Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

The julekalender!

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-08, 11:42   #41
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The julekalender!

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Julemåsen? eller var det julekråka?
Jeg tør forøvrig vedde på at storebror her ihuse synes det er ALTFOR skummelt, så vi får se om det blir noe julekalender på oss. (jeg dør ikke om vi ikke får the julekalender, kjenner jeg)

Måse ja. Juletrefot og måse.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 12:21   #42
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The julekalender!

Opprinnelig lagt inn av Gregster, her.

Jeg gleder meg til å se julekalender i år sammen med sønnen min-- hadde lagt opp det til ifjor, men Barnas SuperShow var (for å si det pent) en skuffelse...

Men dette er ikke bare hvilken som helst julekalender, men The Julekalender. Jeg er ingen fan av serien, men ser jo at den skapte grunnlaget for konseptet julekalendere for voksne. Ingen "Nissene på låven" hadde ikke "The Julekalender" banet veien, for eksempel.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 12:26   #43
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The julekalender!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men dette er ikke bare hvilken som helst julekalender, men The Julekalender. Jeg er ingen fan av serien, men ser jo at den skapte grunnlaget for konseptet julekalendere for voksne. Ingen "Nissene på låven" hadde ikke "The Julekalender" banet veien, for eksempel.

Og ingen Julefergå heller. Så kan man selv finne ut om man synes det var verdt det.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 12:28   #44
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: The julekalender!

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Og ingen Julefergå heller. Så kan man selv finne ut om man synes det var verdt det.

Just what I should till to say!

Blir vel litt snikkikking om datteren tillater det. Hun er også stor fan av Makkapakka.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 12:31   #45
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The julekalender!

Makkapakka kan vel sidestilles med Nåssaen?

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 12:47   #46
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The julekalender!

Her ser vi ikke Drømmehagen, men Playhouse.
Storebror vil kanskje se The julekalender, men lillebror vil vel mest sannsynlig synes den er skummel. Selv har jeg vel sett den i flere omganger og klarer meg absolutt en advent uten!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:12   #47
Eraks
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 82
Eraks er litt kul
Standard

Sv: The julekalender!

Lillegutt på 4 vil nok synes at the julekalender er litt skummel. Men må nok sniktitte litt allikevel.,... hehe,.. bob bob.....

Eraks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:46   #48
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: The julekalender!

Herlig, jeg gleder meg!! Størstemann digger den og, han er 5 år.

Olaaaaaf, æ står under mistelteiiiiin!!! Gjertrud er bare herlig!

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:58   #49
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: The julekalender!

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg hadde en tradisjon med å se hele på video "dagen derpå" etter veninna mi og min sin årlige dobbeltbursdagsfeiring i begynnelsen av desember, mens vi ryddet opp etter festen. Dette var en fin tradisjon i årene 94-2000, til Ulvefar inndro videoen og gjemte den og den forsvant på mystisk vis. Jeg vurderte å kjøpe den på DVD nå, den var på salg. Men da kan jeg jo heller ta den opp.

Kan ikke huske å ha gjort det med vilje, men om noen sier at underbevisstheten min etter x ganger rydding i bakfylla med støvveldansen på repeat hamrende inn i lillehjernen en natt dro meg opp som søvngjenger og sendte nåsåer, nisser og potetbønder til et sted der videokassetter får et nytt liv som fleeecegensere så ville jeg forstå meg.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 21:04   #50
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: The julekalender!

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Kan ikke huske å ha gjort det med vilje, men om noen sier at underbevisstheten min etter x ganger rydding i bakfylla med støvveldansen på repeat hamrende inn i lillehjernen en natt dro meg opp som søvngjenger og sendte nåsåer, nisser og potetbønder til et sted der videokassetter får et nytt liv som fleeecegensere så ville jeg forstå meg.


Dette forumet er så mye morsommere med par som frekventerer det.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 21:05   #51
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: The julekalender!

Gleeeder meg!!

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 21:49   #52
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: The julekalender!

Tror også at størstemann i huset kommer til å like denne

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 22:03   #53
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: The julekalender!

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

De sender vel såpass tidlig fordi det er en del av den yngre garde som finner denne morsom og? :vetikke.
Men jeg synes de kunne sendt den etter barne tv.


Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

PVR-boks løser de fleste problemer ang. sendetid.

Jeg er glad i PVR-boksen vår!

Husker det fra 1994/1995, ble mektig lei av "bob, bob, bob". Blir nok til at jeg blir å se på det siden mannen gleder seg.

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 22:06   #54
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The julekalender!

Jeg dør litt på meg av forklaringen til Ulvefar.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 10:48   #55
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The julekalender!

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.


Jeg tipper det kommer til å bli kamp mellom Günther og Makkapakka her i huset.

Den kampen er i full gang her. Vi løser den nok med annenhver dag.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 14:03   #56
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The julekalender!

Har ikke sett enda. Kjenner jeg klarer meg fint uten.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 14:11   #57
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: The julekalender!

Jeg benket meg i sofaen til den første episoden, men det var ikke helt som jeg husker det. Litt kjedeligere på en måte.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 14:12   #58
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: The julekalender!

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Den kampen er i full gang her. Vi løser den nok med annenhver dag.

Men da får du jo med deg alt, siden det det sendes reprise av gårsdagens episode før dagens

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 14:29   #59
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The julekalender!

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men da får du jo med deg alt, siden det det sendes reprise av gårsdagens episode før dagens

Nettopp. Storebror i huset og jeg er fornøyde med det.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 23:01   #60
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: The julekalender!

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Trenger vi å se den en gang til?

Samme tenkte jeg. Morsom da den gikk for 10(?) år siden, men er litt over den derre norsk-engelsk humoren nå.

Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no