Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-14, 23:03   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Skolekorpset her døde. Vi er noen gamle korpsentusiaster som ønsker å gjenopplive korpset.

Hvordan starter man et korps? Hvordan driver man et korps? Det er sterkt idrettslagsmiljø her med 80 verv som skal fylles. Utfordringen er å bli like fristende, enklere og morsommere for foreldre og barn. Jeg ønsker å lage en organisasjon som er lett å drive. Ikke for mye aktivitet for foreldre. Hvordan formann ungene til å begynne og foreldrene til å si ja? Hvordan skaffer man dirigent? Instrumenter? Hvordan får man kulturskolen på banen? Hvordan får man skolen på sin side?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:04   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Du er gæren. /

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:08   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.223
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Musikklek med instruksjon i SFO tiden er en god måte å få frem spilleglede på og få vervet medlemmer.

Dere kan søke etter dirigent på musikkorps.no, men ufordringen kan nok være at dere ikke har midler til å betale noen. Ta kontakt med kulturseksjonen i komunen for en samtale med informasjon. Her vi bor har korps fortrinnsrett på spilletimer for sine elever. Slutter man i korpset mister man spilletimen på musikkskolen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:08   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Skvett gærn.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:11   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Skolekorpset her døde. Vi er noen gamle korpsentusiaster som ønsker å gjenopplive korpset.

Hvordan starter man et korps? Hvordan driver man et korps? Det er sterkt idrettslagsmiljø her med 80 verv som skal fylles. Utfordringen er å bli like fristende, enklere og morsommere for foreldre og barn. Jeg ønsker å lage en organisasjon som er lett å drive. Ikke for mye aktivitet for foreldre. Hvordan formann ungene til å begynne og foreldrene til å si ja? Hvordan skaffer man dirigent? Instrumenter? Hvordan får man kulturskolen på banen? Hvordan får man skolen på sin side?

Jeg skjønner (og deler!) entusiasmen din, men det første jeg tenkte da jeg neste dette var LYKKE TIL!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:13   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Jeg er forresten korpsmamma. En lykkelig sådan. Men jeg ser at det å drive et korps er sinnsykt masse jobb og krever enormt med kapital.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:14   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.749
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Skolekorpset jeg sitter i styret i startet opp for 4 år siden. Før det lå det brakk siden nittitallet og de få medlemmene som var igjen spilte i naboskolekorpset. Det krever ildsjel. Det kan jo være deg! I fjor hadde vi 40 nye aspiranter og kopset har nå 70 medlemmer. Det er ganske godt jobba. Det er først nå at organisasjonen har satt seg og at alle rutiner er kommet på plass.

Du trenger samarbeid med rektor (et sted å øve og et sted å rekruttere fra) og samarbeid med kulturskolen. Du trenger å sette sammen et styre av frivillige foreldre. Men du trenge rjo også noter og instrumenter. Det tror jeg vårt korps hadde. Fra glansdagene på 80-tallet. Ettersom økonomien nå er bedre, med økende medlemstall, er det nå kjøpt inn en del nytt av både instrumenter og uniformer.

Kanskje du kan kontakte NMF Hordaland for oppstrarthjelp?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:15   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Dere er ikke praktiske og konstruktive.

Ungene her faller ut av fotballen fordi det hele tiden er en eller annen galning som vil toppe lag, ha fire treninger i uken for åtteåringer, og at det krever så mye av så mange foreldre. Det trengs en aktivitet som ikke er kjønns- eller aldersdelt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:15   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

:angst:

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:16   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Ja, Norsk Musikkorpsforbund er en god ide!

