Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

80-tallet, slik vi hadde det ...

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-08, 11:23   #1
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

80-tallet, slik vi hadde det ...

Husker du det fantastiske tiåret hvor

Vi trodde at George Michael var hetero
Vi sto i kø utenfor telefonkiosker når vi skulle ringe hjem
Hockeysveisen fantes på enhver moderne manns hode
Seilersko ble betraktet som både klassisk og tidløs
En krusete permanent ble ansett som en trendy frisyre både på jenter og gutter
Å ha en Ball-genser var den største lykke på jord

Dirty Dancing stjernen Patrick Swayze var supersexy
Ett Lycra-plagg ved navn 'Body' hadde en naturligplass i alle jenters garderober
Skulderputer, jo større jo bedre, ga oss en naturlig silhuett
Mascaraen skulle ikke være svart, men ha samme fargesom øynene
Alle matretter som inneholdt ananas het noe med Hawaii
Den heftigste forretten var rekecocktail og den flotteste desserten glace au four
Vi kunne ikke hoppe på gulvet når vi hørte påmusikk, da ble det hakk i platene
Det fantes et spesielt møbel hvor platespilleren
sto, den ble kalt stereobenken
Vi meldte oss inn i bokklubber, musikklubber og visamlet på uttallige kort og bilder av popstjerner,idrettshelter og dyr
Det hvite mirakelet Tippex var den eneste måten årette opp en skrivefeil på
Tights og stor t-skjorte var en helt naturligkombinasjon
De aller fineste plakatene/bildene vi hadde påveggene var av kyssende par i solnedgang, gråtende klovner og galopperende enhjørninger
Vi gikk på aerobic med stringtruse utenpå gymdrakten og syntes det var helt naturlig
'Jeg skriver ut en sjekk' var en helt vanlig replikk
Fastfood var det samme som grillpølse med rekesalat
Joggedress var ikke joggedress uten amerikasokker rullet ned utenpå, eller buksen brettet opp.


Du vet derimot at du lever i 2008 når:


1. Du har 12 telefonummer til en familie på
4personer
2. Du sender en email til den personen som sitter ved
siden av deg

3. Årsaken til at du har mistet kontakten med gamlevenner, er at du ikke har e-mail adressen deres
4. Du har jobbet på samme kontorpult i 4 år, men for
tre ulike firmaer
5. Du ringer familien for å høre om de er hjemme idet
øyeblikket du kjører inn i garasjen
7. Du får panikk om du glemmer mobiltelefonen din hjemme (som du ikke hadde de første 20 årene av ditt liv) og du må snu for å hente den
8. Det første du gjør når du står opp er å gå online,
før du henter en kaffe i espressomaskinen
9. Du legger hodet på skakke når du ler
10. Du leser dette og nikker og ler
11. Du vet presis hvem du skal sende denne mailen
videre til
12. Du er for opptatt til å legge merke til at nummer 6 i denne listen er borte
13. Du måtte scrolle opp igjen for å sjekke at den faktisk ikke var der
14. Og nå sitter du der og ler for deg selv

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 18:00   #2
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 80 tallet, slik vi hadde det ... :)

"Savner" avogtil det glade 80-tallet jeg. Det var en helt fantastisk å være tenåring på den tiden. Jeg elsker fortsatt musikke fra den tiden.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 18:50   #3
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: 80 tallet, slik vi hadde det ... :)

George Michael er ikke hetero?!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 12:32   #4
Liz
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2
Liz har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 80 tallet, slik vi hadde det ... :)

Ja, musikken fra 80-tallet er vel ikke geniforklart, men jeg blir også i godt humør, og tenker tilbake på hvor moro en hadde det. Jeg fikk aldri noen ball-dress å danse i, men derimot en bik bok dress. Syntes jeg var veldig fin..........
Husk å høre på 80-tallsmusikkprogrammet på kanal 24, lørdager kl 18

Liz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 12:46   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 80 tallet, slik vi hadde det ... :)

Jeg kjenner meg litt ferdig med 80-tallsmimring, jeg. Syns ikke vi har gjort annet siste ti årene. Kan vi ikke 90-tallsmimre i stedet? Det var vel da de fleste på forumet her hadde sine ungdoms- og studieår.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 16:28   #6
Dama
Liten, sterk, smart
 
Dama sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 33
Dama har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 80-tallet, slik vi hadde det ...

