Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det viktig for deg at barna dine lærer høflighet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-08, 11:11   #41
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig for deg at barna dine lærer høflighet?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Sjarmerende og beinhard er vel egentlig det jeg håper for barnet mitt.



Etterhvert, når basic skills er på plass, kommer det nok til å være vel så viktig for meg at de skjønner at man ikke alltid trenger å være høflig og overbærende mot omgivelsene heller, altså at de ikke lar seg overkjøre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 11:13   #42
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det viktig for deg at barna dine lærer høflighet?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.



Etterhvert, når basic skills er på plass, kommer det nok til å være vel så viktig for meg at de skjønner at man ikke alltid trenger å være høflig og overbærende mot omgivelsene heller, altså at de ikke lar seg overkjøre.

Vi har i grunnen kjørt disse tingene parallelt. For i realiteten vil de alltid møte omgivelser som ikke er høflige, overbærende og snille - og det må de lære seg å forstå og innrette seg etter like godt først som sist.

Derav kommer ting som at vi ikke forventer at barna selv skal ta initiativ til å håndhilse på folk - men at hvis den voksen strekker fram hånda, så skal de ta den og presentere seg. Det er ikke alle voksne som liker unger en gang, og kanskje ønsker de ikke å "dille" med ungene eller snakke med dem, ei heller vite hva de heter.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 11:27   #43
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig for deg at barna dine lærer høflighet?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.



Etterhvert, når basic skills er på plass, kommer det nok til å være vel så viktig for meg at de skjønner at man ikke alltid trenger å være høflig og overbærende mot omgivelsene heller, altså at de ikke lar seg overkjøre.

Nemlig. Jeg synes det er så viktig og lurt dette å kunne å oppføre seg, jeg ser det mest som en ferdighet egentlig. Å ikke kunne oppføre seg mot andre mennesker, på restaurant, i selskaper og slikt når man ønsker det, gir bare dårlig selvtillit.

Jeg er stort sett superhøflig mot de aller fleste, men har ingen problemer med å be folk stille seg bakerst i køen når noen sniker, og jeg kan også være virkelig ufyselig de gangene jeg bestemmer meg for å være det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 12:20   #44
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det viktig for deg at barna dine lærer høflighet?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå som jeg er singel hadde det jo vært flott om kjekke menn var oppdradd til å takke for maten ved å ta verten.

Det måtte da være det minste...!

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 16:45   #45
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det viktig for deg at barna dine lærer høflighet?

jeg syns det er veldig viktig..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
høflighet, oppdragelse


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no