Og jeg synes ikke man skal dempe begeistring. Det er jeg sterkt imot. Sånn i tilfelle innlegget mitt ble tolket dithen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:16   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.749
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Ring NMF! Og rektor og hør hva som ligger brakk på lager.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:16   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Unnskyld, noen var praktiske og konstruktive mens jeg skrev.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:17   #13
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.749
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

http://www.musikkorps.no/no/regioner...nmf_hordaland/

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:24   #14
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Vi har gjort dette på vår skole i høst. Nå har vi hatt medlemmer men de har spilt med nabokorpset.
I høst startet vi opp med aspiranter og ansatte en aspirantkorpsdirigent. En superdyktig en. (nå tror jeg du er i Bergen, så et tips er Direksjonslinjen på Griegakademiet. Mange dyktig unge folk).
Tok kontakt med rektor på skolen og han er heldigvis med på laget. Han fikk spørsmål om hva han brukte kulturskoletimen til... Eh... den brukte han visst ikke. Så vi fikk i gang spilletimer i SFO tiden hver torsdag og så har vi øving med aspirantkorpset hver tirsdag. Viktig med samspillet fordi vi ville skape et miljø!

Har to dyktige spillelærere, en på messing og en klarinettist. I tillegg til at dirigenten spiller fløyte. Kvalitet på opplæring er viktig!

Ellers ta kontakt med NMF.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:29   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Kom på studiebesøk til oss i loppehelgen etter påske. Da kan du se hvordan vi skaffer oss penger, snakke med dirigenter og korpsmedlemmer og familiene deres.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:45   #16
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.394
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Ta kontakt med NMF. Der får du råd om det bør satses på brass eller janitsjar sett i forhold til området. Er det mest brass, så er det kanskje mer spennende med janitsjar f.eks.

Rektor må med på laget, sammen med et samarbeid med kulturskolen. Øvingslokale skal kommunen stå for (som regel skolen som dere er knyttet til), du skal ikke se bort i fra at det ligger en noen instrumenter, uniformer og noter på lager.

Lykke til!

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:46   #17
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Samarbeid med skole og SFO vil være en super mulighet. Noen skolekorps har øvinger i skoletiden/rett etter skolen.
Musikkorps.no er en fin plass. Hvis dere skal ha dirigent så hør med Griegakademiet eller forsvarets musikkorps.
Instrumentene bør ha ok+ kvalitet, det øker spilleglede. Uniform kan være sort bukse som ungene stiller med og collegegenser som korpset stiller med.

Ja til hobby uten reservebenk! Heier på deg!

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:53   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Begynn hos NMF.
Sjekk muligheter for samarbeid med kulturskole på instrumentopplæring.
Øvingslokaler og lagerplass trengs. Sistnevnte er veldig viktig. Snakk med skole.
Økonomi er et viktig punkt. Der tror jeg NMF har en del info. Det lønner seg å lete fram alle steder hvor man kan søke penger og det er en jobb i seg selv, men som kan spare en del dugnadsarbeid. Spillemidler kan være en kjærkommen inntekt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:55   #19
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.749
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Fristen til å søke instrumentfondet gikk ut i dag, fakstisk.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 23:58   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg vil starte et skolekorps

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Skolekorpset her døde. Vi er noen gamle korpsentusiaster som ønsker å gjenopplive korpset.

Hvordan starter man et korps? Hvordan driver man et korps? Det er sterkt idrettslagsmiljø her med 80 verv som skal fylles. Utfordringen er å bli like fristende, enklere og morsommere for foreldre og barn. Jeg ønsker å lage en organisasjon som er lett å drive. Ikke for mye aktivitet for foreldre. Hvordan formann ungene til å begynne og foreldrene til å si ja? Hvordan skaffer man dirigent? Instrumenter? Hvordan får man kulturskolen på banen? Hvordan får man skolen på sin side?

Hvordan man får foreldrene til å si ja?
De må få bort myter om at korps krever ALT av energi. Den myten lever dessverre. Verve barn kan man gjøre om man slipper til på skolene med info. Ungene må få prøve instrumenter.

Dirigenter er ofte lønnet og her i distriktet er det folk som dirigerer veldig mange korps. NMF har kunnskap der.
Kulturskole på banen får man ved å besøke dem og overtale dem til å bli med,
Skolen vet jeg ikke hvordan man får på banen annet enn å begrunne godt at lokalmiljøet trenger et korps. Det gjør jo alle lokalmiljø, men det skjønner jo ikke alle og derfor må det begrunnes godt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no