Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-18, 12:05   #161
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det noe særlig forskjell på å kjøre langt og kort, altså, bortsett fra det åpenbare? Jeg kjører 8-10 timer alene minst en gang i året, og har aldri tenkt at det er vanskeligere enn å kjøre til og fra jobb.


Det er forskjell på kunnskap og erfaring om trafikkbildet i by og på landeveien. Jeg har kjørt opp i en by og blir ikke stresset av rundkjøringer, trafikklys og køkjøring. Men det tok litt tid før jeg ble trygg på smale kronglete vestlandsveier. Man tilpasser seg og må planlegge kjøringen på en litt annen måte.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 14:38   #162
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Det er forskjell på kunnskap og erfaring om trafikkbildet i by og på landeveien. Jeg har kjørt opp i en by og blir ikke stresset av rundkjøringer, trafikklys og køkjøring. Men det tok litt tid før jeg ble trygg på smale kronglete vestlandsveier. Man tilpasser seg og må planlegge kjøringen på en litt annen måte.

Jeg er bedre på landevei enn mannen og han er bedre i by. Har noe med hva man er mest vant til og har mest trening på.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 17:27   #163
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Mannen er faktisk marginalt mer effektiv enn meg i oslotrafikken. Så jeg er ikke helt ukjent med dårlige passasjerer, jeg heller. Men det påvirker ikke valg av sjåfør, da. I hverdagen er det den som kommer først ut i garasjen som setter seg bak rattet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 18:42   #164
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg må innrømme at da jeg kjørte til Trysil i helgen, tenkte jeg Mitt da jeg måtte kjøre forbi den ene store bilen etter den andre med venninnegjenger på vei til Trysilrypa. Noen burde virkelig øvd mer på langkjøring. : dukker:

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg merket faktisk forskjell på kjøringen til Trysil i helgen. Det var det mange som burde øvd seg langt mer på langkjøring. #dukker

Jepp, det var Trysirypa i helgen.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er ganske forskjellige teknikker for by- og langkjøring, så klart? I by gjelder det å være effektiv, holde trafikken, benytte luker, ting skjer fort så du må være på alerten hele tiden.

På lange strekk handler det om jevn fart, vurdere føre hvis det er glatt, holde køen eller kjøre forbi hvis det trengs, passe på de som kommer fortere bakfra. Det dannes veldig fort unødig kø hvis man ikke kan kjøre fordi folk som kjører under fartsgrensen, eller hvis man ligger og småbremser i kø - det forplanter seg fort.


Jeg kjører rv 3 svært ofte. Jeg kjenner hver sving og hver rettstrekke. Jeg kjenner elgovergangene og hvor det ofte er underkjølt regn. Og jeg vet hva slike sjåfører som du beskrive deg som gjør med trafikksikkerheten til oss som farter der jevnlig.
Du kan slutte å tro det er manglende erfaring som gjør at vi kjører under fartsgrensa eller lar være å kjøre forbi. Som regel handler det om det motsatte.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 18:49   #165
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg kjører rv 3 svært ofte. Jeg kjenner hver sving og hver rettstrekke. Jeg kjenner elgovergangene og hvor det ofte er underkjølt regn. Og jeg vet hva slike sjåfører som du beskrive deg som gjør med trafikksikkerheten til oss som farter der jevnlig.
Du kan slutte å tro det er manglende erfaring som gjør at vi kjører under fartsgrensa eller lar være å kjøre forbi. Som regel handler det om det motsatte.

På RV3 (som jeg også kjenner godt) er det svært mange gode muligheter for å kjøre forbi på sikre steder, de farlige situasjonene jeg har opplevd er når sjåfører som ikke er gode på landeveiskjøring velger feil strekker, kaster seg ut rett bak bilen de skal forbi, eller kjører i svært ujevn fart som gjør det uforutsigbart.

Altså den type sjåfører Candy beskriver, ikke den type sjåfør hun beskriver seg selv som.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 18:49   #166
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Vi bor ikke sammen og har hver vår bil, så den som eier bilen kjører. Når vi kjører langtur deler vi ca 70/30. Jeg klarer bare å kjøre en drøy times tid i slengen før jeg blir trøtt i øynene og lurer på om jeg kommer til å sovne bak rattet. Så siden det er sjåføren (stort sett) som bestemmer når det er på tide å ha pause, blir det til at han kjører lengre strekk enn meg.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 19:09   #167
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg kjører rv 3 svært ofte. Jeg kjenner hver sving og hver rettstrekke. Jeg kjenner elgovergangene og hvor det ofte er underkjølt regn. Og jeg vet hva slike sjåfører som du beskrive deg som gjør med trafikksikkerheten til oss som farter der jevnlig.
Du kan slutte å tro det er manglende erfaring som gjør at vi kjører under fartsgrensa eller lar være å kjøre forbi. Som regel handler det om det motsatte.

