Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vår - jeg må vaske!

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-08, 14:11   #21
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg får ikke antydning til lyst til å vaske når våren viser seg ute engang. Da får jeg bare lyst til å gå ut og nyte den hvis jeg skulle være hjemme på dagtid.

Ja, sånn har jeg det også. Synes det er fryktelig med alt støvet men lyst til å vaske? Nei egentlig ikke.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 15:38   #22
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Jeg vasker kun vinduer om våren. Har enda ikke vasket vegger++ , men drar kanskje frem komfyren til uka?

*liker ikke vaskedilla*

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 16:14   #23
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Jeg elsker vaskedilla. Desverre er ikke bekkenet helt enig med meg.

Skal få mannen til å dra frem komfyren på søndag, så får jeg tatt bak der da. Har store planer om vinudsvask og bodrydding også, men får se hva bekkenet sier til det.

Jaja, kontoret er ialfall sterilisert. Eller, NÅ er det kontor... Før var det bare roterom.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 16:26   #24
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.949
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Jeg får faktisk ALDRI lyst til å vaske. Hverken vår, sommer, høst eller vinter.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 16:55   #25
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Vår? Hvor?

Jeg vasker når jeg føler for det, uavhengig av årstid gitt.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 17:59   #26
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg får faktisk ALDRI lyst til å vaske. Hverken vår, sommer, høst eller vinter.



Det var ganske morsomt å vaske når jeg var student og det var eksamensperiode. *gjorde hva som helst for å slippe unna bøkene*

  Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 18:06   #27
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.949
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.



Det var ganske morsomt å vaske når jeg var student og det var eksamensperiode. *gjorde hva som helst for å slippe unna bøkene*

Ah, det hadde jeg glemt. Det er jo så lenge siden. Men du har rett. Aldri har jeg hatt så lyst til å ta fram støvsugeren som når jeg mest av alt burde studere til eksamen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 18:48   #28
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Jeg får svært sjelden trang til å vaske, kan ikke huske sist jeg hadde det.

Er veldig flink til å bruke vaskehjelpem min til sånt.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 14:14   #29
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Her er jenta som kan styre sine lyster.
Det hender vaskelysten kommer snikende, men det er bare å finne fram en bok og etter en side har lysten gått over.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 15:10   #30
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Har satt meg 3 ting jeg skal gjennomføre i vinterferien:

-vaske vinduer, skal si det trengs...
-vaske(skrubbe?) alle gulv.. say no more.
-rydde i klærne til unga, og legge bort alt som er for lite eller oppbrukt.

Samt den vanlige ryddinga da. :bretter opp armene, men setter meg litt først for å titte på data!!:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 11:18   #31
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Våren aukar lysta til å få det reint og triveleg her heime, ja. Brukar å vaske ned huset kvar vår. Til jul er det no heilt meiningslaust, mørkt i alle krokar og rikeleg av andre ting å gjere. Eg prøvar å ta eitt og eitt rom og fordele det litt utover februar og mars. Er snart halvvegs! *stort hus*

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 19:39   #32
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Når jula nermer seg, får jeg lyst til å vaske.

Vårsola gir meg bare lyst til å gå ut...
Pusle i hagen, gå på tur, grille.....

Signerer helhjertet, vår og lys =ut !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 19:54   #33
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.717
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Her er det hverken fornemmelse av vår eller vaskelyst...

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 20:10   #34
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Har bare lyst til å sove jeg, så om du blir ferdig med huset ditt, og fortsatt har "ånden over deg", så kom endelig hit!! :låser ikke døra, i tilfelle...:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 20:12   #35
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Her er det skikkelig med høststormer for tiden, så her vasker vi ikke.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 20:53   #36
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Er det flere som meg?

Hver gang det nærmer seg vår, og sola skinner for fullt, sånn som i dag, får jeg en underlig trang til å VASKE HUSET!

Jeg får lyst på blomster og planter, vil gjennomlufte, vaske vinduer, bytte sengetøy og lufte dyner, vaske gulv.... Hvorfor er jeg ikke sånn resten av året??

Jeg skal innrømme at jeg stadig tenker at det hadde vært deilig, men det blir jo med tanken.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 20:58   #37
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.918
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Jeg får aldri lyst til å vaske....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 21:04   #38
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Man vet man feiler noe når man begynner å rundskure badet klokken ni om kvelden.

Neida- man feiler ingen ting!! Gjør det ofte, jeg! Men henger sammen med at jeg er B-menneske de luxe. Har masse energi om kvelden. Desverre finns det ikke igjen et fnugg av denne energien om morgenen....

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 21:38   #39
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

I know the feeling.
Har vasket i hele dag. Solen var bare fremme en liten stakket stund. Likevel satte det fart på hu mor gitt.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 21:42   #40
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår - jeg må vaske!

Vaskeh?
Når våren kommer får jeg alltid lyst til å klippe håret og kjøpe meg masse nye klær.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
galskap


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no