Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-08, 21:11   #81
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Jeg har liksom aldri tenkt over grenser på dette, fordi det aldri har vært aktuelt å drikke samme dag som jeg skal kjøre bil.

Men sist jeg var ute gikk det rimelig hardt for seg med spriten på slutten, og drakk vel siste glass rundt 02.30... Dagen etter var jeg så ekstremt hard i puppene at jeg bare _måtte_ få tømt de, så det første jeg gjorde da jeg våknet var å kjøre til barnevakten. Jeg innrømmer at jeg overhodet ikke tenkte på det, før nå. Da var klokken 12.00 tror jeg.

Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 22:31   #82
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har liksom aldri tenkt over grenser på dette, fordi det aldri har vært aktuelt å drikke samme dag som jeg skal kjøre bil.

Men sist jeg var ute gikk det rimelig hardt for seg med spriten på slutten, og drakk vel siste glass rundt 02.30... Dagen etter var jeg så ekstremt hard i puppene at jeg bare _måtte_ få tømt de, så det første jeg gjorde da jeg våknet var å kjøre til barnevakten. Jeg innrømmer at jeg overhodet ikke tenkte på det, før nå. Da var klokken 12.00 tror jeg.

Oj, det var veldig kort tid mellom drikkeslutt og bilkjøring. Jeg tror nok dessverre at de som kjører dagen derpå kan ha promille når de gjør det...

  Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 22:33   #83
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg kan ta en sipp av vinen som blir servert hvis jeg er interessert i å smake, men that's it.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 22:41   #84
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nope. Og jeg ville ikke sittet på noen som gjorde det, og jeg ville reagert like sjokkert som hvis en gravid person drakk.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 22:51   #85
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

:svarer på HI og har ikke lest tråden:

Ja, det gjør jeg. Ett glass vin kjører jeg på med god samvittighet. I løpet kvelden selvsagt, jeg bælmer det ikke nedpå idet jeg setter meg i bilen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 23:42   #86
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

uaktuelt for meg å drikke dersom jeg skal kjøre bil samme dag!!!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 00:25   #87
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Jeg gjør ikke det.. Mest fordi når jeg sitter og tar meg en pils, så pleier det ikke stoppe der. Snakker om når man ikke er gravid da, selvsagt Noe jeg føler jeg er stort sett hele tiden

Så enten har jeg noen som kjører meg hjem, eller så er det i gangavstand til der jeg skal sove..

__________________
Misunn aldri andres gleder, du kjenner ikke deres sorger
lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 08:22   #88
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Et helt glass vin er for mye for meg, siden jeg ikke kan være helthelt sikker på min egen forbrenning, men litt nederst i glasset går helt fint hvis jeg skal kjøre om 3-4 timer. Da er jeg atskillig mer bekymret for kjøringen min i søvnkoma tidlig om morgenen etter skrikenetter.

Jeg gjør det sjelden, da, for barna er som oftest med når jeg kjører, og da gidder jeg vanligvis ikke.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 08:40   #89
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nei, jeg drikker aldri alkohol om jeg skal kjøre. Aldri.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 08:53   #90
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nei, for meg er det helt uaktuelt.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 09:17   #91
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Dere som er totalavholds før bilkjøring: lar dere bilen stå hele neste dag etter en fest?

Ja.

Det kunne aldri falle meg inn i halvsøvne å kombinere alkohol med bilkjøring. Jeg kjører heller ikke dagen derpå, og da mener jeg dagen etter en fest med merkbar promille. Jeg kan kjøre dagen etter at jeg har tatt noen få glass vin, men aldri morgenen etter. Skal jeg tidlig avgårde med bilen (før 10.00) drikker jeg ikke alkohol kvelden før.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 10:17   #92
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

:svarer på HI og har ikke lest tråden:

Ja, det gjør jeg. Ett glass vin kjører jeg på med god samvittighet. I løpet kvelden selvsagt, jeg bælmer det ikke nedpå idet jeg setter meg i bilen.

Samme her.
Drikker vinglasset feks til maten tidlig på kvelden og sitter resten av kvelden med brusglasset.

Man forbrenner faktisk alkohol i et greit tempo og man kan ikke kalles verken sløv eller beruset flere timer etter et vinglass. Det er faktisk promillen som avgjør om man er usikket som sjåfør, ikke OM man har drukket what so ever.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 10:24   #93
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Samme her.
Drikker vinglasset feks til maten tidlig på kvelden og sitter resten av kvelden med brusglasset.

Man forbrenner faktisk alkohol i et greit tempo og man kan ikke kalles verken sløv eller beruset flere timer etter et vinglass. Det er faktisk promillen som avgjør om man er usikket som sjåfør, ikke OM man har drukket what so ever.

Nei det er viktig å skille mellom promille eller ikke!

Men - om enkelte ønsker å legge inn et ekstra døgn som "buffer" mellom når man drikker et glass/har promille og når man faktisk kjører er jo det helt greit for meg.