Jeg kjører også den strekningen oftere enn de fleste som ikke bor der. Jeg snakker ikke om de som kjører rolig og jevnt når det er er fare for underkjølt regn. Jeg snakker om folk som hogger i bremsen på strak, tørr vei i dagslys fordi de ikke har fulgt med på farten og plutselig ser at de er over fartsgrensen. Eller som bremser hardt når folk posisjonerer seg for å kjøre forbi. Som ikke holder farten i oppoverbakker fordi de sitter og skravler, men gasser på på flatene. Som ikke klarer å kjøre forbi en traktor i 65 på km-lange strekker, men ligger så tett at man ikke kan plukke én bil av gangen.

Sånne er i beste fall ubehagelige, i verste fall direkte farlige å ligge bak. Jeg er ikke noen spesielt aggressiv sjåfør på landevei, særlig ikke med unger i bilen, og tar aldri farlige forbikjøringer. Du kan for så vidt også godt slutte å anta både det ene og det andre.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 19:31   #168
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg kjører rv 3 svært ofte. Jeg kjenner hver sving og hver rettstrekke. Jeg kjenner elgovergangene og hvor det ofte er underkjølt regn. Og jeg vet hva slike sjåfører som du beskrive deg som gjør med trafikksikkerheten til oss som farter der jevnlig.
Du kan slutte å tro det er manglende erfaring som gjør at vi kjører under fartsgrensa eller lar være å kjøre forbi. Som regel handler det om det motsatte.

Jøsses. Lurer på hva som fikk deg til å tro at det var deg CD siktet til, da hun beskrev venninnegjenger fra byen på vei til Trysilrypa …

Særlig når du faktisk siterer henne, der hun skriver at teknikk for landeveiskjøring handler om "... vurdere føre hvis det er glatt, holde køen eller kjøre forbi hvis det trengs, passe på de som kommer fortere bakfra …"

Hun kritiserer vel de som har erfaring med bykjøring, og ikke har erfaring med å kjøre på landevei, ikke de som kjører der til daglig, og avpasser farten etter forholdene.


Det er en kunst å ikke ta alt som et angrep på en selv og sin egen situasjon, og gå i forsvar uten å helt se hva som faktisk menes. Jeg klarer til og med å ikke la meg fornærme eller fyre opp av alle utsagnene om hvor viktig det er at barna ser at mor kjører like mye som far, og at det er en selvfølge at kvinner greier alt etc, selv om det bare er mannen som har førerkort her, og barna mine følgelig aldri har sett meg kjøre bil. Jeg tror døtrene mine skal klare bli selvstendige individ likevel.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 11-09-18 kl 19:47.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 20:21   #169
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kjører også den strekningen oftere enn de fleste som ikke bor der. Jeg snakker ikke om de som kjører rolig og jevnt når det er er fare for underkjølt regn. Jeg snakker om folk som hogger i bremsen på strak, tørr vei i dagslys fordi de ikke har fulgt med på farten og plutselig ser at de er over fartsgrensen. Eller som bremser hardt når folk posisjonerer seg for å kjøre forbi. Som ikke holder farten i oppoverbakker fordi de sitter og skravler, men gasser på på flatene. Som ikke klarer å kjøre forbi en traktor i 65 på km-lange strekker, men ligger så tett at man ikke kan plukke én bil av gangen.

Sånne er i beste fall ubehagelige, i verste fall direkte farlige å ligge bak. Jeg er ikke noen spesielt aggressiv sjåfør på landevei, særlig ikke med unger i bilen, og tar aldri farlige forbikjøringer. Du kan for så vidt også godt slutte å anta både det ene og det andre.




Jeg vet svært godt hvilke sjåfører du mener. Men det er faktisk forbikjøringen som er farlig. Ikke sjåføren som ligger i 70 i 80 sona.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 22:03   #170
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

En forsvarlig forbikjøring er ikke farlig. Å være bil nr 2 er det som lager kø, hvis man ikke holder farten.

Og jeg snakker altså om folk som kjører i rykk og napp, ikke rett under fartsgrensen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 11-09-18 kl 22:28.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 22:46   #171
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

En forsvarlig forbikjøring er ikke farlig. Å være bil nr 2 er det som lager kø, hvis man ikke holder farten.

Og jeg snakker altså om folk som kjører i rykk og napp, ikke rett under fartsgrensen.

Litt pussig er det jo at vi har så fundamentalt forskjellig oppfatning av samme veistumpen. De (og det er MANGE!! Og inkluderer flere dødsulykker dessverre) farlige situasjonene jeg har opplevd har alle, uten unntak vært forbikjøringer.
Selvfølgelig finnes det idioter også på Rv 3. Mange av dem kjører vogntog. En del kjører Tesla og noen få har hatt. Men det er fortsatt min adferd i trafikken som avgjør om det blir farlige situasjoner av det.
Når det gjelder kø så lurer jeg litt på hvor du opplever det på rv3? Ut over strekningen Kolomoen - Elgstua i feriestart og slutt. En strekning på 3 mil.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 23:01   #172
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Jeg har da stadig opplevd kø på Rv 3, som på alle andre veier. Sporadiske køer på grunn av maskiner eller traktorer i veien hvor det er vanskelig å kjøre forbi, eller fordi noen holder lavere fart enn gjennomsnittet. De løser seg jo opp etter en stund, men småkøer som dannes bak saktegående kjøretøy finnes på alle veier over hele landet og er et helt vanlig fenomen i trafikken.

