Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-17, 19:02   #501
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg skal lage bok, samme som storebror fikk. Må scanne inn bilder fra albumene hans.
Mye jobb...

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 20-03-17, 19:18   #502
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Bok har jeg planer om, men sliter med å komme i gang.

Isa er ikke aktiv  
Gammel 21-03-17, 08:19   #503
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Må man ha dessert OG kaker etter koldbord? Eller holder det med kun kaker?

Slå sammen ved å putte noe dessertaktig på kakebordet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 21-03-17, 08:29   #504
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi går for koldtbord uten dessvert og bare kaker. I vår familie blir alle så mette at ingen orker kaker etter dessert, så da kutter vi det bare ut.

Isa er ikke aktiv  
Gammel 21-03-17, 08:30   #505
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Eg har faktisk aldri opplevd dessert etter koldtbord, "berre" kakebord. Så eg stemme for å droppe, Røverdatter!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 21-03-17, 08:31   #506
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Ikke dessert etter koldtbord her heller.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 21-03-17, 08:45   #507
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

OK, da dropper vi dessert. FP sa det var greit!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 21-03-17, 09:18   #508
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Da eldste ble konfirmert hadde vi koldtbord og kakebord, ingen dessert. Denne gangen skal vi ha middag på restaurant. Da går vi for forrett og hovedrett og deretter kakebord.

Jeg har planer om å ta med frøken konfirmant for å kjøpe servietter og litt småtteri for å lage bordkort av til helga. Hun er klar på at det skal være rosa/hvite blomster og servietter. Restauranten står for oppdekking men vi kan ta med det vi ønsker av bordpynt

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 21-03-17, 11:13   #509
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Ja, hvor er det lurt å se etter servietter, egentlig?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 21-03-17, 11:49   #510
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Ja, hvor er det lurt å se etter servietter, egentlig?

Jeg har tenkt meg på en lokal blomsterbutikk som jeg vet har godt utvalg. Ellers interiørbutikker som Kremmerhuset, Til Bords, Traktøren, Ting o.l.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 21-03-17, 11:50   #511
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Jeg har tenkt meg på en lokal blomsterbutikk som jeg vet har godt utvalg. Ellers interiørbutikker som Kremmerhuset, Til Bords, Traktøren, Ting o.l.

Hm, ja det er sant. Takk!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 21-03-17, 14:02   #512
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Ja, hvor er det lurt å se etter servietter, egentlig?

Jeg har handlet inn det på selskapsshop.no og skal brette serviettene som på noen eksempler her. Bare at vi skal ha de lilla serviettene med hvit med lilla sommerfugl over brettet sånn som den blå med mønsterserviett er brettet. Fikk varene kjapt fra selskapsshop.no. Bestilte derfra, for der fikk jeg bordkort også. Fikk link av dem på mail til hvordan en bretter. Kan finne frem når jeg kommer hjem. Ser enkelt ut i alle fall.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 21-03-17, 17:12   #513
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg har kjøpt mye dill på nettet nylig. Borkort, servietter, løpere ogsmå sjokoladekuler bl.a.

Hva tar man evt med til restaurant-middagsbordet av pynt??

Vi skal ha kakene hjemme, og skal ikke ha dessert, som svar til oiver her.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 21-03-17, 22:17   #514
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Hurra, dressbuksa etter storebror str. 29/34 satt som et skudd, om enn med belte. Da blir det bare jakka som må byttes ut.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 09:57   #515
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har kjøpt mye dill på nettet nylig. Borkort, servietter, løpere ogsmå sjokoladekuler bl.a.

Hva tar man evt med til restaurant-middagsbordet av pynt??

Vi skal ha kakene hjemme, og skal ikke ha dessert, som svar til oiver her.

Har konfirmanten noko ønsker? Min har overhodet ikkje det og har sagt at eg berre "kan drite i sånne temagreier" Så eg trur vi kjøre safe med kvite linservietter, enkle kvite bordkort (går det an å bestille det ferdig trykt?) og blomsteroppsatsar med hortensia elns.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 10:00   #516
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Har konfirmanten noko ønsker? Min har overhodet ikkje det og har sagt at eg berre "kan drite i sånne temagreier" Så eg trur vi kjøre safe med kvite linservietter, enkle kvite bordkort (går det an å bestille det ferdig trykt?) og blomsteroppsatsar med hortensia elns.

Samme her, konfirmanten har overhodet ingen mening eller interesse for bordpynt og servietter. Så det går i hvitt slik lokalet ordner det.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 10:06   #517
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Samme her, konfirmanten har overhodet ingen mening eller interesse for bordpynt og servietter. Så det går i hvitt slik lokalet ordner det.

Eg viste han her en dag slike bordkort som ein kan bestille utforma som ein pc. Han holdt på å daude og syns eg var såååå teit

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 10:22   #518
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Er det noen som har erfaring med sånne scrapbookingmaskiner hvor man kan få ulike maler for å stanse ut ting? Ser at noen bordkort feks koster 69 kr pr 10, hvis man da skal ha endel gjester, bordkort, kanskje godteriesker?? og har etpar tre konfirmanter i årene som kommer, kunne det muligens vært noe å titte på.

Vet en dame som hadde en sånn maskin, på hobbybutikken her før leide de ut en sånn i butikken (betalte for å bruke den pr time i butikken), men den butikken er lagt ned, nå.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 11:43   #519
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Har konfirmanten noko ønsker? Min har overhodet ikkje det og har sagt at eg berre "kan drite i sånne temagreier" Så eg trur vi kjøre safe med kvite linservietter, enkle kvite bordkort (går det an å bestille det ferdig trykt?) og blomsteroppsatsar med hortensia elns.

Nei, nei, han er ikke interessert i det hele tatt. Og vi skal ikke ha noe tema. Men jeg vet ikke hvor mye pynt restauranten stiller med. Jeg spurte om de ordnet pynt og fikk til svar at jeg kunne ta med hvis jeg ville ... Jeg antar de har servietter og lys ihvertfall. Så jeg lurer på om jeg burde fikse blomster. Skal ta meg en tur til de når de åpner de nye lokalene sine. Jeg har ihvertfall fått bekreftet av vi har eget rom og at de forventer åpning til påske. Og vi har bestemt og bestilt type mat vi skal ha.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 11:59   #520
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Storesøster vil ha gullballonger i taket. Hvordan ordner jeg det på billigste og beste måte?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no