Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sånn rulle-ut-plen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-07, 11:36   #1
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånn rulle-ut-plen

Hvor lenge etter at den er rullet ut, kan man sette opp hekk?
Det vil jo da medføre at vi graver langs kanten av plenen, og sitter den ikke skikkelig (røttene ikke har satt seg) så kan vi kanskje komme til å forskyve den, vil jeg tro (?)

Vi rullet ut plenen 16. mai...
Gresset har begynt å vokse alt, og vi ser at skøytene mellom "stripene" med gress vises mindre og mindre...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 11:37   #2
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sånn rulle-ut-plen

Jeg aner virkelig ikke, men bare lurer på hvor mye dere måtte betale for slik rull-ut-plen? Hilsen frøken utolmodig her også.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 12:38   #3
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sånn rulle-ut-plen

Vi var kjempeheldige og fikk kjøpe fra en av alle ting fotballbane som er tatt bort til fordel for kunstgress. Ergo betalte vi vel ca. 60,-/m.

Tror det er rundt en 150-/meteren som er vanlig..

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 12:41   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sånn rulle-ut-plen

En av naboene (heldigvis ikke en av de nærmeste) plantet sin thujahekk ( - beklager, jeg klarer ikke å la være å benytte meg av sjansen til å ytre min mening) samme dag/helg som han rullet ut ferdigplen. (Dere har bare rullet plen inntil der dere skal ha hekk - dere skal ikke lage hull i plenen?)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 12:42   #5
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sånn rulle-ut-plen

Ferdiggress bør stå i noen uker (3, mener jeg å ha hørt? litt usikker) uten at du går noe særlig på den. Den må få "satt seg". Det er viktig å vanne mye.


Hilsen gartnerfrua

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 12:50   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sånn rulle-ut-plen

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Ferdiggress bør stå i noen uker (3, mener jeg å ha hørt? litt usikker) uten at du går noe særlig på den. Den må få "satt seg". Det er viktig å vanne mye.


Hilsen gartnerfrua

Smartesmelt spør ikke om når hun kan gå på den - men når hun kan plante hekk rundt den.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 12:53   #7
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sånn rulle-ut-plen

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Smartesmelt spør ikke om når hun kan gå på den - men når hun kan plante hekk rundt den.

Joda, men hun skriver også at hun skal grave langs kanten, så da ville jeg tro at det samme gjelder - at gresset bør få "satt seg" før man begynner å "tukle" med det.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 16:28   #8
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sånn rulle-ut-plen

Jeg skal definitivt tukle langs kanten ja. Noen steder sikkert også kutte litt i det, så derfor er jeg redd vi skal "dra" i det når vi stikker spaden i jorda eller om det sitter godt nok i underlaget rett og slett.

Da tipper jeg at det ikke sitter godt nok enda nei...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no