Vel, jeg var tenåring på åttitallet, dette er en åttitallstråd, og jeg liker å mimre om åttitallet!

Dessuten, når man nå begynner å mimre om nittitallet, da får det meg til å føle meg riktig gammel...

Dama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 18:03   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80-tallet, slik vi hadde det ...

Jeg hadde jammen glemt de gråtende klovnene!

Resten... vel, bortsett fra musikken er jeg ikke fryktelig nostalgisk til 80-tallet.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 19:19   #8
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 80-tallet, slik vi hadde det ...

Jeg var ei med stingbody utenpå aerobichotpantsen

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 19:26   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80-tallet, slik vi hadde det ...

Var det flere enn meg som hadde L`enfant på veggen?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 19:31   #10
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 80-tallet, slik vi hadde det ...

En periode på 80-tallet var mitt favorittantrekk oransje joggebukse med oppbrettede ben utenpå sorte høye støvletter. Og en lang dongrifrakk.

Ball-genser ... *mimre*

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 19:50   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80-tallet, slik vi hadde det ...

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg hadde jammen glemt de gråtende klovnene!

Det har ikke jeg - i tillegg til to plakater hadde jeg nemlig 78 proselensklovner i rosa og lyseblått.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 19:59   #12
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 80-tallet, slik vi hadde det ...

Clynol og sad Sam?

Jeg hadde glansdager, del 1, på slutten av 80.tallet, og gikk ikke av veien for store briller og en god hjemmepermanent, ah, det var tider det...

STS tur til England, spikertrange Levis, Hubba Bubba helst blå.. Solo på glassflaske og Olos på baksiden, Debby øyenskygge og Young Yellow(litt usikker på skrivinga her) på munn, vælvefull på moltelikør og peach canei.

Jeg rakk også å få førerkort på det glade 80.tall, og en kjøretime kostet kr 240,-. Jeg hadde 7 stk.

Alt var egentig greit på 80.tallet, untatt når jeg får bildebevis, da hender det at jeg gremmes. "Gremmes" var stort på 80.!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 20:20   #13
Bonzo
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 8
Bonzo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 80-tallet, slik vi hadde det ...

Jeg elsket 80 tallet og blir også fortsatt glad av å høre musikken.

Bonzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 21:39   #14
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: 80-tallet, slik vi hadde det ...

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Var det flere enn meg som hadde L`enfant på veggen?

Ååå - de husker jeg.

Men, jeg hadde bare Madonna på veggen. Plakatene av henne dekket ALT av veggplassen faktisk.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 21:42   #15
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80-tallet, slik vi hadde det ...

Jeg hadde plakater i taket også.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 21:43   #16
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 80-tallet, slik vi hadde det ...

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 20:52   #17
Dama
Liten, sterk, smart
 
Dama sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 33
Dama har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 80-tallet, slik vi hadde det ...

Jeg hadde ikke en eneste plakat, var litt sær sånn. Men ellers hadde jeg:

- blårosa leppestift, Charlie20
- etasjeklippet permanenthår som ble fønet bakover med krøllbørste og sprayet ubevegelig
- Levisbukse. Enten revet hull i, eller klippet opp langs sidene og ifylt en remse av et annet stoff
- rosa hjemmestrikket angoragenser med båthals (rund hals var for avansert...), som ble tre ganger så lang om det regnet på den. Genseren ble gjerne stappet oppi levisbuksa og holdt på plass av et belte
- seilersko
- diverse antrekk i pastellfarger
- Jane Hellen sjampo
- Date parfyme
- en hinsides alt mulig annet forelskelse i Luke Skywalker fra "Return of the Jedi."
- Walkman

Dama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 22:11   #18
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: 80-tallet, slik vi hadde det ...

Her velter jo nostalgien på
Det er lenge siden jeg har kost meg sånn med en "spam" mail som da jeg fikk denne på mail. 80 taller er verdt å mimre over og jeg kan signere mange av innleggene over.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 22:48   #19
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 80-tallet, slik vi hadde det ...

Opprinnelig lagt inn av Elinblu

Det har ikke jeg - i tillegg til to plakater hadde jeg nemlig 78 proselensklovner i rosa og lyseblått.




__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 22:58   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80-tallet, slik vi hadde det ...

80-tallshelt:

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no