Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skrytetråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-06, 21:42   #81
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd

Dere er så flinke! Helt imponerende prosjekter dere får fullført.
Jeg er tydligvis på ett helt annet nivå.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 09-01-15 kl 14:20.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 10:30   #82
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Skrytetråd

Jeg er skikkelig imponert over hvor talentfulle dere er her inne... :tilbe:

Det eneste jeg kan er å strikke frem og tilbake og så kan brodere korssting

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 14:44   #83
På randen
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 31
På randen er litt kul
Standard

Sv: Skrytetråd

Jeg designer, og lager litt av hvert. Blant annet aviskurver i stål som jeg er veldig fornøyd med.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Aviskurv1.JPG (178,0 KB, 38 visninger)
På randen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 22:17   #84
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd

Da er jeg endelig endelig ferdig med mammas uendelig lange heklede boa. Men den ble flott - spiralboa i Alpakkagarn. Den skal hun få til jul - matcher fjorårets julegave (jakke i Alpakka).

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 09:56   #85
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

HEr er mitt siste "mesterverk".
Oppskrift fra danske Hanne Falkenberg. Utrolig morsomt og annerledes strikk.

Dette blir garantert romjulsoppskriften min til lillegutt, jakka di var kjempeflott! GLeder meg til å se Mermaiden ferdig også

Men Vimsen, hva slags garn brukte du? Det er bare en fargekombinasjon i garnpakkene som jeg synes passer gutter, og jeg er ikke heeeelt med på fargene der.
Men jeg har vanskeligheter med å finne annet ullgarn som er tynt nok, har du noen forslag? (har ikke lyst til å strikke i nøstegarnull heller, synes det er så lite "giv" i det garnet.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 00:13   #86
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråd

Så utrolig mange flinke damer det er her inne! Jeg er dypt imponert over alt det flotte dere lager!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 23:32   #87
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd

Her var det masse fint! Tror jaggu jeg må huske å slenge inn bilder av mine nyeste poser!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 23:29   #88
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skrytetråd

Da har jeg heklet gult sjal i bursdagsgave til min svigerinne:







Og her er genseren jeg har strikket til en venninne som venter en gutt nå i desember:



I tillegg har jeg sendt avgårde et sort og et brunt sjal til en kollega i Oslo. Og snart er jeg ferdig med to brune til som er til to andre kollegaer.

Da gjenstår et brunt, et sort og et hvitt som skal være julegaver. Og så har datteren min også spurt om ikke hun kan få et.

Må jo også legge inn et par bilder av prinsen i strikkeklærne sine da:





(litt øyebetennelse på det siste bilde her stakkars)

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:00   #89
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd

Denne ble ferdig i dag:




__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 21:51   #90
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Skrytetråd

Eh kan ikke dere legge inn litt oppskrifter . Har så lyst å prøve ut å tove, strikke og hekle, men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal begynne. Ønsker å starte med noe lett. Feks et heklet sjal.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 22:13   #91
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skrytetråd

Opprinnelig lagt inn av På randen, her.

Jeg designer, og lager litt av hvert. Blant annet aviskurver i stål som jeg er veldig fornøyd med.

Nå ble jeg helt imponert! Lager du dette selv? Eller tegner/designer du bare og får andre til å lage for deg?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 15:19   #92
På randen
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 31
På randen er litt kul
Standard

Sv: Skrytetråd

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Nå ble jeg helt imponert! Lager du dette selv? Eller tegner/designer du bare og får andre til å lage for deg?

Jeg "bare" tegner og forklarer. Mens, det er min kjære som valser, bøyer og sveiser, også får vi de lakkert av billakkerer. Her er et til bilde.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg aviskurver.JPG (147,5 KB, 67 visninger)
På randen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 12:15   #93
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråd

Opprinnelig lagt inn av På randen, her.

Jeg "bare" tegner og forklarer. Mens, det er min kjære som valser, bøyer og sveiser, også får vi de lakkert av billakkerer. Her er et til bilde.

Skikkelig fine!!!!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 12:23   #94
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd

Opprinnelig lagt inn av På randen, her.

Jeg "bare" tegner og forklarer. Mens, det er min kjære som valser, bøyer og sveiser, også får vi de lakkert av billakkerer. Her er et til bilde.

Så fine! Hva tar du for de?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 12:27   #95
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrytetråd

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Her er linken til skrytetråden min på NM. http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=401148.

Jeg holder på med mange prosjekter nå, og kanskje blir jeg ferdig?

Så utrolig flott den rosa lua og jakka var!

tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 22:54   #96
På randen
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 31
På randen er litt kul
Standard

Sv: Skrytetråd

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Så fine! Hva tar du for de?

Vi har solgt de på et designmarked for 700,-, og har de i hvitt, rødt, svart og grønt.

På randen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 01:17   #97
modern
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4
modern har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

HEr er mitt siste "mesterverk".
Oppskrift fra danske Hanne Falkenberg. Utrolig morsomt og annerledes strikk.


Nydeli jakke.Har du oppskrift??

modern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 13:02   #98
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd

Nå er jeg ferdig med julegaven til søstra mi, og selv om den nok er i nusseligste laget, håper jeg den faller i smak. Hun kan alltids rekke av heklekanten på halsen eller ta bort "blondekanten" på vottene.
Luen er en odessalue
mens vottene og halsen er laget ut fra en oppskrift på vanter og hals fra happyknitting.com
Jeg er veldig fornøyd selv hvertfall. Også er jeg veldig fornøyd med at jeg fikk til både heklekant og rosetter, selv om jeg ikke har heklet på 25 år - sist jeg heklet var en hest i 5. eller 6. klasse. Jeg satt med denne
geniale siden oppe på maskina så jeg skjønte sånn nogelunde hva jeg dreiv med, etter at jeg fikk tips om den her inne.


Sist redigert av m^2 : 25-09-11 kl 14:46.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 13:09   #99
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skrytetråd

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Nå er jeg ferdig med julegaven til søstra mi, og selv om den nok er i nusseligste laget, håper jeg den faller i smak. Hun kan alltids rekke av heklekanten på halsen eller ta bort "blondekanten" på vottene.
Luen er en odessalue
mens vottene og halsen er laget ut fra en oppskrift på vanter og hals fra happyknitting.com
Jeg er veldig fornøyd selv hvertfall. Også er jeg veldig fornøyd med at jeg fikk til både heklekant og rosetter, selv om jeg ikke har heklet på 25 år - sist jeg heklet var en hest i 5. eller 6. klasse. Jeg satt med denne
geniale siden oppe på maskina så jeg skjønte sånn nogelunde hva jeg dreiv med, etter at jeg fikk tips om den her inne.

Så flink du er, det var nydelig!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:49   #100
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd

Har laget et sitteinnlegg til Oth:

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no