Klart de farligste situasjonene oppstår ved forbikjøring, men ofte er det fordi noen prøver å kjøre forbi mange biler på en gang (fordi bil nr 2 ikke gjør det), eller på uoversiktlige strekninger. Ikke fordi en bil kjører forbi en annen, på en oversiktlig strekning.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 11-09-18 kl 23:18.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 23:16   #173
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Det er ofte kø hjem søndager i vinterhalvåret. Det synes jeg er rart du ikke har opplevd. Som i at køen går i 65-70, altså, ikke rushtrafikk. Jeg kjører aldri forbi kø, kun hvis hele køen kjører forbi problemet. Men ellers det My sa.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 23:30   #174
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er ofte kø hjem søndager i vinterhalvåret. Det synes jeg er rart du ikke har opplevd. Som i at køen går i 65-70, altså, ikke rushtrafikk. Jeg kjører aldri forbi kø, kun hvis hele køen kjører forbi problemet. Men ellers det My sa.


Da skjønner jeg litt mer. Jeg har aldri tenkt på trafikk som beveger seg i 65-70 km/t som kø.
Heller ikke veiarbeid eller 10-15 biler bak en traktor.
Kø for meg er 1.gear og tett med biler uten synlig årsak.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 00:21   #175
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Da står man i kø, ikke kjører i kø. Når man kjører i 3 timer er det stor forskjell på 65 og 90 på flotte veier.

Men igjen, jeg klager ikke på enkeltpersoner som kjører sakte, så lenge de ikke kjører dårlig, hensynsløst og uoppmerksomt. Det var det som var problemet nå fredag.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 08:23   #176
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Da står man i kø, ikke kjører i kø. Når man kjører i 3 timer er det stor forskjell på 65 og 90 på flotte veier.

Men igjen, jeg klager ikke på enkeltpersoner som kjører sakte, så lenge de ikke kjører dårlig, hensynsløst og uoppmerksomt. Det var det som var problemet nå fredag.

Nå er vel ikke rv 3 noen 90 km vei og særlig flott er den heller ikke.
Er det noen strekker med 90 overhode? Mulig etter Elverum?Jeg vet det var men på grunn av markant økning i antall ulykker ble de fjernet?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 09:14   #177
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Vi bytter ikke, men mannen min setter seg oftere bak rattet når vi skal ut på tur. Jeg kjører mye, og har ikke problem med å kjøre noe sted. Tok ungene med på impulsiv roadtrip til Køben i en ferie hvor mannen måtte jobbe, og kjørte både i storby, på ferge og på motorvei.

Jeg har aldri kjørt med henger.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 09:15   #178
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Å være bil nr 2 er det som lager kø, hvis man ikke holder farten.

Jeg er ofte bil nr. 2. Jeg tar igjen bil nr. 1, men bil nr. 1 kjører fort nok til at jeg ikke ønsker å kjøre forbi. Er det da min "plikt" å kjøre forbi likevel for ikke å skape kø?

Og når skal man stoppe og slippe forbi biler bak? Jeg føler ofte at biler bak ligger og trøkker selv om jeg kjører fartsgrensen og vel så det. Skal jeg som kjører 90 i en 80-sone måtte bruke tiden min til å stoppe og slippe forbi andre bare fordi de ønsker å ligge i 100? #riksveisjuhelvetet

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 09:23   #179
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er ofte bil nr. 2. Jeg tar igjen bil nr. 1, men bil nr. 1 kjører fort nok til at jeg ikke ønsker å kjøre forbi. Er det da min "plikt" å kjøre forbi likevel for ikke å skape kø?


Nei, men hold nok avstand til at det er mulig å kjøre forbi og legge seg mellom deg og bil nr 1.



Vi opplevde fler ganger i sommer at det ble kø bak campingbiler og andre som lå under fartsgrensa. Steder der det hadde vært forsvarlig å kjøre forbi én bil kom vi likevel ikke forbi, fordi de bak lå så nære at det ikke var plass til å legge seg inn mellom. (Og da dukker idiotene opp, de som likevel kjører forbi fler biler og sjanser på at det går bra).

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-18, 10:40   #180
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Helt enig med Celenbelen, man må ikke kjøre forbi, men gi god plass hvis noen andre vil. Det eneste problemet er hvis man ligger klistret til støtfanger og ikke skal forbi.

Og hvis man ikke kommer seg forbi en traktor i 65 noe sted på Rv 3 med gode kjøreforhold, kan man absolutt vurdere passasjersetet, tenker jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no