Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Camp-Let vs Campingvogn - pros vs cons

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-15, 12:33   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Camp-Let vs Campingvogn - pros vs cons

Jeg har vokst opp med å reise på roadtrip nedover i Europa med familien som ferietur, og litt rundtomkring i landet også, og før vi hadde minibuss som hele familien ble stablet rundt i om nettene på parkeringsplassene utenfor bensinstasjonene langs Autobahn, hadde vi Camp-let, og jeg husker det som HELT FANTASTISK! Det viser seg at mine foreldre, på forespørsel, også synes dette var særdeles lettvint. (Vi er fire barn i familien. Latterlig veloppdragne, da.)

Nå driver jeg og funderer på å kjøpe en slik, eller noe lignende, for å kunne dra på samme type turer i Europa, og å ha noe for lavterskel overnattingsfisketurer i fjellet og slikt, sånn med ungeflokk og bikkje og når telt ikke er helt det jeg har allermest lyst til å overnatte i.

http://www.finn.no/finn/car/caravan/...nkode=61612829



Så det jeg da lurer på er: Hvorfor kjører alle rundt med campingvogner, ikke Camp-Let-er? Hva er fordelen med campingvogn? Vil jeg egentlig ha campingvogn?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 13:21   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Camp-Let vs Campingvogn - pros vs cons

Familien min har reist Europa rundt i Combi Camp(ikke jeg, jeg ville ikke være med, fjortis som jeg var).
Min ex og jeg brukte den i mange år rundt i Norge.

Lett å dra, krever ikke stor bil eller spesielle ferdigheter for å kjøre og sette den på plass.
Drar lite ekstra drivstoff. Lett å hekte av på trange plasser. Flott kjøkkenløsning på de nye, både CC og Campletten.
Ligger godt, er mulig å oppgradere madrassen.
For ungene er det teltliv, for de voksne er det litt mer komfort.

Tar lite lagringsplass, vår sto oppetter en vegg(selvfølgelig låst fast).

Jeg har fått tilhengerfeste på nybilen for å ha muligheten til å bruke en Combi Camp om ungene vil være med.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 13:25   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Camp-Let vs Campingvogn - pros vs cons

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Familien min har reist Europa rundt i Combi Camp(ikke jeg, jeg ville ikke være med, fjortis som jeg var).
Min ex og jeg brukte den i mange år rundt i Norge.

Lett å dra, krever ikke stor bil eller spesielle ferdigheter for å kjøre og sette den på plass.
Drar lite ekstra drivstoff. Lett å hekte av på trange plasser. Flott kjøkkenløsning på de nye, både CC og Campletten.
Ligger godt, er mulig å oppgradere madrassen.
For ungene er det teltliv, for de voksne er det litt mer komfort.

Tar lite lagringsplass, vår sto oppetter en vegg(selvfølgelig låst fast).

Jeg har fått tilhengerfeste på nybilen for å ha muligheten til å bruke en Combi Camp om ungene vil være med.


Ja, nettopp, det er mye samme konseptet som Camp-Let-en, er det ikke?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 13:36   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Camp-Let vs Campingvogn - pros vs cons

Campletten er flottere utstyrt!
Vi så en på Levanger for to år siden som var helt suveren. Det var da jeg ville ha bil med hengerfeste!
Men Campletten er dyrere og det er ikke så mange å få tak i her i landet, tror jeg.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 13:49   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Camp-Let vs Campingvogn - pros vs cons

Jeg er litt halvgretten for at muttern og fattern solgte sin gamle for fem tusen for et par år siden.

Ligger en del ute på Finn, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 15:21   #6
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Camp-Let vs Campingvogn - pros vs cons

Jeg har hatt både Combicamp og Camp-let og jeg likte Camp-let'en klart best. Den var lettere å sette opp og tilhengeren er lettere samtidig som du kan bruke kjøkkendelen kjapt og greit uten å åpne hele lokket. Det jeg savnet når jeg ferierte med Camp-let'en var skapplass der alt står klart til bruk. Slik som i en campingvogn. Det ble mye å pakke ut og pakke ned så en road-trip kan bli litt stress hvis dere feks bare skal være 1 natt eller 2 på hver plass. Må legge til at jeg er alenemor og har måttet gjøre alt selv med hjelp av barna. Jeg hadde ikke våget meg ut på veien med en campingvogn tror jeg.

