Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Trenger hjelp med strikkeoppskrift

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-18, 21:37   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Trenger hjelp med strikkeoppskrift

Strikker en babylue og klarte plutselig ikke forstå hva oppskriften mener.
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6585&cid=1
Jeg har strikket hullrad, og videre står det jeg skal strikke sånn:

Videre økes det 1 m i høyre side av arb på hver 4.p og felles 1 m i venstre side av arb på hver 2.p til arb måler 14½-15½-16½-17½ (18-19) cm fra oppleggskanten.

Tidligere har øking og felling skjedd på retten, men følger jeg denne blir det plutselig på vrangen.

Jeg har altså strikket hullraden, og så har jeg strikket en pinne rett. Nå skal jeg strikke vrangsiden (pinne 2 etter hullrad) og skal da etter oppskriften felle 1 maske på venstre side av arbeidet (som blir mot picotkanten).

Kan noen forklare meg med teskje hvordan jeg skal gå frem? Og skal jeg øke og felle som i første del av oppskriften tro? Med kast og strikke to masker sammen?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 21:49   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger hjelp med strikkeoppskrift.

Er det kanskje sånn at hullraden telles som p 1 og at det dermed er vrangen som er p 1 og retten p 2 etter hullraden?
Tør ikke strikke videre for det er så kjipt å rekke opp igjen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 23:12   #3
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger hjelp med strikkeoppskrift

Fellingen og økningen skal gjøres sett fra retten (refereres til høyre og venstre i mønsteret). Jeg ville gjort det fra retten - strikk tilbake på vrangen før du starter.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 00:27   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger hjelp med strikkeoppskrift

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Fellingen og økningen skal gjøres sett fra retten (refereres til høyre og venstre i mønsteret). Jeg ville gjort det fra retten - strikk tilbake på vrangen før du starter.

Takk for svar.
Gjorde det sånn og det ble bra. Nå gjenstår bare monteringen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no