Det jeg imidlertid lurer litt på er om disse personene også kutter ut bilkjøringen når de er slitne, ikke har fått sovet nok, eller har influensa/er forkjølet?

  Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 10:36   #94
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Nei det er viktig å skille mellom promille eller ikke!

Men - om enkelte ønsker å legge inn et ekstra døgn som "buffer" mellom når man drikker et glass/har promille og når man faktisk kjører er jo det helt greit for meg.

Det jeg imidlertid lurer litt på er om disse personene også kutter ut bilkjøringen når de er slitne, ikke har fått sovet nok, eller har influensa/er forkjølet?

Ja jeg stusser virkelig over at man er SÅ nazi på dette ene vinglasset flere timer før en evt biltur, når man garantert er mindre skikket til å kjøre etter en tøff natt med lite søvn, når man har hodepine eller er ute av form, når man er stressa for noe osv.

Skjønner godt at man vil legge inn et døgn mellom et skikkelig rotbløyte og en biltur ja. Det bør man jo, så man VET at man ikke har promille. Men det blir en annen sak enn det ene glasset syntes jeg.

Om man drikker et glass og kjører 6 timer etterpå... evt om man drikker 6 glass og kjører 24 timer etterpå. Sånn sett burde man jo satt bilen i garasjen i 36 timer etter man drakk siste enhet. Om det skal være rimelig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 11:07   #95
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Det jeg imidlertid lurer litt på er om disse personene også kutter ut bilkjøringen når de er slitne, ikke har fått sovet nok, eller har influensa/er forkjølet?

Man kan (som oftes) ikke velge selv om man er syk, trett eller sliten. Man kan velge om man vil drikke alkohol eller ikke.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 11:19   #96
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Nei det er viktig å skille mellom promille eller ikke!

Men - om enkelte ønsker å legge inn et ekstra døgn som "buffer" mellom når man drikker et glass/har promille og når man faktisk kjører er jo det helt greit for meg.

Det jeg imidlertid lurer litt på er om disse personene også kutter ut bilkjøringen når de er slitne, ikke har fått sovet nok, eller har influensa/er forkjølet?

For meg er det først og fremst eit prinsipp å ikkje kjøre samme dag som eg har drukke vin. Dette er enkelt og greitt for å sleppe å havne i gråsoner der det kan diskuterast om ein burde ha kjørt. Eg synest det er greiare å ikkje drikke i det heile om eg veit at eg kanskje må ut med bil seinare.

Men dette med alkohol er tydelegvis eit tema der folk har veldig varierte meiningar. Sjølv om eg har nulltoleranse for å kjøre etter alkoholinntak så synest eg ikkje det er problematisk å ta eit glas vin eller ei øl sjølv om sonen min er våken. Når alt kjem til alt så handlar det vel om magekjensle og kva ein sjølv kjenner seg komfortabel med.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 11:51   #97
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Jeg er fryktelig pysete slik. Jeg tør ofte ikke drikke alkohol om jeg vet jeg skal kjøre bil tidlig dagen etter engang. Hvor mange timer bruker man på å forbrenne f.eks ett glass vin?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 11:53   #98
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg kan ta en sipp av vinen som blir servert hvis jeg er interessert i å smake, men that's it.

samme her, og for å spore av til tråden om gravide og drikking, så hendte det samme også et par ganger da jeg var gravid.

Men er man trøtt eller syk er man ofte mindre konsentret enn etter 3 timer etter et glass vin. Tror det er ganske mange på veien som ikke har promille, men som likevel ikke skulle ha kjørt. Må innrømme selv at jeg holdt på å sovne bak rattet en gang, så når jeg kjører langt er jeg veldig var på formen/mangel på søvn, selv når jeg ikke har smakt alkohol på mange dager.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 11:53   #99
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Jadda. Jeg kan ta meg både ett, to og tre glass jeg. :skål:

Men så har jeg ikke lappen heller da, så det er uansett ikke jeg som kjører.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 13:39   #100
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Man kan (som oftes) ikke velge selv om man er syk, trett eller sliten. Man kan velge om man vil drikke alkohol eller ikke.

Men - man velger vel om man vil kjøre eller ikke?

Jeg skal ikke spikke noe på det egentlig, men poenget mitt var mest å spørre de som la inn svært lange "kjørepauser" for seg selv etter å ha drukket alkohol (og da snakker jeg om "kjørepauser" som går utover det at promillen er ute av blodet/kroppen) også var like påpasselige med å være i toppform i andre situasjoner også?

Jeg kjører ikke med promille i blodet, bare så det er sagt. Men - jeg legger ikke inn en ekstra dag for å være på den sikre siden.

Jeg kjører heller ikke bil når jeg er sliten eller syk. Har opplevd å sovne bak rattet en gang og det var en skikkelig "nær-døden-opplevelse" som jeg ikke har lyst til å oppleve igjen...

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no