Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 20:27   #21
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg tolket det som at beskjeden Divine refererte til var gitt til alle.


Presisering: Dette er en oppfølgingsbeskjed som kun ble gitt til de som allerede har meldt på barna sine. Nederst kan du krysse av for "Har ikke behov likevel", så de har kanskje et håp om at flest mulig skal krysse av for dette.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:29   #22
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville syntes det var helt OK om dette ble skrevet på lappen man måtte levere inn hvis man ønsket plass i barnehagen i romjula. Da ville det vært et signal om at "dette er et ekstratilbud, og det er ment for dem som virkelig trenger det".

Jeg synes ikke det er riktig så greit om denne lappen blir gitt etter at man har gitt beskjed om at man trenger barnehageplass i romjula. Da virker det litt som om de spør: "Ja, er du nå helt sikker på at du trenger denne plassen, nå da?"

Men i det store og det hele synes jeg det er fullt ut akseptabelt at de prøver å begrense antall barn i barnehagen i romjula. Ikke minst for ungenes egen del. (Og barnehagen vår er stengt i romjula, så jeg reagerer ikke det minste på at de barnehagene som holder åpent prøver å begrense omfanget, nei.)

Dette kan jeg signere i sin helhet.

Jeg syns det er greit at barnehagen oppfordrer foreldre til å ha sine barn hjemme når de har mulighet. Barn trenger lengre ferier like mye som oss. Jeg synes nesten det er litt dårlig gjort av foreldre å ikke gi barna sine fri når de har muligheten for det.
Men det er også selvsagt at for en del foreldre så går bare ikke dette, og da er det greit at barnehagen har et tilbud.

Jeg ser en del viser til at man ikke kan skylde på bemanning, men det er slik at ansatte i barnehage også må få avviklet ferie og avspassering, og da er det jo greit at det gjøres i slike perioder, istedet for i perioder hvor det nødvendigvis må være mange barn i barnehagen.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:29   #23
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Bhg. vaar har noen ganger hatt aapent paa tidspunkt som de tidligere har sagt at er ferie. Det har da vaert tydelig presisert at denne ekstraordinaere aapningen kun er for de som absolutt har behov for pass de aktuelle dagene, noe jeg synes er helt greit.

Jeg har forresten likevel spurt en gang om gutten min kunne faa komme et par dager i en slik ute rett og slett fordi han etterhvert syntes det var kjedelig hjemme - ikke fordi jeg ville slappe av.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:29   #24
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Divine: PÅ den måten synes jeg det var ikke bare merkelig, men frekt!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:30   #25
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Presisering: Dette er en oppfølgingsbeskjed som kun ble gitt til de som allerede har meldt på barna sine. Nederst kan du krysse av for "Har ikke behov likevel", så de har kanskje et håp om at flest mulig skal krysse av for dette.

Det syns jeg er en utidig måte å gjøre det på. Dere har meldt et behov, og barnehagen er åpen, da skal de være profesjonelle nok til ikke å sutre over at det faktisk kommer barn i en barnehage. Makan.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:31   #26
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Etter Divines presisering må jeg si at jeg synes det er litt drøyt. Jeg skjønner heller ikke at de har rett til det, barnehagen er åpen og man betaler full pris i desember! I vår barnehage er de litt oppgitt over at mange sier at barna kommer "for sikkerhets skyld" og så må mange ansatte komme og så kommer ikke barna likevel. Kanskje det er det de prøver å unngå ved å sikre seg at det bare er de som faktisk må jobbe som krysser av?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:32   #27
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Presisering: Dette er en oppfølgingsbeskjed som kun ble gitt til de som allerede har meldt på barna sine. Nederst kan du krysse av for "Har ikke behov likevel", så de har kanskje et håp om at flest mulig skal krysse av for dette.

Jeg har ei god venninne som jobber i barnehagen, og hun forteller at det er mange som sender barna i barnehagen selv om de er hjemme selv. Kanskje dette var en dårlig måte å forsøke å få disse foreldrene til å allikevel ha barna sine hjemme?

Og jeg synes fortsatt at selv om det er et tilbud vi har rett til å benytte, så syns jeg for barnas skyld at man bare benytter det om det er helt nødvendig. Og det er kanskje det barnehagen mener også?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:33   #28
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg ville ikke blitt fornærmet for en slik lapp, men jeg ville syntes det hadde vært steike rart. Hvorfor spørre to ganger?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:34   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg har ei god venninne som jobber i barnehagen, og hun forteller at det er mange som sender barna i barnehagen selv om de er hjemme selv. Kanskje dette var en dårlig måte å forsøke å få disse foreldrene til å allikevel ha barna sine hjemme?

