Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trenger mange svar, har blitt lurt!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-07, 09:52   #21
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Mulig hun fikset på skuffene?

Jeg ser ingenting gale i det. Når man gir bort noe så kan man ikke på dø og liv forvente at det ikke blir solgt videre hvis man ikke sier noe om det første omgang.

Føler du deg lurt for 1300 som muligens hun kom til å få for stellebordet? Hvis noen kjøper det for dne stive prisen.

Ikke ta det så tungt. Hun har det sikkert tøft og så mulighet for å tjene noe ekstra penger siden du trossalt ikke ville ha tingene likevel.

Lykke til håper det ordner seg.

Nei, hun har ikke fikset på skuffene, det har min mann gjort, men de kan ikke fikses skikkelig pga det er plast som har knukket, min mann er tømrer og hvis ikke han kunne fikse det så kunne heller ikke de to daunokkene som hentet stellebordet ha fikset det heller. Jeg driter i pengene, tror ikke hun får 1300kr for det uansett, men jeg føler meg lurt fordi hun løy, fordi jeg ville hjelpe noen som hadde dårlig råd, og fordi jeg ga bort klær etter mine gutter til henne fordi hun sa hun var gravid. Det er tusen andre mennesker jeg heller ville gitt klærne til enn den frekke, svindleridioten!!

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 09:54   #22
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Driver hun å selger klærne også?

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 09:55   #23
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Hun har tatt bra bilder da, det ser jo ut som nytt. Hvor er riften egentlig?


http://www.finn.no/finn/viewimage?fi....svl=Minibilde

På dette bildet ser du riften godt. Det ser fint ut ja, men det er ikke som nytt, det er 3 år gammelt og plasskinnene som skal holde skuffene oppe er knekt og limt på igjen. Bare snakk om tid før de faller av igjen, og det opplyste jeg om.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 09:56   #24
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Nå er det slik at finn.no er veldig avhengig av slike "svindlere" blir avslørt. Så jeg hadde definitivt meldt det til finn, og lagt med nr på din annonse.

Hva med den dama som "solgte" masse Reima osv., og brukte bilder stjålet fra andre?
Finn fikk inn mange klager men sa at de ikke kunne gjøre noe med saken, da måtte hun politianmeldes.

Tror du virkelig at finn gidder å blande seg inn i en sak der noe har blitt gitt bort for så at disse selger det videre?
Det tror ikke jeg.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 09:56   #25
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Driver hun å selger klærne også?

Det har jeg ikke sjekket enda, men det skal jeg gjøre.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 09:57   #26
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Nå er det slik at finn.no er veldig avhengig av slike "svindlere" blir avslørt. Så jeg hadde definitivt meldt det til finn, og lagt med nr på din annonse.

Ja jeg skal sende mail til finn...absolutt..

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 09:58   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Mulig hun fikset på skuffene?

Jeg ser ingenting gale i det. Når man gir bort noe så kan man ikke på dø og liv forvente at det ikke blir solgt videre hvis man ikke sier noe om det første omgang.

Føler du deg lurt for 1300 som muligens hun kom til å få for stellebordet? Hvis noen kjøper det for dne stive prisen.

Ikke ta det så tungt. Hun har det sikkert tøft og så mulighet for å tjene noe ekstra penger siden du trossalt ikke ville ha tingene likevel.

Lykke til håper det ordner seg.

Jeg signerer dette. Når du har valgt å gi bort noe så kan det da ikke være viktig for deg hva den som har fått det gjør med det etterpå?

Du kunne jo valgt å selge det selv.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 09:59   #28
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Ang stellebordet så tror jeg nok ingen vil kjøpe det til den prisen. Men makan til frekkhet fra det damemenneske da. Jeg ville dukket opp på døren hennes og krevd tingene mine tilbake, da tenker jeg ikke på stellebordet, for det blir nok litt vel drastisk. Men å kreve tilbake klærne fra dine barn er vel helt legimtimt når det er tydelig at hun har løyet deg rett opp i ansiktet. Skjønner ikke at noen klarer å være så frekke jeg.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:02   #29
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg signerer dette. Når du har valgt å gi bort noe så kan det da ikke være viktig for deg hva den som har fått det gjør med det etterpå?

Du kunne jo valgt å selge det selv.

Jeg skjønner veldig godt hvorfor HI blir forbannet og skuffet. Hun føler at hun gjør en god gjerning ved å hjelpe nyetablerte med dårlig råd, og så blir hun utnytta. Det skal vel ikke så mye empati til for å forstå at det føles surt?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:03   #30
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Utrolig frekt i mine øyne, men det er nok mange som ser sitt snitt til å tjene en slant.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:04   #31
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Det er noe av det frekkeste!


