Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Britiske krimserier

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-18, 19:41   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Britiske krimserier

Vil gjerne høre hvilke du vil anbefale, og hvis du har prøvd deg på noen du ikke liker så skriv gjerne det også. Kanskje vi skal prøve med terningkast også? Har du lyst til å gi utfyllende info/tanker/meninger etc. om seriene så er det bare fint. Alle typer strømmetjenester.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 19:47   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Britiske krimserier

Broadchurch (Første sesong er den klart beste) og Happy Valley likte jeg veldig godt. Begge finnes på Netflix.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 19:52   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Britiske krimserier

Har sett KIRI, Paula og Vikaren på NRK.
Anbefaler også Happy Valley.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 19:59   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Britiske krimserier

Har nettopp sett «Hidden» (Bortgøymd) på NRK, walisisk. Anbefaler også The Fall, tror den var på Netflix. Mørke og spennende serier, der vi vet hvem morderen er fra starten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 20:15   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Britiske krimserier

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Har nettopp sett «Hidden» (Bortgøymd) på NRK, walisisk. Anbefaler også The Fall, tror den var på Netflix. Mørke og spennende serier, der vi vet hvem morderen er fra starten.

The Fall

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 20:21   #6
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Britiske krimserier

Nå må du jo se A Very English Scandal.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 21:13   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Britiske krimserier

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Har nettopp sett «Hidden» (Bortgøymd) på NRK, walisisk. Anbefaler også The Fall, tror den var på Netflix. Mørke og spennende serier, der vi vet hvem morderen er fra starten.

Hidden er noe annet enn Hinterland, ikke sant? Jeg tror den også er walisisk, nemlig. Har ikke sett noen av dem ennå, men har planer. Bare lurte på om waliserne har laget flere serier...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 21:15   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Britiske krimserier

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Broadchurch (Første sesong er den klart beste) og Happy Valley likte jeg veldig godt. Begge finnes på Netflix.

Enig!

Typiske påskekrim-serier har jeg sett en del av, men titlene går fullstendig i ball for meg.

The Fall tør jeg ikke se, har hørt flere si at den er veldig drøy.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 21:29   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Britiske krimserier

Jeg likte Hidden mye bedre enn Hinterland (sett 4 episoder av den).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 21:32   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Britiske krimserier

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg likte Hidden mye bedre enn Hinterland (sett 4 episoder av den).

Så bra! Da skal jeg se den.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 21:59   #11
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Britiske krimserier

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Nå må du jo se A Very English Scandal.

It is verrry verrry entertaining! Og Hugh Grant er suveren.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 10:43   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Britiske krimserier

Ja! Den seien er rå! Eg har sett la foret, eller noe, den var fransk da, men veldig spennande.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 16:25   #13
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Britiske krimserier

No Offence, den er fantastisk. Jeg elsker hovedpersonene, og at det er tøffe kvinner og foregår blant vanlige folk.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 16:29   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Britiske krimserier

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

No Offence, den er fantastisk. Jeg elsker hovedpersonene, og at det er tøffe kvinner og foregår blant vanlige folk.

Ja! Elsk. Mener den ligger på HBO. Ny sesong har begynt i UK ser jeg, så håper den kommer snart her også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 16:36   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Britiske krimserier

Så flott med mange innspill! Flott med en slik tråd å rote tilbake til når man er klar for ny krim

Og så gledelig at A Very English Scandal har kommet på Nrk Den rykker særdeles langt frem i køen!

The Fall har jeg hatt på listen min for evig, og jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke har startet på den. Antakelig har mannen vært lunken, men den bør sees, ja?

Hidden svitsjet jeg innom her en kveld, og likte godt det jeg så, så slo fort av, slik at jeg kan se hele.

Kiri har jeg hørt godt om! Paula og Vikaren har jeg ikke hørt om før. Hvor finnes de?

The Bletchley Circle står oppført som britisk krim. Jeg leser så lite som mulig om handling når det kommer til film og serier slik at jeg har mest mulig min egen opplevelse. Men dette er vel noe som virkelig bør sees, ja?

Jeg føler jeg har sett en god del britisk krim, men kommer bare på disse i farten

Broadchurch - 6
Happy Valley - 6
Hinterland - 2 (men falt helt av etter et par eps, så ikke det største grunnlaget)
The Night Manager - 6
Collateral - 5
Luther - 3

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 16:38   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Britiske krimserier

La Foret og No Offence er også nye for meg, så de må sjekkes ut!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 17:09   #17
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Britiske krimserier

La Fôret var ganske bra, men den er jo ikke britisk da.
Skal vi ta med krimserier fra andre land kan jeg anbefale f.eks. Hotel Beau Sejour og Tabula Rasa (begge nederlandske), La Trêve (belgisk), Mord i Reykjavik og Trapped (begge islandske). Alle disse finnes på Netflix.

Kiri hadde vært veldig mye bedre med en annen slutt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 18:45   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Britiske krimserier

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Så flott med mange innspill! Flott med en slik tråd å rote tilbake til når man er klar for ny krim

Og så gledelig at A Very English Scandal har kommet på Nrk Den rykker særdeles langt frem i køen!

The Fall har jeg hatt på listen min for evig, og jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke har startet på den. Antakelig har mannen vært lunken, men den bør sees, ja?

Hidden svitsjet jeg innom her en kveld, og likte godt det jeg så, så slo fort av, slik at jeg kan se hele.

Kiri har jeg hørt godt om! Paula og Vikaren har jeg ikke hørt om før. Hvor finnes de?

The Bletchley Circle står oppført som britisk krim. Jeg leser så lite som mulig om handling når det kommer til film og serier slik at jeg har mest mulig min egen opplevelse. Men dette er vel noe som virkelig bør sees, ja?

Jeg føler jeg har sett en god del britisk krim, men kommer bare på disse i farten

Broadchurch - 6
Happy Valley - 6
Hinterland - 2 (men falt helt av etter et par eps, så ikke det største grunnlaget)
The Night Manager - 6
Collateral - 5
Luther - 3

Paula og Vikaren er på NRK.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 19:40   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Britiske krimserier

Etter tips herfra ble det Hidden på meg og

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no