Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Åpen kjøkkenløsning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva foretrekker du? (utdyp gjerne)
Åpen kjøkkenløsning 26 28,26%
Eget kjøkken 58 63,04%
Samme for meg 8 8,70%
Deltakere: 92. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-07, 00:02   #1
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åpen kjøkkenløsning

Ser på FBI på NRK og de snakker om at moderne leiligheter "mister" kjøkkenet og at man prioriterer en større stue med køkkenløsning.
Kjøkkenet blir stadig mer ett sosialt rom. Ved å slå sammen stue og kjøkken får man ett større oppholdsrom istede for to mindre, men mister automatisk muligheten til å skille disse sfærene.

Jeg tenker mye på leiligheter og trenger litt synsing rundt dette før jeg tar ett endelig valg..

Hva foretrekker du? og hvorfor?

poll kommer..

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 00:08   #2
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Jeg er sjuskete. Liker å kunne lukke døren når jeg ikke har det blåst på kjøkkenet rett etter middag. (og ellers)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 01:22   #3
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Jeg har levd med åpen kjøkkenløsning i 4 mnd. Aldri mer. Vi er alt for rotete av oss til at det kan fungere.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 06:36   #4
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Jeg elsker den åpne kjøkkenløsningen vår. God plass, jeg kan være sosial selv om jeg står på kjøkkenet og koser meg. Folk får tåle det rotet som er, det andre tar gubben.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 06:40   #5
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

En venninne av meg har åpen løsning med laaangt spisebord. Det er kjempefint - det bordet hadde de ikke fått plass til ellers. Men det skal sies at både hun og mannen er super-ryddige og det spiller nok inn, tror jeg.

Du må gå inn i deg selv og kjenne etter om du er sjuske eller ikke,
tror jeg

  Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 06:40   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Jeg elsker åpent kjøkken. Det hjelper å ha to oppvaskmaskiner.

  Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 06:49   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Vi valgte åpen løsning da vi bygde hus og er veldig fornøyd. Stue/kjøkken går i en U, slik at man ikke ser kjøkkendelen fra stuen. Ville ikke hatt en stue/kjøkkenløsning hvor kjøkkenet bare er i et hjørne.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 08:28   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Jeg har prøvd begge deler og nå som vi har eget rom med bare kjøkken, så savner jeg den sosiale delen av å ha kjøkkenet i nærheten av stuen. Men på alle andre måter syns jeg det er mye mer praktisk å ha kjøkkenet i et eget rom, så jeg ville ikke valgt åpen løsning om jeg kunne velge.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 09:40   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Jeg likte det ikke før, men nå fjernet vi faktisk den ene veggen mellom stue og kjøkken og fikk delvis åpen løsning. Man ser ikke vasken og komfyren fra stua, men vi ser kjøleskapet, oppvaskmaskinen og endel skap. Siden vi har totalrenovert kjøkkenet og stua, blir det baare lekkert. Åpen kjøkkenløsning er kun pent når kjøkkenet er pent. Ville ikke akkurat valgt å ha åpen løsning om vi hadde et grellt 50-tallskjøkken.

HELT åpen løsning synes jeg sjelden blir noe bra. I så fall må det være ei kjøkkenøy eller noe imellom.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 09:45   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Jeg kan ikke fordra åpen kjøkkenløsning. Kjøkkenet vårt ser alltid bomba ut, og det er skjønt å kunne lukke døra - også med tanke på matos, bråk fra oppvaskmaskina etc.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 09:46   #11
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Jeg har nettopp gått en runde med meg selv ang dette i forbindelse med at vi nettopp har pusset opp kjøkkenet. Vi måtte da ta valget om vi ville beholde kjøkkenet som eget rom eller rive veggen og la det bli en del av stuen. Vi valgte å beholde det som eget rom av flere grunner:

1. Ryddighet - jeg synes at en slik løsning krever at man er av den ryddige typen og det er ikke vi.

2. Bruksrom - vi bruker kjøkkenet til lekselesing, hobbyaktiviteter, datarom, kokkelering og dersom jeg får besøk og gubben sitter å ser på TV, så sitter vi ved kjøkkenbordet å skravler.

3. Matos - ved å ha det som eget rom så begrenser det hvor mye matos som siver ut i resten av huset.

4. Matrot - når jeg har selskap er det godt å bare kunne stue kopper og kar tilbake på kjøkkenet uten å måtte rydde skikkelig opp før etter at gjestene har gått. Rotet blir fint kapslet inn og ingen gjester ser det.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 09:51   #12
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Jeg er ikke glad i åpne kjøkkenløsninger. Synes det er veldig deilig å kunne lukke dørene når det er behov for det slik at gryter, vifter og oppvaskmaskin kan dure uten å forstyrre når vi har gjester. I det daglige står kjøkkendørene åpne, men som sagt er jeg veldig glad for å ha muligheten til å lukke dem. Det sosiale forsvinner ikke da - og det er jo viktig

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 09:51   #13
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Vi har bygt einebustad, og eitt av mine ufråvikelege ønske var opa kjøkkenløysing. Eg synest det er mykje meir sosialt både i familie- og besøkssituasjonar. Men vi har ei stove som er forma som ein slags L, der kjøkkenet ligg inne i ein eigen krok.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 10:05   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

slik at gryter, vifter og oppvaskmaskin kan dure uten å forstyrre når vi har gjester.

Alle disse elementene er tilnærmet lydløse hos oss.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 10:24   #15
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Alle disse elementene er tilnærmet lydløse hos oss.

HVA??? Finnes det dure-frie gryter?

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 10:46   #16
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Vi har helt åpen kjøkkenløsning, og jeg elsker det. Oppvaskmaskinen er lydløs, det samme er viften. Grytene er ikke fullt så lydløse, men de bråker da ikke så lenge og så mye Kjøkkenet er stortsett alltid ryddig pga av løsningen, og det er kjempeherlig!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 10:52   #17
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Vi har åpen kjøkkenløsning, og jeg kunne ikke tenkt meg å ha stue og kjøkken hver for seg. Men vi har stue oppe og, så hvis den ene av oss får besøk eller lignende, så kan vi "dele" oss.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 11:01   #18
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Vi har åpent kjøkkenløsning. Men ønsker meg svært eget kjøkken.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 11:41   #19
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Vi har åpen kjøkkenløsning. Det er greit når man skal bære mye frem og tilbake, men når man har små skuffesnokere er det ikke greit. Vil helst ikke ha åpen løsning når vi kjøper nytt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 11:50   #20
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen kjøkkenløsning

Vi har kun hatt kjøkken for seg selv til nå, og jeg savner den sosiale delen når vi har gjester. Halve selskapet flyr jeg inn på kjøkkenet, og derfor gleder jeg meg til å få kjøkken og spisestue i ett. Om det vil fungere vet jeg ikke helt, men jeg tror det blir kjempebra!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no