Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sjokoladekake til konfirmasjon

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-22, 19:56   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.822
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sjokoladekake til konfirmasjon

Har noen en supergod sjokoladekake som passer et konfirmasjonsbord? Og gjerne noen lure tips til å pynte den?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 20:17   #2
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Kokkejævel har utrolig mye fin kakepynt. Jeg venter på en passende anledning til å bestille Royal glam

https://kokkejævel.no/category/25031

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 21:56   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Jeg skal (prøve å) lage cakepops av sjokoladekake til konfirmasjon i år. Nevøen har ønsket seg dette siden begge mine gutter hadde det i sine konfirmasjoner. problemet er bare at det ikke er jeg som har laget dem. Jeg har en venninne som laget til meg. Jeg vurderer faktisk å fri til henne med penger og ingredienser.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-22, 23:36   #4
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Lagde nettopp Sarah Bernhardt i langpanne fra Trines matblogg, den er veldig enkel og supergod. Ref. annen tråd, så slet jeg litt med å få skåret den i pene stykker, men fikk flere gode tips (mer smør i så sjokoladetoppingen blir mykere, risse opp ruter før sjokoladen setter seg, osv.)

Har også denne oppskriften, som jeg synes er veldig god, og som likes av små og store:
https://norsktradisjonsmat.no/oppskrift/troffelkake

En veldig old school-sjokoladekake som mange vil kjenne igjen. (Ble overrasket over å finne den på nett, den har mamma skrevet av hos sin mamma på 60-tallet).

Kan pyntes med alt fra strøssel og seigmenn til et utvalg av konfekt og makroner etter smak. Eller bruke noe smørkrem og sprøyte på.

Har også smeltet mørk sjokolade, smurt tynt ut over bakepapir på et brett, og latt stivne. Brakk av store, tynne flak som jeg hadde rundt kaka, og noen tynne flak oppå, plassert «stående» sammen med et utvalg konfekt, makroner og evt. litt bær el.l.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-22, 00:19   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

En vanlig sjokoladekake pyntet med makroner og drasjerte sjokoladekuler eller sånne lakris/sjokoladekuler i f.eks. gull gjør en vanlig kake mer feststemt, synes jeg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-22, 02:23   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Jeg anbefaler Sting sjokoladekake fra Det Søte Liv. Supersaftig kake, og nydelig fyll.
Kokkejævel er en fyr jeg overhodet ikke utstår, og jeg kunne ikke tenkt tanken på å bruke en eneste krone der. Pynten på kaken ville nok blitt smeltet mørk sjokolade ringlet på toppen, og pyntet med marcipankuler i Gilde farger, blomster eller annen sesong,-eller temabasert pynt.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-22, 09:48   #7
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.822
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.


Har også smeltet mørk sjokolade, smurt tynt ut over bakepapir på et brett, og latt stivne. Brakk av store, tynne flak som jeg hadde rundt kaka, og noen tynne flak oppå, plassert «stående» sammen med et utvalg konfekt, makroner og evt. litt bær el.l.

Det var lur måte å lage enkel pynt på, kanskje sammen med noen bringebær. Takk!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-22, 09:49   #8
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.822
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg skal (prøve å) lage cakepops av sjokoladekake til konfirmasjon i år. Nevøen har ønsket seg dette siden begge mine gutter hadde det i sine konfirmasjoner. problemet er bare at det ikke er jeg som har laget dem. Jeg har en venninne som laget til meg. Jeg vurderer faktisk å fri til henne med penger og ingredienser.

Det er veldig dekorativt på bordet, da. Men jeg tror det ser finere ut på bildet, enn hva jeg hadde klart å få til .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 07:19   #9
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.822
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg anbefaler Sting sjokoladekake fra Det Søte Liv. Supersaftig kake, og nydelig fyll.
Kokkejævel er en fyr jeg overhodet ikke utstår, og jeg kunne ikke tenkt tanken på å bruke en eneste krone der. Pynten på kaken ville nok blitt smeltet mørk sjokolade ringlet på toppen, og pyntet med marcipankuler i Gilde farger, blomster eller annen sesong,-eller temabasert pynt.

