Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hvordan slanker man seg?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-13, 20:38   #21
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan slanker man seg?

Jeg føler at jeg får ganske mye for 500 kalorier jeg. Må bare velge de rette tingene. Men nå har vel mitt problem vært mer godteri, kaker og potetgull enn at jeg spiste for mye og feil mat til middag. Så for meg er 150 gram kokt pasta en ganske god porsjon.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 21:40   #22
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan slanker man seg?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Man (ihvertfall jeg) får seg jamen en aha opplevelse når man begynner å regne kalorier. Det er jamen ikke mye middag en får for 500 kcal

Det kan være ganske mye middag hvis en velger de riktige tingene. Grønnsaker kan en spise veldig mye av, og rent kjøtt og fisk gir også mye for kaloriene. Pasta er en klar versting.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 21:41   #23
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan slanker man seg?

Mens jeg synes man får lite middag for 500 kcal uansett, men det blir enda verre med pasta ja.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 21:50   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan slanker man seg?

160 g deilig stekt torsk vendt i egg, mel, salt og pepper, med 100 g poteter og masse gulrøtter til: 447 kalorier. Det er ikke så lite mat.

Lager veldig ofte god middag som gjør meg helt mett innenfor 500 kalorier. Noen ganger litt mindre, noen ganger litt mer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 21:50   #25
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan slanker man seg?

Jeg er enig i at hvit fisk er noe av det som monner mest ift å bruke de kaloriene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 21:52   #26
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan slanker man seg?

Jeg syns også kyllingfilet, svinefilet, karbonadedeig og gryter med litt kjøtt, mye grønnsaker og litt bønner funker bra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 21:56   #27
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan slanker man seg?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Man (ihvertfall jeg) får seg jamen en aha opplevelse når man begynner å regne kalorier. Det er jamen ikke mye middag en får for 500 kcal

Ein får ganske mykje, viss ein spis dei riktige tinga. Ved å halvere mengda kjøtt og pasta og mangedoble mengda salat og gulrot, blir det ein stor og mettande porsjon for 500 kcal. Men ein må vere veldig bevisst. Viss ein skal spise 500 kcal til middag, er det veldig dumt å bruke 1/5 av middagsrasjonen på ei spiseskei med olje til å steike maten i.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 22:02   #28
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan slanker man seg?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det kan være ganske mye middag hvis en velger de riktige tingene. Grønnsaker kan en spise veldig mye av, og rent kjøtt og fisk gir også mye for kaloriene. Pasta er en klar versting.

Jepp, så lenge man holder seg til rent kjøtt/fisk og grønnsaker kan man spise ganske mye. Men ellers må en passe på. I går grillet vi f.eks. pølser. Valgte pølsene med mest kjøtt (og uten ost/bacon), samt de groveste pølsebrødene. En pølse var nesten 250 kcal og et pølsebrød 100...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 22:10   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan slanker man seg?

Det hørtes veldig mye ut? En vanlig Gilde grillpølse skal være 138 kalorier, og en mager bare 89. En lompe er 44 kalorier, altså lurere enn pølsebrød hvis en først skal spise pølser.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 22:19   #30
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan slanker man seg?

Det var ikke Gilde grillpølser (æsj), men de var sikkert større gjetter jeg (ca 100g pr pølse). Jeg droppet pølsebrødet og spiste coleslaw istedet - mye bedre

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 23:52   #31
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Hvordan slanker man seg?

Dette var en fin tråd med masser av tips. Innser jo det at jeg må være mer bevist om jeg skal klare å gå ned noe.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no