Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Noen som driver med matkasser fremdeles?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-18, 13:27   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som driver med matkasser fremdeles?

Lurer litt på om vi skal teste matkasser igjen. Hiawatas smak er ikke like begrensende lenger, og høsten er alltid bissi-bissi.

En som er god til en familie på tre? Gjerne med noen gode vegetaralternativer innimellom. Ser Adams starter med veggiskasse, kan man alternere? Noen dere har landet på og er ekstra fornøyd med? Hvorfor har dere valgt/valgt bort det dere har?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 13:35   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Vi starter opp med Kokkeløren fra neste uke. Det er den helt overlegent beste matkassen syns jeg.

- Rettene kommer med ferdig oppmålte ingredienser og små beger med hjemmelagde sauser og dressinger.
- Kommer en kjølebag som hentes neste gang og brukes på nytt. Slipper det sinnsyke isopor og pappforbruket som de andre kassene medfører.
- Vinner alltid matkassetestene. Er kun tilgjengelig i Oslo tror jeg.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 14:01   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Jøss, jeg trodde Kokkeløren var konk. Vi har masse av de kjølebaggene deres hjemme, fordi de aldri kom og hentet dem.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 14:12   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Vi har Adams matkasse og er brukbart fornøyde. Det er veldig enkelt å bytte matkasse for hver leveranse. Vi likte godt vegetarkasse den uka vi hadde det. Nå har de vegan i partallsuker og vegetar i oddetallsuker.

Vi har matkasse for 4 personer, og det er greit med mat. Men vi er nok ikke av de som spiser de største porsjonene (fremdeles lettere sjokkskadet etter familiebursdag for knerten forrige helg ... folk spiser MYE).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 14:23   #5
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Vi starter med Adams nå, har aldri hatt før, så jeg kan melde om en ukes tid. Virker som det er greit å bytte rundt ja. Skal ha 4 dager i uken, satser på en restedag. Så oppjusterer vi ved behov.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 14:38   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Vi har Adams annenhver uke og er godt fornøyd, i hvert fall. Før het kassen vår Sunn og lett, nå heter den noe annet som har "inspirasjon" i navnet. Gode retter.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 14:48   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Vi var fornøyd med Adam, men mannen nekter å ha dem mer, fordi de maste så mye på telefon hver gang vi tok en pause.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 14:49   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Vi var fornøyd med Adam, men mannen nekter å ha dem mer, fordi de maste så mye på telefon hver gang vi tok en pause.

Ja, skrekk og gru, det er sant.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 14:54   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Vi var fornøyd med Adam, men mannen nekter å ha dem mer, fordi de maste så mye på telefon hver gang vi tok en pause.

Hæ? Det har vi ikke opplevd, og vi pauser med ujevne mellomrom. Men det er mulig at vi ikke pauser lenge nok til at de rekker å mase.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 15:00   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Vi har Adams, men bare som litt luksus hver femte–sjette uke. De har ALDRI mast på telefon. Men jeg misliker dem når de har stands og er pågående. Vi har prøvd ulike kasser og er fornøyd, men jeg er bekymret for all emballasjen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 15:16   #11
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Vi har godt levert, 3-dagers meny og har de siste månedene hatt grete roede-kassa. Liker den godt, mye grønnsaker og gode smaker.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 15:22   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Jeg har tenkt litt på kokkeløren. Jeg så at en lokal meny-butikk selger individuelle retter derfra, tenkte å prøve det først. Men det er alltid så kø-kaos der den butikken ligger, så gidder aldri stoppe der på vei hjem.

Adams maser på meg støtt og stadig. Vi har brukt de tidligere.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 15:24   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Vi hadde Adams tidligere, men nå bestiller jeg heller alle matvarer fra Meny.no eller fra Kolonial.no og bruker oppskriftene der som inspirasjon hvis jeg føler jeg trenger det.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 15:36   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Vi har ikke funnet noen som passer oss, med hensyn til antall personer og allergier. Kokkeløren har jeg aldri hørt om, leverer de utenfor Oslo?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 15:43   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Adams ringte meg en gang da vi sluttet, men etter jeg forklarte dem hvorfor ga de seg. Vi var veldig fornøyde en stund, men med mine intoleranser og barn som spiste få av tingene, ble det for mye mat som ikke ble brukt. Det er grenser for hvor mye løk og svinekjøtt en klarer å gi bort, liksom. Men bortsett fra det synes jeg oppskriftene var supre og at det var god inspirasjon til å prøve nye retter, så egentlig skulle jeg gjerne hatt noe tilsvarende igjen. Evt. en kokk.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 15:45   #16
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jøss, jeg trodde Kokkeløren var konk. Vi har masse av de kjølebaggene deres hjemme, fordi de aldri kom og hentet dem.

Sikker på at det ikkje er Brødboksen? Vi har nemlig mange av dei massane.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 16:01   #17
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Vi hadde Adams sunn og lett (eller noe), men sa den opp før sommeren etter noen få leveringer. Syns det var litt kjipe retter, slappe grønnsaker og infløkte oppskrifter som tok mye tid og panner.
Ser at Kokkeløren før best i test i Dagbladet denne høsten.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 16:06   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Jeg bruker Adams litt innimellom - vi alternerer og velger det vi(les: jeg) har mest lyst på når vi bestiller. Jeg har hatt vegetarkasse ved to anledninger og vi var veldig fornøyd med det. De har aldri ringt og mast på meg, selv om jeg tar lange pauser innimellom.

De siste ukene har jeg vært rå på å middagsplanlegge og ukehandle - til min stor overraskelse - så jeg har matkassepause akkurat nå.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 16:08   #19
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Jeg har heller aldri opplevd telefon fra Adams, og vi har hatt noen pauser. Aldri sett at de har hatt stands heller.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-18, 16:17   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som driver med matkasser fremdeles?

Adams har vært på døra hos oss, flere ganger. Men siden de ikke har noen kasser som er tilpasset en familie som aldri vet om de blir to eller ni til bords, så har jeg ikke vurdert det nærmere. I tillegg til at jeg blir vrang når folk prøver å selge ting i døra, så jeg ville uansett sagt nei av prinsipp, og heller valgt en av konkurrentene, hvis det var aktuelt.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no