Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-17, 11:00   #621
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Baking av kransekake driv ikkje vi heller med men mulig vi kjøpe ei. Eller, at mamma kjøpe ei

Ja, det blir jo kjøpakak, men problemet er at jeg tror vi får enormt mye kake! Snart en halv på hver. :ikke sunnmøringer: Og hva skal vi gjøre med dem etterpå?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 05-04-17, 12:07   #622
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg har brukt lunsjen min på å stikke innom bakeri og bestille marsipankake i dag

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 05-04-17, 13:41   #623
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Er det noen som har forslag til hva slags kaker et kakeborde på 7-8 kaker kan inneholde?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 05-04-17, 13:59   #624
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi skal ha: ostekake, oreokake, hvetekringle, pavlova, nøttebunn med sjokoladekrem, sjokoladekake (konfirmantens ønske), marsipankake og muligens kransekake. Om vi skulle hatt mer ville jeg hatt gulrotkake og verdens beste.

Jeg har forøvrig latt de som skal bake få velge selv hva de vil bidra med og dette ble resultatet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 05-04-17 kl 14:07.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 05-04-17, 14:00   #625
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.759
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Marsipankake, verdens beste, suksesskake, sjokoladekake/brownies, pavlova, ostekake, kransekake...

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 05-04-17, 14:07   #626
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Eg lar dei som vil bake til oss bestemme kakene, så sant det ikkje blir dobbelt opp av noko.
Konfirmanten ønska som sagt oreokake da. Og me kjøper stor marsipankake.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv  
Gammel 05-04-17, 14:12   #627
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.759
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Nå har jeg snakket med cateringfolket; vi bestiller eggerøre, hamburgerrygg, roastbiff og waldorfsalat, ørretfilet og muligens skinkestek.

Spekemat kjøper vi selv og legger på fat. Det samme med røkelaks. Jeg lager lefseruller med hhv snøfrisk (eller Philadelphia) og røkelaks, og med røkt kalkun og snøfrisk/Philadelphia. Tenker også å lage djevleegg. Mams fikser potetsalat og svigermor fikser karbonader. Må lage salat (eller kjøpe). Tyrkisk kollega fikser børek og en linserett. Tror det blir bra!

Så langt er følgende på plass av kaker; sjokoladekake, kransekake, Oreokake, ostekake, hovedkake (en slags sjokoladekake det også) og verdens beste. Muligens også marsipankake (kollega) og kjøpe en suksesskake.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 05-04-17, 21:41   #628
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

40 gjester her og kaker som følger : kransekake (jepp,hører med oss, kusine baker) ostekake, marspiankake (bakerikjøpt) brownies, gulrotkake, suksessterte, verdens beste, og melkefrie krumkaker hvor det kan fylles med krem og bær hvis tåles og ønskes.

To kolleger baker, resten baker jeg selv. Brownies,krumkaker og sukessterte bakes i påsken.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 05-04-17, 22:14   #629
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Skal si dere har kontroll... jeg har lokale og har bestilt mat... dress kjøper vi i helgen. En venninne skal bake en kake. Bestiller sikkert en og baker resten selv. Hvilke har jeg i grunn ikke tenkt på enda. Må vel kjøpe litt servietter om ikke lenge, kanskje fikse noen bilder og en liten sang eller tale til konfirmanten. Han skal selv lage kahoot quiz om seg selv. En måned igjen. Går bra dette, sant?

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 05-04-17, 23:28   #630
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Går bra!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv  
Gammel 05-04-17, 23:31   #631
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi er et lite skritt nærmere, ungen har fått seg dress!

Ellers er det ikke så mye vi stresser med. Jeg får tenke litt i påsken, men det er strengt talt ikke så mye greier. Jeg må lage en eller annen talesak da.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 06-04-17, 07:47   #632
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Er det fleire haustkonfirmantar her eller må eg surre rundt her aleine i august/september?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 06-04-17, 10:49   #633
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg er innom og heier på dere, dette går fint! :konfirmantifjor:

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv  
Gammel 06-04-17, 11:08   #634
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg vet fortsatt ikke om vi får gjester. Det er det største spenningsmomentet for min del. Jeg har fått noen avslag. Resten skal jeg nok få til. Dvs jeg må vel begynne å tenke på kaker jeg også sikkert. Jeg må finne noen å bestille fra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 06-04-17, 11:20   #635
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg vet fortsatt ikke om vi får gjester. Det er det største spenningsmomentet for min del. Jeg har fått noen avslag. Resten skal jeg nok få til. Dvs jeg må vel begynne å tenke på kaker jeg også sikkert. Jeg må finne noen å bestille fra.

Jeg liker Katta. Her er jeg og nemlig, alle andre ser jo ut til å ha alt på stell.

Jeg vet at det kommer noen da. Men ikke hvor mange, og ikke hvor jeg skal bestille mat, og hvertfall ikke hva slags servietter jeg skal ha.

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en rød løper. Det hadde vel vært kult?

Neket er ikke aktiv  
Gammel 06-04-17, 13:31   #636
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi blir veldig få. En vennefamilie har konfirmant selv og det samme har fadderne. Så der er det *poff* ti gjester som mangler. Jeg visste det jo altså, men det blir litt stusselig da.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 06-04-17, 14:50   #637
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi har ikke fått ett eneste avbud! Det er jo i utgangspunktet veldig hyggelig at folk vil komme, men samtidig hadde vi jo nesten kalkulert med noen avbud ettersom lokalet er så til de grader overbooket. Vi har for eksempel flere fjerne slektninger som kommer fra diverse utland. Nå ser vi ut til å bli 36. Utleier sa at vi ikke burde være mer enn 28.

Vi har i grunnen ingen ting på stell, vi, altså.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 06-04-17, 14:54   #638
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Vi har ikke fått ett eneste avbud! Det er jo i utgangspunktet veldig hyggelig at folk vil komme, men samtidig hadde vi jo nesten kalkulert med noen avbud ettersom lokalet er så til de grader overbooket. Vi har for eksempel flere fjerne slektninger som kommer fra diverse utland. Nå ser vi ut til å bli 36. Utleier sa at vi ikke burde være mer enn 28.

Vi har i grunnen ingen ting på stell, vi, altså.

Blir intimt og koselig da!

Isa er ikke aktiv  
Gammel 06-04-17, 14:55   #639
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Blir intimt og koselig da!

Veldig intimt, ja!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 06-04-17, 16:23   #640
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi blir 18. Jeg vet egentlig ikke om tre av de 18 kommer. Og en av de som jeg vet kommer er 2 år. Så ja, vi er ikke så mange, men jeg nekter å kalle det stusselig!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no