. Kan det være at ditt barn har ønsket ta med boller fordi det har ditt barn hatt lyst på? Og så må de tilfeldigvis være laktosefrie?

Jeg har for øvrig laktoseintoleranse (ikke melkeallergi), men kan godt spise en vanlig bolle eller tre. men is eller grøt hadde jeg slitt med.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 17:45   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Margarin går ofte bra for laktoseintolerante, men når du ikke vet hvem de er og hvor lett de blir dårlige så skulle jeg unngå det.

Sitat:

De små mängder laktos som ingår i smör och margarin, har vanligen ingen betydelse för den laktosintolerante.

Er det ikke godt nok å bruke det laktosefrie smøret?

Ser nå at jeg er litt sent ute.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-22, 15:28   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Synes vel problemet her er at man blir gitt en bestilling onsdag som må være effektuert til fredag. Sånn fungerer ikke vårt liv at det er så enkelt å få til.

Virker også litt rart om en skal ha med boller til hele klassen og en bare en pakke pålegg, men det kan jo hende barna har blitt enige om hva de vil ha med, og da er det ikke alltid (sjelden….) de tenker sånn…

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-22, 21:55   #14
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Synes vel problemet her er at man blir gitt en bestilling onsdag som må være effektuert til fredag. Sånn fungerer ikke vårt liv at det er så enkelt å få til.

Virker også litt rart om en skal ha med boller til hele klassen og en bare en pakke pålegg, men det kan jo hende barna har blitt enige om hva de vil ha med, og da er det ikke alltid (sjelden….) de tenker sånn…

Det er godt mulig at det ikke var meningen at det trengte å være nok til hele klassen, men jeg tenker at når det var kun han som skulle ha med, så måtte det være nok til at alle fikk. Og alt ble spist opp, han kom ikke hjem med rester.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 10:09   #15
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Boller er jo det enkleste. Kunne vært bakt på vann og olje. Eller eldorado margarin. Eller blå melange. Men enkelt og billig.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 10:14   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Boller er jo det enkleste. Kunne vært bakt på vann og olje. Eller eldorado margarin. Eller blå melange. Men enkelt og billig.

Boller tar tid, mye mer tid enn å kjøpe en pakke skinke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 14:52   #17
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Absolutt. Skulle det bare være til et koldtbord på skolen hadde jeg bare kjøpt en pakke i butikken.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-22, 11:43   #18
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Til en annen gang, foreslå at de som bruker Fri For får oppgaven. Enkelte skal ikke engang ha mat fra hjem med gluten. Det er lett å gjøre feil, eller at det ikke blir trygt nok for de det gjelder allikevel.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-22, 11:51   #19
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Til en annen gang, foreslå at de som bruker Fri For får oppgaven. Enkelte skal ikke engang ha mat fra hjem med gluten. Det er lett å gjøre feil, eller at det ikke blir trygt nok for de det gjelder allikevel.

Men det skulle vel ikke være glutenfritt her? Jeg skjønner egentlig ingenting av oppgaven, heller ikke hva boller har på en lunsj å gjøre.
Men om det er noen som trenger laktosefritt, er det naturlig at de fikser. Lillesøster fikser kake hver gang de har kakedag i klassen siden hun må ha glutenfritt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-22, 12:35   #20
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Margarin og laktosefri

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men det skulle vel ikke være glutenfritt her? Jeg skjønner egentlig ingenting av oppgaven, heller ikke hva boller har på en lunsj å gjøre.

Hadde det vært glutenfritt måtte jeg enten kjøpt eller sagt fra meg oppgaven. Jeg er ikke komfortabel med å bake glutenfritt til noen med cøliaki i forhold til matsmitte.

Det var vel akkurat det med boller til påskelunsj jeg også reagerte litt på, jeg hadde tenkt at vanlig brød og rundstykker hadde vært greit og det er enkelt å få laktosefritt.

Jeg skal ta på meg at det er meget godt mulig at jeg kunne ordnet det ved å ta kontakt med lærer og sagt at jeg ikke hadde tid til å bake og funnet et alternativ. Denne tråden ble startet på en dag da jeg allerede hadde mye på programmet for å blåse ut litt frustrasjon over hele greiene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no