Og jeg synes fortsatt at selv om det er et tilbud vi har rett til å benytte, så syns jeg for barnas skyld at man bare benytter det om det er helt nødvendig. Og det er kanskje det barnehagen mener også?

Jeg antar (og håper) at du snakker om romjulen nå, og ikke generelt det å ha barna i barnehagen selv om man er hjemmeværende?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:38   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Min mor forteller at det som er kjedelig er at mange sier at de skal ha ungene i barnehagen og når dagen kommer så er halvparten av ungene hjemme. Det er fryktelig kjipt i og med at det er en fordel for oss foreldre at personalet avikler ferie når det er få barn der. da slipper ungene våre vikarer.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:39   #31
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg antar (og håper) at du snakker om romjulen nå, og ikke generelt det å ha barna i barnehagen selv om man er hjemmeværende?

Jeg mener i romjulen ja.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Barn trenger like mye ferie som oss, men det får de da selv om man har behov for barnehageplassen i romjulen. Barnehagen har krav om uttak av et visst antall dager ferie i året.

Mener du at det generelt er dårlig gjort av foreldre å sende barn i barnehagen de dagene de faktisk har mulighet til å ha barna hjemme?

Nei, ikke generelt, men i høytider hvor familier samles og koser seg sammen, da syns jeg det er stusselig å sende barna i barnehagen. Det er vel ikke så mange barn der at det er så veldig morsomt å være der heller.

Og ja barna får ferie, men det finns foreldre (og det er en del av dem også ifølge min venninne) som ikke har barna hjemme mer enn de pålagte feriene de må ha. Og jeg syns ihvertfall at kun èn lang sammenhengende ferie i løpet av året er lite for et barn.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:40   #32
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Ja, jeg hadde blitt fornærmet.

Dersom de var ute etter å sjekke om alle påmeldte barn fortsatt hadde behov, kunne de vel spurt om akkurat det?

Jeg synes dessverre det er mye dårlig kommunikasjon fra barnehager generelt.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:40   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Heh, for min del er det dårlig gjort å holde vesla hjemme når jeg er hjemme. Hun vil bare i barnehagen, det er det første hun spør om når vi står opp om morgenen. Det er tydeligvis stor forskjell på unger. Min jente VIL i barnehagen selv, hun får valget hver eneste dag og har valgt å være hjemme EN dag på så lenge jeg kan huske. Selv da ville hun i barnehagen allikevel, ved lunsjtider.
Men i romjulen er vi begge foreldrene hjemme og legger opp dagene slik at de blir morsomme og koselige. Da er hun hjemme sammen med oss.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:41   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Presisering: Dette er en oppfølgingsbeskjed som kun ble gitt til de som allerede har meldt på barna sine. Nederst kan du krysse av for "Har ikke behov likevel", så de har kanskje et håp om at flest mulig skal krysse av for dette.


Det synes jeg er en lite gjennomtenkt måte å gjøre det på, hva med å heller gi uttrykk for på en høflig (og muntlig) måte at det er fint om man ikke sier at man vil ha de dagene "bare for sikkerhets skyld", siden det blir problematisk ifht. personalet som sikkert har mye avspasering og fri å ta igjen hvis de blir for mange på jobb?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:42   #35
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes det er en unødvendig formulering av barnehagen. Så lenge det ikke er redusert pris for barnehageplassen i desember, er det ingen grunn til at man ikke skal kunne benytte plassen man betaler for. Alle kan ikke ta fri i romjula selv om de aldri så gjerne vil. Dere har selvfølgelig ingen plikt til å ordne annet pass når dere har en barnehageplass dere betaler for.

Enig med Nenne, hvis dem ikke kan tilby barnehageplass i romjulen så må dem redusere prisen også.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:42   #36
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det er unødvendig å skrive dette. Melder man fra om at barna kommer disse dagene så har man vel behov. Årsakene til dette behovet har ingen andre noe med. Enten er barnehagen åpen ellers er den stengt.

Jeg er enig. Hvis barnehagen er åpen må man få lov til å benytte seg av det. Hvis den er stengt er den det.

