Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skrytetråd III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-11, 13:17   #921
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd III

Bursdagspresang til ei jente på fem (søtten så lyst jeg egentlig har til å sy ballongbuksa som hører til!)


__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv  
Gammel 20-03-11, 13:20   #922
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd III

Å, så utrolig fin, Slaraffen!!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 20-03-11, 13:21   #923
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.270
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd III

Åh, den var bedårende, Slaraffen! Og sy ballongbuksa! Jeg hadde blitt henrykt om snuppa fikk noe sånt i bursdagsgave.

Hvilket mønster bruker du?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå  
Gammel 20-03-11, 13:33   #924
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd III

jolie: Mønsteret er fra AOH 3/11 (retur fra butikk neste uke).
Jeg har ikke tid til å sy bukse (tror jeg), og vi kjenner nesten ikke denne jenta, så da blir det en litt stor presang om jeg lager et helt sett, er jeg redd. Prøver å tenke over hva jeg hadde tatt om jeg solgte klær, og bare tunikaen er antagelig en del dyrere enn det jeg ville lagt ut på en presang.

Men det er jentebursdag, så da bar måtte jeg sy. Sånn blir det når man er velsignet med tre flotte gutter

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv  
Gammel 20-03-11, 14:34   #925
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.270
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd III

Skjønner. Piggsvinfrøkna var noe av det søteste jeg har sett. Bruker du broderimaskin eller går det på frihånd?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå  
Gammel 20-03-11, 14:44   #926
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd III

Jeg er ufattelig dårlig til å brodere, så det er broderimaskin. Tror hun selger frihåndsbroderi også: http://www.anjariegerdesign.com/

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv  
Gammel 26-03-11, 13:05   #927
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd III

Drageskjerf:



Den andre siden:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 26-03-11, 14:46   #928
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråd III

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Endelig ferdig!

Hakket jakke i ull til småen, skikkelig tjukk og god. 4 store nøster gikk med til denne jakka! Fargegjengivelsen er bedre på Converse-skoene.



Mine forbedrede Converse, midlertidig med sorte lisser:

Salt: har du mønster på disse converse - skoene, eller kan du enkelt skrive den ned? Har en liten flokk tante og vennebarn som kommer utover sommeren, og hadde vært kult å gitt noe som ikke alle andre har.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 26-03-11, 21:07   #929
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd III

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Salt: har du mønster på disse converse - skoene, eller kan du enkelt skrive den ned? Har en liten flokk tante og vennebarn som kommer utover sommeren, og hadde vært kult å gitt noe som ikke alle andre har.

Har ikke det lenger, dessverre, men det ligger en gratis på Ravelry som er ganske ok!

http://www.ravelry.com/patterns/libr...-baby-converse

Salt er ikke aktiv  
Gammel 28-03-11, 23:30   #930
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd III

Ferdiiiig!
Jeg skal aldri, aldri, aldri strikke noe som helst i Sisu noensinne noengang mer i hele mitt liv. Vi er så uvenner at det er helt blæh. Ujevnt ble det, men jeg håper en blokking fikser litt. Jeg kan ikke hekle, men fant en oppskrift på en blomst på nett, og improviserte litt over den Håper ingen ser for nøye på heklinga for der tror jeg det er litt av hvert gitt.

Men altså, ferdig, og så strålende fornøyd med akkurat det at jeg legger ut bilde pre-blokking og pre-bedre-lys.

Kjolen er storesøsterkjole av Tora Frøseth (som egentlig er ensfarget i oppskriften). Fargene er i virkeligheten helt knalle, og farger og motiv "Hello Kitty og blomster" er valgt av mottakeren ( ).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bilde-39.jpg (189,7 KB, 192 visninger)
Filtype: jpg bilde-40.jpg (189,9 KB, 22 visninger)
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 29-03-11, 00:33   #931
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd III

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 29-03-11, 00:35   #932
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd III

Så fin!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 29-03-11, 00:36   #933
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråd III

Wow! Den var flott!

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 29-03-11, 09:39   #934
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd III

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Ååååh, åååh!!! :sikle: Når skal du begynne å sy i større størrelser?

Salt er ikke aktiv  
Gammel 29-03-11, 10:37   #935
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd III

Applikasjonene dine er bare helt sykt råe, lille Leo!!
Hvor i alle dager henter du inspirasjon, nøyaktighet og tid fra??

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv  
Gammel 29-03-11, 13:13   #936
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd III

Jeg har strikket samme kjole som m^2, bare i lillesøsterversjon.

Lillesøsterkjolen er til ei lillesøster som snart kommer til landet. Det er et vennepar av oss som adopterer nr.3, de er avgårde og henter henne nå.

Kjolen er strikka av div. rester av Lerke, pinne nr.4. Tjukkere garn enn oppskrifta, så masketallet er til 6 mnd, lengden 1,5 år. Mottakeren (som jeg enda ikke vet navnet på) er 1 år.




Søte hjerteknapper i halsen.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 29-03-11, 14:16   #937
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd III

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Så fin!

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Wow! Den var flott!

Tusen takk dere!

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Ååååh, åååh!!! :sikle: Når skal du begynne å sy i større størrelser?

Jeg kan sikkert gjøre det, men det er så kjipt å ikke få tilpasset skikkelig.

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Applikasjonene dine er bare helt sykt råe, lille Leo!!
Hvor i alle dager henter du inspirasjon, nøyaktighet og tid fra??

Tusen takk! Tja, inspirasjonen dukker opp anytime egentlig, nøyaktighet er viktig for meg, så akkurat det tar jeg virkelig tid til. Men tid til å sy? Aalt for lite.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 02-04-11, 00:59   #938
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Skrytetråd III

Nydelig kjole Mina! Lerke-garn - hvor har de det? er det ull eller bomull? ser veldig fint ut!

__________________
TheVoice er ikke aktiv  
Gammel 02-04-11, 01:23   #939
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd III

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Nydelig kjole Mina! Lerke-garn - hvor har de det? er det ull eller bomull? ser veldig fint ut!

Lerke er et blandingsgarn, ca 50/50 (husker ikke nøyaktig i farta) med ull og bomull. Jeg liker det veldig godt!
Det er Dalegarn, så garnbutikkene som fører Dale bør ha det.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 03-04-11, 00:13   #940
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Skrytetråd III



Her er bodyen ferdig Veldig kry for at jeg fikk det til, og godt fornøgd med resultatet - selv om nøstebarnull ikke er så lett å strikke jamnt og fint for en nybegynner som meg :-)

__________________
TheVoice er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no