Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæredings til liten baby

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-07, 16:29   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Bæredings til liten baby

Jeg er på utkikk etter en bæredings, et sjal eller noe, men er helt grønn på området. Det vi trenger er noe som er enkelt å sette seg inn i, det må være brukervennlig. Babyen må selvsagt ligge/ sitte godt. Og helst bør det kunne reguleres til både mannen og meg uten altfor mye plunder.

Finnes et slikt produkt, som ikke er altfor dyrt?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:31   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bæredings til liten baby

Patapum skryter noen av. Selges på www.alveslottet.no

Ups, fra 5 måneder ser jeg

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:42   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæredings til liten baby

Jeg prøvde mye forskjellig når jeg fikk lillebror nå i sommer, og fant ut at det beste til helt nyfødt baby var ei ringslynge. Finnes mange forskjellige typer, men jeg har Babylonia bæreslynge fra Alexi.no og er veldig fornøyd. http://www.alexi.no/product_info.php...oducts_id=2165

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:42   #4
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Bæredings til liten baby

Du finner helt sikkert noe interessant på www.tettinntil.com

Der er det forum hvor syersker selger nye bæreanretninger, du kan kjøpe brukte, du får gode forklaringer på hvordan de forskjellige brukes osv.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:43   #5
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.318
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæredings til liten baby

Jeg har en maya wrap kjøpt fra Babyslynga (ring slynge)og er veldig fornøyd!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 28-01-07 kl 16:49.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:48   #6
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bæredings til liten baby

Min favoritt til liten baby (som ikke sitter/holder hodet selv) er absolutt ringslynge.

Vil tro sjal er like bra eller enda bedre, men jeg har ikke giddet å kløne med fem meter stoff, så jeg har aldri lært det. Slynge er dessuten billigere, og lært på to dager.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 17:10   #7
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæredings til liten baby

Jeg liker ikke ringslynge, jeg foretrekker sjal og mei tai, som gir meg en jevn belastning på begge skuldrene/ryggen. For en liten baby er jo elastisk sjal veldig fint, eller du kan gå rett på et vevd sjal, som har fordelen at det kan brukes i årevis. Patapum, ergo og mei tai egner seg best fra 4-5 måneder, men det finnes innlegg, spesielle stillinger osv. som gjør det mulig å bruke tidligere.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 19:35   #8
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bæredings til liten baby

Har studert diverse bæredingser i det siste og til lillebror skal jeg ha et elastisk sjal i starten. Enten Moby Wrap eller Sino. Har ikke helt bestemt meg. Jeg har også ringslynge og lommeslynge som kommer til å bli brukt.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW

Sist redigert av Stikka : 28-01-07 kl 21:56. Årsak: Mente Moby ikke Maya
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 19:42   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bæredings til liten baby

Har du sett MobyWrap? Elastisk sjal, enkelt å knyte, enkelt å justere.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 19:48   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæredings til liten baby

Jeg ville nok valgt elastisk sjal (mayawrap/hugabub) hvis du tenker å bære lenge om gangen eller ringslynge evt. lommeslynge hvis du tenker å bære litt kortere tid.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:58   #11
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bæredings til liten baby

Jeg er også helt grønn på det området, men har sett litt på MeiTai'en og den liker jeg. Fikk høre at den finnes i en spesiell elastisk utgave for nyfødte og opp til 5-6 mnd. Noen som vet noe mer om det?

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:05   #12
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bæredings til liten baby

Jeg digger mai-tai/onbu, men hadde ikke vært komfortabel med å bære nyfødt i den.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:50   #13
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Bæredings til liten baby

Jeg elsker mei tai'en min, babyhawk, den kan brukes i froskestilling fra nyfødt, i helgen bærte jeg en på 3,5 mnd. i den, men beina ut, og hun storkoste seg og sovnet etter kort tid, og sov lenge.
Min 3 åring bærer jeg i den hele tiden, og hun elsker den også.

(jeg hadde ringslynge når hun var liten og prematur da)

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 16:57   #14
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Bæredings til liten baby

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Jeg elsker mei tai'en min, babyhawk, den kan brukes i froskestilling fra nyfødt, i helgen bærte jeg en på 3,5 mnd. i den, men beina ut, og hun storkoste seg og sovnet etter kort tid, og sov lenge.
Min 3 åring bærer jeg i den hele tiden, og hun elsker den også.

(jeg hadde ringslynge når hun var liten og prematur da)

Har du link til denne?

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 17:06   #15
Jaria
Aktiv
 
Jaria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 100
Jaria er litt kul
Standard

Sv: Re: Sv: Bæredings til liten baby

Jeg har kjøpt vevd sjal og er veldig fornøyd. Ikke var det så vanskelig som jeg hadde trodd heller, og vesla koser seg. :blid:

Jaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 17:39   #16
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Bæredings til liten baby

Da er Moby Wrap bestilt. Under 300kr levert på døra er ikke så verst pris synes jeg. Får teste det på en "lånebaby" før jeg får min egen.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:35   #17
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Bæredings til liten baby

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Har du link til denne?

http://www.babyhawk.com/

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 11:52   #18
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.856
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bæredings til liten baby

Jeg har brukt slynge før, men er mer komfortabel med mei tai. Har en kozy som Sverrusen får noen bærerunder med når han er trøtt eller litt i ulage. Vi startet å bære i den da han var 6-7 uker. Ikke lenge av gangen, i froskestilling og med knyting over ryggen hans i stedet for under rumpa. Dersom det blir nødvendig med bæreing over tid tror jeg vi skal få oss et sjal.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 12:27   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bæredings til liten baby

Jeg skjønner ikke helt, Hattifnatten; er ikke MayaWrap en ringslynge? Hva er evt. forskjellen på den og en ringslynge?



Jeg har nesten bestemt meg for en sånn, men jeg er litt bekymret for å bære på én skulder i lengden. Jeg tenker som så at jeg får betale såpass for inkompetanse, jeg tror egentlig at sjal er best men at jeg ikke kommer til å klare å bruke det (nok). Hvis jeg tar feil, får jeg ta kostnaden med å kjøpe en senere.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 12:36   #20
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bæredings til liten baby

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg skjønner ikke helt, Hattifnatten; er ikke MayaWrap en ringslynge? Hva er evt. forskjellen på den og en ringslynge?



Jeg har nesten bestemt meg for en sånn, men jeg er litt bekymret for å bære på én skulder i lengden. Jeg tenker som så at jeg får betale såpass for inkompetanse, jeg tror egentlig at sjal er best men at jeg ikke kommer til å klare å bruke det (nok). Hvis jeg tar feil, får jeg ta kostnaden med å kjøpe en senere.

Det er ikke skulderen som bærer, det er ryggen. Stoffet blir spredt på skuldra og på ryggen, og hvis du strammer den riktig så tar ryggen mesteparten av vekta. Det er ikke tung på skuldra.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no