Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan holde potetene varme ca 45 min?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-14, 14:16   #1
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Hvordan holde potetene varme ca 45 min?

Hvordan holder jeg kokte poteter, grønnsaker varme i ca 45 minutter etter de er kokt? Slik at middagen er kjapt klar etterpå?

Jeg liker ikke å gå fra ovner og gryter på kok.

Idag er det kjøttkaker i brun saus. Det kokes opp og står på varme til jeg går. Stenger plata og legger på lokket då holder den seg varm.

Jeg har ofte mulighet til å lage middag før jeg henter barna. Men da hender det at maten må stå på bordet 5 minutter etter at vi har kommet hjem siden vi skal på treninger osv etterpå. Dersom poteter og grønnsaker er klar kan mye stå kjapt på bordet.

Hvordan holder de potetene og grønnsaker varme på restaurant?

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 14:31   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan holde potetene varme ca 45 min?

Ha det opp i en ildfast form, sett ovnen på 50 grader og sett dem inn i der?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 14:35   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan holde potetene varme ca 45 min?

Jeg heller av vannet, tørker dem, legger et tørkepapir på toppen (torky), legger lokket på og setter gryta nederst i stekeovnen på 50 grader.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 14:39   #4
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan holde potetene varme ca 45 min?

Svigermor tar et håndkle over og putter dem i sengen, pakker dynen godt rundt. Og synger en sang for dem.

Neida. Hun synger ikke.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 14:43   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan holde potetene varme ca 45 min?

Jeg heller av vannet og setter grya med lokk under en dyne. Eller under et ullteppe eller annet jeg har i stua eller på kjøkkene. Det holder veldig lenge!

Jeg trodde alle brukte det trikset jeg, er jeg gammeldags husmor.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 14:44   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan holde potetene varme ca 45 min?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Svigermor tar et håndkle over og putter dem i sengen, pakker dynen godt rundt. Og synger en sang for dem.

Neida. Hun synger ikke.

Mamma gjør også det.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 14:46   #7
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan holde potetene varme ca 45 min?

Dyne ja. Putt gryta i senga. Tøm av vannet først.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 14:53   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan holde potetene varme ca 45 min?

På restaurant har de poteter i vannbad med lokk oppå eller inni dampovn.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 16:47   #9
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan holde potetene varme ca 45 min?

Kok potenene halvferdig, og så trekker du gryta fra plata og lar dem koke ferdig på ettervarmen?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 16:51   #10
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan holde potetene varme ca 45 min?

Gryte med lokk pakket inn i dyna. Kan stå flere timer.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 16:51   #11
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan holde potetene varme ca 45 min?

Varm opp ovnen til 200 grader, slå av, hiv inn maten i beholdere som tåler varmen og la de stå på ettervarmen.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 18:10   #12
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan holde potetene varme ca 45 min?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Svigermor tar et håndkle over og putter dem i sengen, pakker dynen godt rundt. Og synger en sang for dem.

Neida. Hun synger ikke.

Det gjorde mamma, foruten syngingen. Jeg har brukt metoden flere ganger selv, genialt!

Koker de opp, men ikke helt ferdig. Har vannet i og lokl, pakker inn i håndkle og så godt inn i dyna. Da kan de "koke" seg ferdig og stå i flere timer, fortsatt varme og klar til servering.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-14, 00:24   #13
Lacanche
Nybegynner
 
Lacanche sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 6
Lacanche har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan holde potetene varme ca 45 min?

Pakk inn kjelen i aluminiumsfolie (blanke siden inn) før du legger den under dyna,da holder de seg varme til Jul,nesten

Lacanche er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no