Jeg er forresten enig med de som sier at du ikke "har noe med" hva hun gjør med stellebordet etter at hun har fått det.

Allikevel er det frekt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:05   #32
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Tviler igrunn på at du kommer noen vei med dette. Du ga bort tingene, og hva mottaker gjør med det videre, er opp til henne, og dette går vel neppe inn under kategorien svindel. Litt hardt sagt, men din tabbe, hennes fortjeneste...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:07   #33
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Jeg skjønner veldig godt hvorfor HI blir forbannet og skuffet. Hun føler at hun gjør en god gjerning ved å hjelpe nyetablerte med dårlig råd, og så blir hun utnytta. Det skal vel ikke så mye empati til for å forstå at det føles surt?

At det føles surt er nå så, men jeg vet ikke helt hva det er å "innrapportere" her. Stellebordet er gitt bort på ærlig vis, den nye eieren selger det - det er kanskje frekt, men "svindel" er det da ikke, så hva skal Finn.no gjøre med det?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:07   #34
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg signerer dette. Når du har valgt å gi bort noe så kan det da ikke være viktig for deg hva den som har fått det gjør med det etterpå?

Du kunne jo valgt å selge det selv.

Jo det er faktisk viktig for meg, ikke hadde jeg bare kunnet lempe det på søppelfyllingen, men jeg ville at noen som kanskje hadde bruk for det skulle få nytte av det. Og klærne etter guttene mine hadde jeg heller sendt til Romania som jeg pleier, men tenkte at de skulle få de siden de hadde dårlig råd.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:09   #35
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Jeg skjønner veldig godt hvorfor HI blir forbannet og skuffet. Hun føler at hun gjør en god gjerning ved å hjelpe nyetablerte med dårlig råd, og så blir hun utnytta. Det skal vel ikke så mye empati til for å forstå at det føles surt?

Men spiller det noe rolle hvordan man hjelper folk? Bare man vil hjelpe er jo god gjerning uannset hvem man hjelper og hvordan.

Sier nå ikke HI skal være alle sin sosialkontor. Men om man likevel vil bli kvitt noe så spiller det vel ingen rolle hvem man hjelper og hvordan dem som tar imot hjelper gjør med det.
Om man ikke vil at andre skal selge det videre så sier man i fra.

For alt vi vet så kanskje hvis noen andre som hadde hentet bordet og klærne kastet alt for h*n mente at det var ubruklig.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:18   #36
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Tviler igrunn på at du kommer noen vei med dette. Du ga bort tingene, og hva mottaker gjør med det videre, er opp til henne, og dette går vel neppe inn under kategorien svindel. Litt hardt sagt, men din tabbe, hennes fortjeneste...

Jeg føler ikke at jeg har gjort en tabbe, men synes det er veldig frekt av henne. Og det jeg tenker mest på er at de som kjøper dette stellebordet blir grundig lurt, og da føler jeg også at det er halvveis min feil at de blir lurt, for det var ikke meningen at det skulle bli lagt ut for salg. Men skjønner no at jeg har vært temmelig naiv.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:18   #37
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Det som er surt er vel at de kanskje ikke trenger hjelp i det hele tatt, men at aktivt leter opp bra objekter som gis bort og selger dyrt videre. Så hun gravid ut da?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:18   #38
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Det er virkelig surt, og du har sikkert lært en vond lekse der. Folk lyver, hele tiden!
Jeg gir bare bort ting til folk jeg kjenner.. Vi lar ting på rundgang.

Feks, vårt stuebord var ødelagt, en vennine kjøpte nytt til seg og vi fikk deres. Kunne ikke falle meg inn å selge det igjen.. Men det var en vennine.
Det var en fin tanke, rypejenta og klapp deg på skulderen og si at du gjorde en god ting i beste mening, La henne ta seg av sin egen samvittighet.

Men hun lyver faktisk på alderen og at det ikke er feil på produktet. DET kan du rapportere inn, synes jeg.. Om jeg har forstått riktig med tanke på skuffene og riften.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:19   #39
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Det som vel kan ligne på svindel her, og som evt. Finn.no kanskje kan være interessert i å få vite om, er opplysningene dama har satt i annonsen sin om stellebordets alder, hva slags stand det er i og hva "de" kjøpte det for nytt.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:19   #40
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger mange svar, har blitt lurt!

Det var utrolig frekt gjort!

Jeg er usikker på om du kommer noen vei, siden du har gitt den bort frivillig. Om dette er noe hun gjør for å tjene penger,(studerer gibortsidene til finn.no og får ting ved å servere diverse historier for så å selge til høy pris) så er det jo svindel.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no