Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Taco til nyttårsmiddag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-07, 04:04   #1
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Taco til nyttårsmiddag?

Flere enn meg som syntes det er en smule uvanlig å bli bedt til nyttårsfeiring hos venner og få taco?


Jeg liker taco altså og gjett om jeg er glad at jeg har venner som inviterer meg til seg, bare vet ikke helt om jeg syntes taco er nyttårsmiddag?

Hva mener dere?

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 04:08   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag??

Det høres litt rart ut ja, men veldig godt.

Jeg skal servere indrefilet og bakt potet

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 07:45   #3
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag??

Og jeg skal servere indrefilèt, helstekt, fløtepoteter, aspargesbønner og minimais. Med peppersaus.
Taco var kanskje litt stusselig....

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:38   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag??

Har man regler for hva som skal spises når?
Jeg spiser gjerne taco på nyttårsaften om jeg får det servert.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:41   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag??

Tja, er det noe av det beste man vet så er det ikke noe galt med taco. Jeg er lite for regler om hva man kan spise når.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:53   #6
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag??

Nyttårsaften er liksom litt ekstra fest, nesten litt galla, egentlig.
Jeg ser ikke på Taco som selskapsmiddag.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:55   #7
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag??

Taco ser jeg på som hverdagsmat, og hadde definitivt ikke hatt det på menyen nyttårsaften, spesielt ikke hvis gjester var invitert.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:56   #8
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag??

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Taco ser jeg på som hverdagsmat, og hadde definitivt ikke hatt det på menyen nyttårsaften, spesielt ikke hvis gjester var invitert.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 09:30   #9
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag??

Litt enig med Benzo her ja.
Vi skal være alene, og spiser det vi har lyst på, men hadde vi hatt besøk hadde det nok blitt litt mer festmiddag.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 09:37   #10
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag??

Taco fra santa maria er trist på nyttårsaften.

Men hvis de disker opp med ulike typer kjøtt (kalkun er nydelig i wraps), hjemmelagede diper osv så er det iallfall voldsomt godt!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 09:39   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag??

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Taco var kanskje litt stusselig....

Taco er ikke særlig stusselig her i huset når jeg inviterer andre på det, hehe. Da tar jeg frem tacoserviset mitt (har hele serien), og disker opp med masse hjemmelaget guacamole, alle slags sauser og dipper, rømme, kjøttdeig og kyllingfilet, hundre skåler med grønnsaker i, bønner, bønnestuing, lefser, skjell, tubs og lignende. Bruker ofte mer penger når jeg inviterer på taco enn de fleste andre middager. Men jeg har ALDRI fått servert så mye hos andre da, da er det alltid litt stusselig "Ola Nordmann-taco".

Men ja, jeg tror nok jeg hadde latt være å invitere på taco på selve nyttårsaften, like lite som jeg ville invitert på det på julaften. Fordi jeg vet at folk (og det gjør jeg jo heller ikke selv) ser på det som nyttårsmat.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 09:55   #12
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag??

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Taco ser jeg på som hverdagsmat, og hadde definitivt ikke hatt det på menyen nyttårsaften, spesielt ikke hvis gjester var invitert.

Det er jeg enig i.

Jeg har jo venner som ikke kan lage mat, så jeg hadde ikke blitt overrasket.

De som mener at en grillet kylling smaker det samme som en kalkun.
De som inviterer til Taco, og serverer kjøttdeig uten krydder i pitabrød med kun ost.

Fnis.

Vi skal ha kalkun, noe som minner meg på at jeg må få gjort den istand snart.
Kalkun er det beste jeg vet!

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 09:57   #13
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Jeg er vant med middager type pinnekjøtt, kalkun og denslags på nyttårsaften. Men et år var jeg og mannen hos broren min og da fikk vi pizza, og det er noe av det beste jeg har spist en nyttårsaften, rett og slett fordi vi hadde spist masse julemat hele jula så det var en avveksling å få noe annet. SÅ om jeg hadde fått taco så hadde jeg syns det hadde vært helt greit.

Vi skal forøvrig ha kyllingwok i dag og det gleder jeg meg til

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 09:58   #14
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Bør ein helst ha eit komplett tacoservise for å kunne invitere til anstendig taco-middag?

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 10:07   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Bør ein helst ha eit komplett tacoservise for å kunne invitere til anstendig taco-middag?

Nope, men det skader absolutt ikke.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 10:12   #16
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Det meste går vel an på nyttår hvis det bare er gjort litt skikkelig og festlig vel? Kunne godt hatt taco hvis det var med absolutt alt og skikkelig hjemmelaga. (Mutti pleide lage tortillaene også selv da vi var små). Da er det jo ikke langt unna et tapasbord, noe som vel må väre fortreffelig nyttårsmat.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 10:30   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Nei, det er ike hva jeg forbinder med nyttårsmiddag, nei. Vi skal ha safrankrydret skalldyrsuppe, kalkun og hjemmelaget is. Vi har alltid pleid å ha skikkelig fjong middag, men det er vel ikke alle som er like flinke til å lage mat?

Men gode middager er jo sjelden noe heksekunst, man kjøper gode råvarer og følger oppskriften. Da ordner det seg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 10:35   #18
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Jeg er vokst opp med fondue på nyttår, så jeg regner med at man kan klare å få en like festlig tacomiddag. Jeg synes det er mer rammen rundt det og oppdekkingen som gjør det til nyttårsmiddag enn selve maten.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 10:42   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag?

Jeg stusser ikke noe særlig over det. Jeg ville nok ikke servert det samme selv, med mindre jeg hadde invitert mange mennesker, hvor en mer forseggjort middag ville vært vanskelig å gjennomføre.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 10:45   #20
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Taco til nyttårsmiddag??

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Nyttårsaften er liksom litt ekstra fest, nesten litt galla, egentlig.
Jeg ser ikke på Taco som selskapsmiddag.


Signerer

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no