Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobbyskrytetråden V

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-12, 19:10   #101
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Så utrolig mye fint dere har laget alle sammen!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 23-06-12, 22:23   #102
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

To Melkers-jakker strikket i Karisma/Drops, str 4 år og 1-1,5 år
For en gangs skyld tidlig ute med julegavene!


Maxine er ikke aktiv  
Gammel 23-06-12, 23:23   #103
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Nydelige jakker, Maxine!

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 24-06-12, 01:29   #104
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Åh, så fine jakker!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 24-06-12, 21:34   #105
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Jeg har begått en skilpadde:



Det er den første hele hekletingen jeg har laget. Tidligere hekling har vært kanter på strikkerier.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 24-06-12, 21:57   #106
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Hellemin så søøøøøøt den var!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 26-06-12, 12:22   #107
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

For en søting, Appelsin!

Jeg har strikket et sjal, mønsteret heter Morlynn. Har strikket i new zealand lammeuld herligheten veier 100 gram.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv  
Gammel 26-06-12, 13:55   #108
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Så nydelig sjal, Kaktus!

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 26-06-12, 14:42   #109
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Flott sjal, Kaktus!
Jeg har hatt Morlynn på lista mi lenge, men så kommer det stadig ting og sniker seg foran i køa!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 26-06-12, 16:27   #110
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Nydelig, Kaktus!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 26-06-12, 21:59   #111
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Omsider ferdig med denne jakken. Det var nesten slik at eg angra på at eg hadde starta. Men når eg først hadde satt i gong, så måtte eg jo nesten gjera den ferdig.
Det skulle igrunn vera krage dill på halsen og ved ermene, men det blei berre tull. Eg starta på den, men det såg berre snålt ut og i det heile tatt. Så sånn blei den og no er den ferdig. Basta.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv  
Gammel 27-06-12, 20:17   #112
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.274
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V



Settekasse til dukkestua..

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 27-06-12, 21:45   #113
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Så søt, Serafin!

Jeg er ferdig med et sjal i et flott kidsilk-garn jeg har prøvd i både cobweb (veldig, veldig tynt) og lace (bare nokså tynt) nå. Oppskriften heter Fragile Heart og gir et flott resultat og gøy å strikke, og garnet er å få tak i på Etsy - det heter Lichtfaden.



m^2 er ikke aktiv  
Gammel 28-06-12, 13:07   #114
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Nydelig, nydelig sjal!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 28-06-12, 19:18   #115
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Wow, så nydelig!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 28-06-12, 20:12   #116
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Virkelig nydelig sjal ja, luftig men perfekt for sånne som meg som helst skulle hatt noe på meg som ikke varmer for mye.
Men det ser jo veldig komplisert ut å strikke? Jeg skal aldri prøve meg altså, jeg bare bøyer meg i støvet jeg.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv  
Gammel 29-06-12, 08:20   #117
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

M^2 - har du sett at Pickles etterlyser strikkere? Det kan kanskje være en artig 'jobb' for deg? Jeg nekter å tro at det finnes veldig mange som er flinkere enn deg til å strikke. Som noen sa - du tryller!!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 29-06-12, 11:20   #118
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Virkelig nydelig sjal ja, luftig men perfekt for sånne som meg som helst skulle hatt noe på meg som ikke varmer for mye.
Men det ser jo veldig komplisert ut å strikke? Jeg skal aldri prøve meg altså, jeg bare bøyer meg i støvet jeg.

Takk for det
Det er faktisk ikke så komplisert som man skulle trodd - det er å følge godt med å kast og to sammen og slikt, og bruke maskemarkører så man ikke mister tellinga! Bare rett og vrangt og to/tre sammen og kast - ikke noe "verre" enn det
Akkurat sjalet på bildet er til en fp-er, jeg har salgsblogg her inne.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

M^2 - har du sett at Pickles etterlyser strikkere? Det kan kanskje være en artig 'jobb' for deg? Jeg nekter å tro at det finnes veldig mange som er flinkere enn deg til å strikke. Som noen sa - du tryller!!

Takk for det Jeg har vurdert det, men jeg strikker såpass sakte, og jeg har lyst til å bestemme selv hva jeg strikker og farger og garn og sånt, så jeg er nok litt for sær for det Jeg liker å sitte med en haug garn i fanget og kjenne litt på det og ta inn fargene og sånt, og så finne et mønster som passer garnet som "snakket til meg" den dagen

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 29-06-12, 12:23   #119
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Det skjønner jeg godt. Jeg er sånn selv, bare på et mye lavere nivå. Jeg er litt allergisk på å følge oppskrifter til punkt og prikke.

Hadde vært gøy å prøve et sånt sjal, men tror jeg kommer til å gi opp underveis. Akkurat nå har jeg bestemt meg for å strikke tre par Bellavotter, men det er jo så kjipt å strikke så mange helt like ting. De går fort og alt det der, men akkurat nå har jeg ikke noen 'drive' for å komme i gang med par nummer to.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 02-07-12, 13:04   #120
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hobbyskrytetråden V

Heisgardiner til kjøkkenet - litt dårlige bilder, men men.

Første vinduet har ikke hatt gardiner i det hele tatt siden jeg kjøpte huset for to år siden



Maxine er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no