Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Tråden for tegneserieentusiaster

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-12, 20:18   #1
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Tråden for tegneserieentusiaster

Jeg har funnet den deilige tegneseriebutikk-appen, så nå ser jeg for meg massiv sluking av amerikanske tegneserier til få dollar dollar per blad.

Det er mange tegneserielesere her på forumet, ser jeg, kanskje vi kan samle litt entusiasme her?

Selv holder jeg på med Fables og The Unwritten for tida, men siden jeg venter på at det skal komme ut mer, har jeg begynt på American Vampire på nettbrettet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 09:43   #2
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Tråden for tegneserieentusiaster

Favorittene er Bone og Sandman, ellers går det mye i Nemi, Pondus, Radio Gaga, Asterix, Viggo, Sprint og en drøss andre.

Har Death fra Sandman på armen - blodfan, altså!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 09:51   #3
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tråden for tegneserieentusiaster

Hvilken app er det? Mannen min er interessert i ymse tegneserier.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 10:37   #4
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tråden for tegneserieentusiaster

Alt jeg nevner under er tilgjengelig for Comixology på iPad. Dette er en veldig bra app for å lese tegneserier i, spesielt på en ny iPad som har skarpe bilder. Det mangler litt på organisering, men jeg regner med det vil bedres etter hvert. Seriene kan også leses i en web-browser hvis du kjøper dem på iPad (og omvendt). Comixology fins for andre nettbrett også, men så vidt jeg forstår er iPad-versjonen noe bedre enn de andre.

Blant årets nye serier er alle de tre favorittene mine fra Image Comics:

The Manahattan Projects av Jonathan Hickman and Nick Pitarra. Her er Manhattan prosjektet, som bygde de første atombombene, bare et skalkeskjul for de virkelig viktige og farlige forskningsprosjektene amerikanerne drev med. Med et, mer eller mindre, historisk persongalleri, blant annet møter vi Feynman som forteller, Oppenhemers onde tvilling, Wernher von Braun med en gigantisk robotarm og Albrecht Einsten. Fem hefter er tilgjengelig på Comixology. Første trade paperback skal komme i september.

Saga av Brian K. Vaughan (som laget Y: The Last Man) tegnet av Fiona Staples; sci-fi/fantasy, galaktisk krig og familiedrama. Veldig underholdende så langt. Seks hefter på Comixology.

Prophet (fra nummer 21) av Brandon Graham (forskjellige tegnere). Dette er relativt merkelige greier; for å sitere omtelen hos Image: The distant future Earth is inhabited by alien settlers that feed off of the ape-men mankind has devolved into. John Prophet awakes from cryosleep on a mission to restart the human empire. Jeg er fascinert, og forsiktig optimistisk. Åtte hefter på Comixology.

Av ting som ikke er helt nytt:
Alt – absolutt alt – av Ed Brubaker og Sean Philips. Criminal er en fenomenal, og trist, krimserie. Den blir bare bedre og bedre; den foreløbig siste i serien Criminal: The Last of The Inncoent er favorittserien min fra i fjor. Criminal må ikke nødvendigvis leses i rekkefølge, men jeg anbefaler å begynne med den første; Criminal Vol. 1: Coward, mest fordi serien bare blir bedre og bedre. Incognito, Sleeper og Fatale er også veldig bra.

Blant andre serier jeg har lest og likt i det siste er: Infinite Horizon av Gerry Duggan og Phil Noto og Catwoman av Ed Brubaker og Darwyn Cooke.

Ben "Infinite Oppenheimers" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no