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg tolket det som at beskjeden Divine refererte til var gitt til alle. Og mente da at det kunne være en presisering til alle de som ikke har meldt inn at de må ha barnet der i romjulen. (Det blir jo vanskelig hvis man har bemanning utfra et visst antall barn, og så dumper det inn 3-4 til).

Men det er jo derfor de spør i første omgang? Altså vår barnehage har åpent året rundt, men vi kan alikevel ikke bare "levere inn" våre unger til barnehagen når vi har sagt at våre barn har sommerferie, aå ungene kan ikke bare dumpe inn.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Presisering: Dette er en oppfølgingsbeskjed som kun ble gitt til de som allerede har meldt på barna sine. Nederst kan du krysse av for "Har ikke behov likevel", så de har kanskje et håp om at flest mulig skal krysse av for dette.

:???: Nei, jeg synes dette er merkelig, det er jo mulig de mener at noen av de som har meldt på barna sine egentlig burde ha holdt dem hjemme? Jeg synes dette er merkelig.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:42   #37
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

(Det blir jo vanskelig hvis man har bemanning utfra et visst antall barn, og så dumper det inn 3-4 til).

Tror ikke man får "dumpe inn" dersom man ikke har meldt fra på forhånd om at barnet skal komme disse dagene. Ihverfall får man det ikke i vår barnehage, det fikk vi smertelig erfare et år da jeg skulle på jobb og pappa ble syk. Ringte barnehagen og spurte om hun kunne komme dit, men nei. Vi har ingen andre barnepassmuligheter. Etter en times tid ringte de tilbake og sa vi kunne komme pga det var et innmeldt barn som ikke hadde møtt.

Det er derfor vi alltid melder henne inn på slike dager, selv om bare en av oss skal jobbe. Hvis det skjer noe akutt, så har vi ingen andre steder å sende henne.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:42   #38
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

I vår barnehage er de litt oppgitt over at mange sier at barna kommer "for sikkerhets skyld" og så må mange ansatte komme og så kommer ikke barna likevel. Kanskje det er det de prøver å unngå ved å sikre seg at det bare er de som faktisk må jobbe som krysser av?



Det tenker jeg også. Vet ikke hvor mange ganger akkurat det har skjedd i vår barnehage - at man sitter der tirsdagen i påskeuka med tre voksne og tre barn (og de andre 10 ikke dukket opp). Det er kjedelig for barna (nesten ingen å leke med) og det er i hvert fall kjedelig for de voksne som har måttet avstå fra å ta ferie. Så jeg ser ikke noe galt i at barnehagen spør en gang til for sikkerhets skyld. Kanskje noen har lagt andre planer siden de satte seg opp på lista første gang?

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:44   #39
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

JEg har stor forståelse for at de spør, og ville ikke blitt fornærmet.

Vi har krysset av på lapper, både på SFO og i barnehagen.
Fra SFO ble det presisert at det var viktig å ikke krysse av for at barnet skulle komme, sånn for å sikre seg.

Jeg jobber i barnehage, og vi får avspasere eller ta ut feriedager i julen ut i fra behovene til bemanning.
Det er en fordel å kunne ta ut disse når det allerede er få barn på plass, det blir mindre slitasje på personalet ellers i året.

Det er kjedelig å bemanne til 15 barn og så kommer det bare 5.
For ungene er dette også kjedelig, det er ikke sikkert at det er noen lekekamerater for dem der.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:47   #40
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Min mor forteller at det som er kjedelig er at mange sier at de skal ha ungene i barnehagen og når dagen kommer så er halvparten av ungene hjemme. Det er fryktelig kjipt i og med at det er en fordel for oss foreldre at personalet avikler ferie når det er få barn der. da slipper ungene våre vikarer.

Ser at Acsa sier det samme, og dette er jo en god grunn fra barnehagens side. Selv må jeg bare signere -ea-:

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det er derfor vi alltid melder henne inn på slike dager, selv om bare en av oss skal jobbe. Hvis det skjer noe akutt, så har vi ingen andre steder å sende henne.

For vår del er det veldig godt å kunne sende ungene i barnehagen eller SFO i tilfelle krise, men vi vil jo helst ha de hjemme. Av samme grunn har yngstejenta maksimal barnehageplass og det samme med eldstejenta på SFO. Vi ønsker ikke å benytte oss av full plass, men er det krise hjemme pga sykdom eller lignende er dette vårt eneste alternativ til å se etter de selv.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no