Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-17, 21:52   #541
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Er det ulovlig å gjette på at det er ei jente?

Driver bare med gutter jeg

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 21:54   #542
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det var mange uten hjelp. Dere vil ha det sånn?

Ellers går det an å "bytte" med en annen som skal ha konf (en annen dag, til neste år...) og stille opp for hverandre - bytte tjeneste.

Jeg er ikke helt sikker. Vi har folk vi kan spørre, men konfirmanten ønsker uhøytidelig opplegg og det er koldtbordish med kake/dessertbord og mange av gjestene er svært geskjeftige

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 21:56   #543
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Uhøytidelig eller ei, det er veldig godt å ha noen som rydder og vasker opp og setter fram, sånn at en kan være fullt tilstede i selskapet.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 21:58   #544
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Uhøytidelig eller ei, det er veldig godt å ha noen som rydder og vasker opp og setter fram, sånn at en kan være fullt tilstede i selskapet.

Men jeg er ikke så glad i å være tilstede og tenker det er en god mulighet til å puste litt. Vi er 6 erfarne voksene som skal organisere sammen, men alle er også gjester.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 23:19   #545
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg må finne en som kan være på kjøkkenet som ikke er bedt til selskapet. Har ei på symøte som skal ha konfirmasjon helga etter, men de har jo satt bort alt fordi de ikke vil gjøre noe selv og tar det på resturant, så hun gidder jeg ikke spørre en gang. Lurer rett og slett på om jeg skal høre om jeg har noen venninner med litt eldre barn på sånn 16-18 år eller noe sånt som får noen kroner for å hjelpe til 3 timer eller noe sånt. Blir jo bare bæring litt ut og inn til koldtbord og kakebord, og passe på drikke og koke kaffe og sånn.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 00:49   #546
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Hvor mye betaler man to 18-åringer for å hjelpe til noen timer?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 08:02   #547
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg avlyste nettopp kjøkkenhjelpen siden jeg bestemte meg for å bestille all maten fremfor å lage noe selv. Vi blir mellom 16-19 stk. og har det hjemme, så jeg tenker det blir lite kjøkkenjobbing uansett.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 08:30   #548
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Lurer litt på hvor mye hjelp man trenger? Vi blir ca 30 pers., skal ha det hjemme og bestiller tapas. Det hadde selvsagt vært greit med noen som hjalp til med å sette på kaffe og smårydde litt i skifte fra mat til kaker, men vi er ferdige i kirken kl 11, og selskapet begynner 14, så jeg ser for meg at vi kan orden mye selv. Kanskje et par stk et par timer kunne gjort seg? Erfaring ønskes!

emm er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 08:55   #549
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg har to venninner som hjelper på kjøkkenet. Bestiller en del mat, og lager noe selv (type fryse ned og varme opp). Kaker er det venner som baker.

Hurra for venner!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 09:17   #550
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg kunne spurt mor til bestevennine men hun skal selv ha konfirmasjon helgen før og da skal vi til niesen vår.
Liker ikke å skylde tjenester.
Vi hadde ikke kjøkkenhjelp i 40 årsdag til gubben minnes jeg å huske men det gikk seg til det.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 09:56   #551
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg må finne ut hvem som kan hjelpe til, ja, for å ta unna oppvask underveis og sånn. Selv om jeg har god hjelp i mange av gjestene.

Tror det blir å leie noen.


I går planla jeg kakebord med svigermor og søsters. Det skal nok holde til 34 stk tror jeg:
- Kransekake
- Kransekakestenger
- Et par nøttebunner med etellerannet
- Svissruller
- Multekrem - må bestille krumkaker til, tror jeg, vanskelig å fly inn, og jeg baker det IKKE!
- Karamellpudding (jeg)
- Brownies (jeg)
- Muffins (datteren - fryse på forhånd)
- Gulrotkake (Adrienne)
- Sjokoladekake (Adriennemannen)
- Stor gammeldags eplekake (Adrienne)
- Kjøpemarsipankake
- En eller annen fancykake (som beskrevet tidligere i tråden)

1/3 kake til manns? Litt knapt?





Og så har jeg planlagt bordsetning, med rom og bord og stoler på papir, men er usikker på hvor mye en stol tar av plass bakover, altså hvor mye plass jeg bør ha mellom de to rekkene i hesteskoen.

Så skal bord og stoler bestilles fra Den flygende tallerken. Jeg har duker til et godt stykke på vei, tror jeg. Servise fra meg selv, Adrienne og Palmen (vi har likt), det er ikke sølvtøy til alle, men ikke så langt fra - noen får overleve med stål.

Det blir "plain" borddekking, ikke noe fargetema eller lignende. Hortensia var en god ide! Datteren har fått jobben med bordkort.

Jeg må komme i gang med å lage opp lasagner snart. Det blir hovedmaten, med noen store salater, hvitløksbaguetter og litt småmat.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 10:05   #552
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Skjønner tankegangen. Er det type "ferdig dekket" lokale, eller er det mulig å gjøre noe med bord osv?


