Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-17, 23:22   #121
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Og der så jeg at tråden var gammel

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 09:00   #122
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Bruker du å se på dato på for trådstart? Da jeg var ny her falt det meg ikke inn å sjekke når tråden ble opprettet, gikk ut fra at den var ny.

Selvfølgelig gjør jeg det. Når det dukker opp en ny tråd med mange svar går jeg alltid ut i fra at den er gammel.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 09:02   #123
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Ikke så lett for nykommere å få med seg dette da. Velkommen hit, Cathrine37!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 09:05   #124
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Jeg så at det var en gammel tråd, men svarte allikevel da temaet fortsatt er aktuelt.
Skal man ikke det?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 09:07   #125
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

..og for å svare på temaet: Jeg drikker ikke når jeg skal kjøre senere på dagen. Jeg er veldig forsiktig dagen derpå, tror jeg forbrenner veldig sakte.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 09:37   #126
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Tråden ble hentet opp av en ny bruker som postet en reklamelink (som vi har fjernet). Sånt skjer stadig vekk.

Det er selvsagt helt greit å svare i tråden likevel, når det er et relevant tema og man har lyst til å si noe om det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 09:49   #127
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

For meg er tråden ny, jeg så den ikke den gangen. Reklame altså? Jaja det forsøket falt i fisk (eller torsk).

Men til saken: Nei, jeg drikker ikke og kjører samme dag. Jeg kjører heller ikke om jeg er i dårlig form som sliten, har feber eller hodepine eller noe slikt. Jeg reagerer ikke riktig eller kjapt nok da og en bil kan fort bli et drapsvåpen.

Jeg har en gang kjørt en time etter en liten flaske pils, det var en nødsituasjon og jeg glemte at jeg hadde tatt pilsen. Det gikk bra da, men det var skikkelig skikkelig ekkelt da jeg kom på det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 10:06   #128
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nei, jeg gjør ikke det. Da går jeg heller en halvtime i vind og regn om nødvendig.
Ventet også så lenge som mulig med å kjøre dagen derpå sist jeg var på fest. Hadde drukket litt mye og var svimmel og kvalm.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 17:31   #129
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Se der ja - 9 år siden jeg skrev dette! Og jeg konstaterer at jeg fremdeles tar et lite glass vin i begynnelsen av et selskap om jeg skal være der i mange timer - f.eks en velkomstdrink (vin) kl. sju når jeg vet at hjemturen blir i tolv-ett-tiden. Det er ingen promille igjen i kroppen da. I det første innlegget mitt, leser jeg at jeg skriver at få av vennene mine gjør dette, men nå legger jeg merke til at det er helt vanlig. De som kjørte i nyttårsselskapet vårt, f.eks, tok et glass Prosecco når de kom i 6-tiden og de kjørte hjem i ett-tiden, 7 timer senere. For min del overgår ikke prinsipper fakta - ikke noe alkohol igjen etter 6-7 timer, og jeg blir aldri aldri fristet til å pushe grensene her, og glasset er alltid litt mindre enn et vanlig et, heller enn godt fylt.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 23:04   #130
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Jeg gjør akkurat som deg! Har lest hele tråden og er overrasket over hvor uaktuelt det er for mange!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 23:05   #131
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg gjør akkurat som deg! Har lest hele tråden og er overrasket over hvor uaktuelt det er for mange!

For min del handler det nok litt om at jeg tåler så lite, og blir fort revet med og drikker mer. Ikke vits i å satse på å kjøre hjem da.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 01:07   #132
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nei. Jeg har ikke noe glede av et glass vin hvis jeg må sitte og regne på om det er noe igjen i blodet når jeg skal kjøre bil eller noe annet viktig noen timer senere.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 07:17   #133
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Denne tråden er fra før Obama-administrasjonen. Just sayin. Vi var så uskyldige den gangen ..

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 07:26   #134
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg gjør akkurat som deg! Har lest hele tråden og er overrasket over hvor uaktuelt det er for mange!

Mens jeg har lest den for første gang og er overrasket over at det overhodet er aktuelt for noen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 08:54   #135
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nei. Jeg har ikke noe glede av et glass vin hvis jeg må sitte og regne på om det er noe igjen i blodet når jeg skal kjøre bil eller noe annet viktig noen timer senere.

Dette. Jeg ville aldri ha tatt et glass vin og kjørt seinere på kvelden.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 09:24   #136
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nei, aldri.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 10:23   #137
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nå kjører ikke jeg bil uansett, så det er jo en hypotetisk problemstilling her. Men jeg ville ikke gjort det, selv om jeg kunne drukket en øl på kvelden og kjørt på jobb 7 timer etterpå. For min del ligger forskjellen i at jeg har fått søvn og kroppen har fått restituert seg etterpå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 10:23   #138
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Nei, det gjør jeg aldri.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 10:37   #139
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Ja, det hender det at jeg gjør. Et glass vin dersom jeg skal kjøre mange timer senere.
Har ingen problemer med å stoppe etter det ene glasset.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 10:42   #140
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Ja, jeg gjør det også iblant. Typisk et lite vinglass tidlig på kvelden.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no