Jeg lagde denne til konfirmasjonen vår i går, og det er eneste kaken som nesten er spist opp. Jeg har fått beskjed om at denne må jeg lage til flere anledninger. Veldig saftig, og fløyelsmyk glasur inni og utenpå. Takk for tipset!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 07:49   #10
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.348
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg anbefaler Sting sjokoladekake fra Det Søte Liv. Supersaftig kake, og nydelig fyll.

Jeg laget nettopp denne for første gang, og den var utrolig god! Veldig saftig (jeg hater tørre sjokoladekaker) og med raust av nydelig fyll.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 12:45   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Jeg jukser også med å bruke makroner som pynt. Utrolig dekorativt og slipper unna med styrete pynting.

Marsipankuler var et supert tips. Tusen takk for gode råd.
Skal huske på denne kaken neste gang det er bursdag i slekta.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 13:46   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg jukser også med å bruke makroner som pynt. Utrolig dekorativt og slipper unna med styrete pynting.

Marsipankuler var et supert tips. Tusen takk for gode råd.
Skal huske på denne kaken neste gang det er bursdag i slekta.

Kjøper du da makroner (og hvor har de evt gode) eller lager du selv?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-22, 12:57   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Nei, har ikke laget makroner. Har kjøpt pk på Meny. Lurer på om det er 12 i pakken, er fra Jacobs.
Meny på nærsenteret hvor jeg bor har innimellom hatt salg av løse makroner som man kan plukke de man selv vil ha. Mange gøye smaker.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-22, 20:27   #14
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Så bra at kaken ble godt mottatt!
Jeg holder faktisk på med min 17. !!!!! til nå i år.
Populær kake.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 09:13   #15
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Hva pynter dere Sting-kaka med? Jeg vil lage den kul, men kan ikke sånn å sprøyte roser og blomster og den greia der. Jeg vil kjøpe kul pynt!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 09:47   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Åh nå kom jeg på at de selger tørkede blomster på Meny, det er kun nå før 17.mai det er i salg.
Dette + makroner er vel fint. Og evt ringle over med sjokoladesaus/karamellsaus/lakrissaus, som Nextlife foreslår - ville gjort det før blomstene legges på.
Må huske å gå innom og kjøpe i dag.

https://meny.no/tema/blomster/spiselige-blomster/

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 10:09   #17
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Hva pynter dere Sting-kaka med? Jeg vil lage den kul, men kan ikke sånn å sprøyte roser og blomster og den greia der. Jeg vil kjøpe kul pynt!

Jeg bruker bær, makroner, marengs, sjokolade (f.eks. Toffifee) når jeg pynter kaker. Dripkant lager jeg som regel bare av melkesjokolade jeg smelter med litt fløte i.
56057B7F-50E1-45A8-A511-29103BE523C5.jpg

B2FBB666-0034-440D-942B-4B15BFF56106.jpg

B66CF45B-444F-4B21-BD77-05B3CA53EEDA.jpg

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 10:12   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

WOW! Nydelige. Takk for inspirasjon.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 10:14   #19
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Hva pynter dere Sting-kaka med? Jeg vil lage den kul, men kan ikke sånn å sprøyte roser og blomster og den greia der. Jeg vil kjøpe kul pynt!

http://www.foreldreportalen.no/forum...180196&page=51

I innlegg #1012 er min guttekonfirmasjonskake.

Til vanlig er jeg mindre utagerende. og ringler oftest bare litt sjokolade over, enten bare mørk, eller mørk og hvit og triller noen marsipankuler i ulik størrelse og farge og hiver på. Gjerne noen med metallicstøv også.
jeg synes også tørkede blader av kornblomst i ulike farger er veldig lekkert å pynte med.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 12:58   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladekake til konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Åh nå kom jeg på at de selger tørkede blomster på Meny, det er kun nå før 17.mai det er i salg.
Dette + makroner er vel fint. Og evt ringle over med sjokoladesaus/karamellsaus/lakrissaus, som Nextlife foreslår - ville gjort det før blomstene legges på.
Må huske å gå innom og kjøpe i dag.

https://meny.no/tema/blomster/spiselige-blomster/

Er ikke det friske blomster? Trodde det?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no