Det er selve lokalene som er små. Type gammelt kjellerlokale med små rom og litt lavere under taket. Vi står fritt til å organisere bord og slikt slik vi ønsker, og vi kommer til å måtte bruke to rom med åpen dør i mellom, men likevel ligger det nå an til å bli flere gjester enn det jeg har tenkt som absolutt maks antall. :nervøs:

Ja, ja, det det er hjerterom og så videre ... Det er i alle fall ingen fare for at selskapet blir for høytideig og "stivt".

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 10:08   #553
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Mens jeg føler at vi har et lokale som er altfor stort.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå  
Gammel 23-03-17, 10:32   #554
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi har lite "myldreplass" når hele stua dekkes til, så jeg håper på pent vær...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 10:48   #555
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Mens jeg føler at vi har et lokale som er altfor stort.

Det høres ut som ren luksus.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 12:24   #556
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg må finne ut hvem som kan hjelpe til, ja, for å ta unna oppvask underveis og sånn. Selv om jeg har god hjelp i mange av gjestene.

Tror det blir å leie noen.


I går planla jeg kakebord med svigermor og søsters. Det skal nok holde til 34 stk tror jeg:
- Kransekake
- Kransekakestenger
- Et par nøttebunner med etellerannet
- Svissruller
- Multekrem - må bestille krumkaker til, tror jeg, vanskelig å fly inn, og jeg baker det IKKE!
- Karamellpudding (jeg)
- Brownies (jeg)
- Muffins (datteren - fryse på forhånd)
- Gulrotkake (Adrienne)
- Sjokoladekake (Adriennemannen)
- Stor gammeldags eplekake (Adrienne)
- Kjøpemarsipankake
- En eller annen fancykake (som beskrevet tidligere i tråden)

1/3 kake til manns? Litt knapt?





Og så har jeg planlagt bordsetning, med rom og bord og stoler på papir, men er usikker på hvor mye en stol tar av plass bakover, altså hvor mye plass jeg bør ha mellom de to rekkene i hesteskoen.

Så skal bord og stoler bestilles fra Den flygende tallerken. Jeg har duker til et godt stykke på vei, tror jeg. Servise fra meg selv, Adrienne og Palmen (vi har likt), det er ikke sølvtøy til alle, men ikke så langt fra - noen får overleve med stål.

Det blir "plain" borddekking, ikke noe fargetema eller lignende. Hortensia var en god ide! Datteren har fått jobben med bordkort.

Jeg må komme i gang med å lage opp lasagner snart. Det blir hovedmaten, med noen store salater, hvitløksbaguetter og litt småmat.


Litt snaut kanskje?
Jeg ville nok suplert med litt is, kanskje en gele og ikke minst krem til eplekaken. Og en fyrsekake til Tante Gerd.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 12:49   #557
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg har planlagt hele tre kaker eller noe sånt.

"Kaka" med navn og karate og fargen har liker og sånt (bestillingskake)
1-2 verdens beste (mamma)
Sjokoladekake, skal spørre en svigerinne
Ett eller annet fra en annen svigerinne

Kransekake?

Mannen mener dette er for mye på 40 stk.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 12:57   #558
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi er 20 stk og har planer om
- kransekake (skjønner ikke poenget men oldemor har sagt at det stiller hun med)
- tørr waleskringle (skjønner ikke poenget, men oldemor har sagt hun stiller med det)

Ellers tenkte vi sjokoladekake, ostekake, bløtekake/marsipankake og 1 til muligens? Skal ikke ha dessert til koldtbordet.

Isa er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 13:17   #559
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det er selve lokalene som er små. Type gammelt kjellerlokale med små rom og litt lavere under taket. Vi står fritt til å organisere bord og slikt slik vi ønsker, og vi kommer til å måtte bruke to rom med åpen dør i mellom, men likevel ligger det nå an til å bli flere gjester enn det jeg har tenkt som absolutt maks antall. :nervøs:

Ja, ja, det det er hjerterom og så videre ... Det er i alle fall ingen fare for at selskapet blir for høytideig og "stivt".

Tenker endel kan gjøres ved å legge litt omtanke i bordplassering. Sette tynne fliser og omfangsrike mennesker etter hvor det vil være hyggelig for dem å være, gi gamle folk en ordentlig stol osv. Var i et bryllup med dårlig plass hvor en overvektig venninne ble plassert på en plaststol der serveringspersonalet skulle mellom to stolryggrekker, det ble jo bare dumt og veldig leit for henne. Omvendt kan feks barn gjerne trykke seg sammen på en benk, de blir gjerne ikke sittende så lenge til bords likevel - ordne litt tegnesaker og lego på et bord i gangen, så er de glad til.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 13:20   #560
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

1/3 kake på mann her også. Poly, du har jo tross alt sunnmørsmann, såpass må det vere

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no