Jeg også angrer på at jeg solgte Camplet'en for et par år siden. Angrer veldig. Jeg kjøpte den forøvrig i Danmark for en slikk og ingenting og betalte toll eller moms eller noe, kom veldig godt ut av det.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 17:55   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Camp-Let vs Campingvogn - pros vs cons

Vi har camplet. Vi kjøpte den brukt i fjor. En 98 modell mener jeg. Mannens påfunn. Vi har hatt campingvogn, og trives på campingplassen. Men vi gidder ikke vogn alltid, så den ble solgt. Camplet er lett å kjøre med, slåes raskt opp og har et ventilasjonssystem som gjør at man får mer sirkulasjon i den enn i telt. Brukte den en uke i Kristiansand i fjor i ca 28-30 grader. Sov godt! Vi har kjøpt ekstra overmadrasser i vår fra ikea, så vi ligger godt også.
I år har den ikke blitt brukt, fordi jeg var på tur uten mannen og med ei venninne med barn. Så da leide vi hytte siden vi var for mange. Ikke koster den noe å ha stående, så vår blir nok ikke solgt.

Camplet er bra, skulle hatt mer ferie! Jeg har også lyst å kjøre Europa med den. Jobber med å overtale mann og barn. Vi pakker i plastkasser som står i bilen, og har klær i koffert, så hele greia pakkes fort sammen.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 20:42   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Camp-Let vs Campingvogn - pros vs cons

Hadde jeg hatt valget mellom camp-let og campingvogn så hadde jeg valgt campingvogn. Vips ferdig pakket med alt på plass i hyller og skap og alle senger ferdig opprett. Skal du nedover i Europa så blir heller ikke campingvogn så fort varm på morgenene med sol som camp-let som blir som et telt. Skal du på tur med camp-let så er det veldig mye du må ha pakket i bilen og du bor i bager når det gjelder alt mulig. Alt av stoler og bord til å ha ute kan du også ha inni vogna når du kjører.

Det finnes utrolig mye praktiske vogner som ikke er så store og som er enkle å kjøre rundt med. Favoritten min med 3 barn er en Burstner 510 som kjørevogn, og det vil jeg ha om jeg skal ha vogn igjen. Alle senger ferdig oppredd, men også salong siden dobbeltsenga bare heises ned fra taket ved behov. Og ikke minst, plass til tre unger på soverommet. Eneste er at campingvogn er mye dyrere enn camp-let da og campingvogn sliter mer bilen å kjøre rundt med. Akkurat nå drar vi rundt med stort telt og henger. Mye å pakke opp og ned. Ikke aktuelt å flytte mye rundt på seg. Men camplet er enklere å dra rundt med enn telt og kjapt og slå opp og sengene kan vel være ferdig oppredd inni eller? I alle fall noen av dem.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 21:21   #9
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Camp-Let vs Campingvogn - pros vs cons

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hadde jeg hatt valget mellom camp-let og campingvogn så hadde jeg valgt campingvogn. Vips ferdig pakket med alt på plass i hyller og skap og alle senger ferdig opprett. Skal du nedover i Europa så blir heller ikke campingvogn så fort varm på morgenene med sol som camp-let som blir som et telt. Skal du på tur med camp-let så er det veldig mye du må ha pakket i bilen og du bor i bager når det gjelder alt mulig. Alt av stoler og bord til å ha ute kan du også ha inni vogna når du kjører.

Det finnes utrolig mye praktiske vogner som ikke er så store og som er enkle å kjøre rundt med. Favoritten min med 3 barn er en Burstner 510 som kjørevogn, og det vil jeg ha om jeg skal ha vogn igjen. Alle senger ferdig oppredd, men også salong siden dobbeltsenga bare heises ned fra taket ved behov. Og ikke minst, plass til tre unger på soverommet. Eneste er at campingvogn er mye dyrere enn camp-let da og campingvogn sliter mer bilen å kjøre rundt med. Akkurat nå drar vi rundt med stort telt og henger. Mye å pakke opp og ned. Ikke aktuelt å flytte mye rundt på seg. Men camplet er enklere å dra rundt med enn telt og kjapt og slå opp og sengene kan vel være ferdig oppredd inni eller? I alle fall noen av dem.

Ja det går fint an å ha sengene noenlunde klare i en camp-let. De er forsåvidt ferdig oppredd når man slår den opp også. Problemet er at det gjerne befinner seg mye bagasje i sengene. Ihvertfall gjorde jeg det på denne måten fordi jeg ikke hadde nok plass i bagasjerommet på bilen. Og jeg som egentlig er en "glamper" må jo ha med favorittsteikepannen min, hagemøbler, kjøleboks m.m. Hagemøblene hadde jeg oppå lokket på Camplet'en tror jeg.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 22:04   #10
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Camp-Let vs Campingvogn - pros vs cons

Jeg synes du skal gå for en sånn:


(Kilde: youtube.com)
. Godsakene begynner på ca 2:55.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 14:51   #11
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Camp-Let vs Campingvogn - pros vs cons

Jeg foreslår denne. Se hele, helst med lyd:

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)

Sist redigert av Dragen : 15-07-15 kl 14:58.
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no