Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oreokake - kva gjer eg feil?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-18, 19:06   #21
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 18
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oreokake - kva gjer eg feil?

Smør? Det er vel bare smeltet smør i bunnen, ikke i kremen?

Gammel 09-02-18, 19:14   #22
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis er kulere enn de flesteBergensis er kulere enn de flesteBergensis er kulere enn de flesteBergensis er kulere enn de flesteBergensis er kulere enn de flesteBergensis er kulere enn de flesteBergensis er kulere enn de flesteBergensis er kulere enn de flesteBergensis er kulere enn de flesteBergensis er kulere enn de flesteBergensis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Smør? Det er vel bare smeltet smør i bunnen, ikke i kremen?

Ja, ser det blir forvirring her. Eg har problem med både ostekrem i oreokaka og ostekrem i gulrotkaka. Passelig når eg har kremen på kaka, men altfor fuktig når kaka blir tatt på etter litt tid i kjøleskap.

Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-18, 12:57   #23
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de fleste
Standard

Smøret kan ikke være problemet. Det skal bare smeltes og helles over knust kjeks som skal være bunnen.
Du bruker ikke smør til noe annet i kaken?

Hvor stiv er sjokolademoussen når den er vispet ferdig? Den skal være stiv nok når den er pisket. Som krem.

Osten skal piskes med melis. Den er littebitt flytende men her skal halvparten av kremen blandes i. Fløtekremen skal altså piskes som krem og halvparten av denne fløtekremen skal blandes med ostekremen. Du gjør det?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.