Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vask av ullfleece fra Nøstebarn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-07, 21:59   #41
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ullfleece fra Nøstebarn

Det som er fint med nøstebarns klær er at de kan strekkes i våt tilstand og da er de raskt tilbake i sin opprinnelige størrelse og form. Det er først om de blir vasket så de tover at det er vanskelig å dra dem til igjen synes jeg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 22:49   #42
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vask av ullfleece fra Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det som er fint med nøstebarns klær er at de kan strekkes i våt tilstand og da er de raskt tilbake i sin opprinnelige størrelse og form. Det er først om de blir vasket så de tover at det er vanskelig å dra dem til igjen synes jeg.

ja, jeg halte og dro i den, så den ble nok tilnærmet som før.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 00:56   #43
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.759
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av ullfleece fra Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

JEg leste 20% et eller annet sted. Maren sin pysj krympet nok tilnærmet så mye.

Så rart at noen maskiner krymper dem og andre ikke.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 11:13   #44
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av ullfleece fra Nøstebarn

Ja, så rart.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 19:31   #45
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vask av ullfleece fra Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Tror du hun tar en dress til da i samme slengen eller ?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 19:43   #46
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ullfleece fra Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Så rart at noen maskiner krymper dem og andre ikke.

Ikke egentlig. Det er nemlig forskjell på maskinene. Hvis man har en maskin som ikke er i bevegelse mens den varmer opp vaskevannet, og ikke er i bevegelse når den skifter til skyllevann igjen, så går det bra. De fleste maskiner snurrer trommelen samtidig som vannet varmes opp, og dette fungerer dårlig på ubehandlet ull. Har jeg lært.

Jeg tror det var Fnatten som fortalte meg at ull faktisk kan kokes uten å krympe, men da må man ullen ikke i det hele tatt bli rørt mens den varmes opp, for i så fall krymper den med en gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 19:44   #47
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ullfleece fra Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er nemlig forskjell på maskinene. Hvis man har en maskin som ikke er i bevegelse mens den varmer opp vaskevannet, og ikke er i bevegelse når den skifter til skyllevann igjen, så går det bra.

Så vidt jeg har skjønt heter dette vaskeprogrammet ofte "håndvask".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 19:45   #48
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av ullfleece fra Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så vidt jeg har skjønt heter dette vaskeprogrammet ofte "håndvask".



Jeg har vasket Nøstebarnull og ullfleece i maskinen uten problemer.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 19:47   #49
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ullfleece fra Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.



Nei, altså: mange (litt dyrere) maskiner har et program som faktisk heter "håndvask".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 19:57   #50
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ullfleece fra Nøstebarn

Jeg har fått pakken min idag!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 20:00   #51
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av ullfleece fra Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.



Nei, altså: mange (litt dyrere) maskiner har et program som faktisk heter "håndvask".

Åh.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har fått pakken min idag!

Så deilig! Jeg har SÅ lyst på mer fra Nøstebarn, men må vente til høsten.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 20:28   #52
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.318
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av ullfleece fra Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Her har alt av Nøstebarnting gått i vaskemaskinen på 30 grader ullvask. Null problem og null krymping. Det beste er å bruke den flytende såpen Nøstebarn selv selger, men det går greit med Milo også. Dessuten er det lurt å gi tøyet en ullkur fra tid til annen.



Jeg har den posen, låner av en venninne, og vi har vasket den i maskinen begge to.

Har du derimot en gammel vaskemaskin ville jeg ikke vasket ullen i den.
Ullprogrammene nå er kjempebra. Men, ikke mer enn 30 grader og bare, BARE, med ullsåpe!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no