Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Det fineste kjøkkenet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-22, 11:54   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det fineste kjøkkenet

Vi skal sannsynligvis bygge om huset vårt, og det innebærer blant annet nytt kjøkken. Ingenting er på plass ennå, annet enn at kjøkkenet trolig skal være der det er i dag. Sånn omtrentlig.

Det vil være en del av et relativt stort rom som skal være både stue, spisestue og kjøkken. Hvordan vi skal dele av sonene er fortsatt uklart.

Kjøkkenet vil ses fra stuen. Derfor vil jeg at det skal være pent, og jeg vil gjerne ha trefronter. Ikke mørkt tre. Liker det derre Uno-kjøkkenet godt, men vil jeg bli gal av alle rillene?

Hvilket kjøkken ville du valgt? Ingen forslag er feil, og jeg tar gjerne imot andre kjøkkentips også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 11:59   #2
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Jeg ville valgt noe som var helt glatt uten profilering, pga renhold. Jeg blir gal av de smale kantene som samler støv og smuler på vår kjøkkeninnredning.
Fortsatt på grunn av renhold ville jeg ikke valgt høyglans eller stål.

I mitt gamle hjem hadde vi en glatt innredning uten profilering i bjørk. Jeg elsket det kjøkkenet, men det er vel sikkert ikke så trendy nuh til dags.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 12:05   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Takk!

Nei, stål og høyglans blir det ikke. Men det med riller er så fiiiiiint!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 13:17   #4
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.400
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Da forslår jeg at du tar turen til Lagårdsveien og går innom Uno form /HTH som ligger der.

Crown og Drømmekjøkken har også mange fine fronter.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 13:27   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.820
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Vi har det fineste kjøkkenet. Herregårdskjøkken heter det. Her er et bilde for å vise ca. farger hos meg. Her får du et inntrykk av sånn omtrent hvordan koketoppen er rammet inn.

Dette kjøkkenet så jeg på en messe i 1999 og da vi skulle pusse opp og bytte kjøkken i 2008 fant jeg ikke noe jeg likte bedre. Jeg er fortsatt helt lykkelig med mitt kjøkken. Det eneste jeg savner er en stekeovn nummer to.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 13:38   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Tusen takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 14:20   #7
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.030
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Vi valgte Kvik Mano i to forskjellige hus både i 2008 og 2016, og jeg tror muligens jeg hadde valgt det en gang til. Jeg liker også Cima fra Kvik, kombinert med en enkel, hvit front. JKE har også fine kjøkken.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 14:21   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Supert!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 14:22   #9
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.867
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Jeg synes de har flotte kjøkken fra HTH. Ei venninne har det som heter Next, som har spor og ikke håndtak. Det passer godt inn i åpen løsning. Selv har jeg Kvadrat fra Norema med lys eikefarge (trøffelgrå) og svart benkeplate. Liker at det er farge på det.

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 14:24   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Takk!

Cima fra Kvik ligner på Uno. Liker! Men det har jo også de rillene, da…

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 14:30   #11
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Unoform-kjøkkenet er fantastisk fint, men jeg turte ikke engang å spørre om prisen da vi byttet kjøkken for noen år siden. Jeg tror at prisen er ganske ellevill

Hvis jeg skulle valgt kjøkken nå og det lå i åpen løsning mot stua, så tror jeg at jeg ville sett på fronter i lys eik eller i beige/sandfarget

Dette likte jeg: https://www.hth.no/kjoekken/kjoekken...nordic-spirit/ Ligner veldig på Unoform

Dette var også fint! https://www.kvik.no/kjoekken/designs/cima

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 14:32   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Vi valgte Kvik Mano i to forskjellige hus både i 2008 og 2016, og jeg tror muligens jeg hadde valgt det en gang til. Jeg liker også Cima fra Kvik, kombinert med en enkel, hvit front. JKE har også fine kjøkken.

Vi har også Kvik Mano, liker.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 14:41   #13
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Kvik mano her også, har hatt det i 6 år, ville valgt det igjen.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 16:08   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Unoform-kjøkkenet er fantastisk fint, men jeg turte ikke engang å spørre om prisen da vi byttet kjøkken for noen år siden. Jeg tror at prisen er ganske ellevill

Hvis jeg skulle valgt kjøkken nå og det lå i åpen løsning mot stua, så tror jeg at jeg ville sett på fronter i lys eik eller i beige/sandfarget

Dette likte jeg: https://www.hth.no/kjoekken/kjoekken...nordic-spirit/ Ligner veldig på Unoform

Dette var også fint! https://www.kvik.no/kjoekken/designs/cima

Likte begge godt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 16:31   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Jeg liker også "rillekjøkkenet" og har sett på det i mange år. Vi endte opp med et italiensk kjøkken der deler av det er i tre. Vedlikehold går helt fint ettersom det bare er høyskapene som er i tre. Vårt er kjøpt hos Exponova. Veggen har vi malt i samme farge som skapene.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Skjermbilde.jpg (34,6 KB, 68 visninger)
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 16:35   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Fint, Pelen!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 17:46   #17
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Jeg synes de har flotte kjøkken fra HTH. Ei venninne har det som heter Next, som har spor og ikke håndtak. Det passer godt inn i åpen løsning.



Vi leide nettopp en leilighet med dette kjøkkenet og det var et mareritt. Oppvaskmaskin og kjøleskap var umulig å åpne med en hånd, ikke ideelt når du f.eks. kommer med et kakefat og vil sette det inn. Passer heller ikke for folk som ikke har full styrke i hendene, da er det mye bedre med et ordentlig håndtak. Bare en liten avbefaling.

Henger selv i denne tråden for litt tips, selv om vårt kjøkken er et år unna.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-22, 18:32   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Vårt kjøkken er også minst et år unna. Halvannet også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-22, 14:26   #19
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Monter har kjøkken fra danske Aubo. De har også slike med riller. Jeg synes detter fint å kombinere med ensfargete fronter. Trenger ikke ha de rillene over alt

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-22, 14:44   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det fineste kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Monter har kjøkken fra danske Aubo. De har også slike med riller. Jeg synes detter fint å kombinere med ensfargete fronter. Trenger ikke ha de rillene over alt

Enig!!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no