Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tilbehør til helstekt laks

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-18, 09:19   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Tilbehør til helstekt laks

Jeg tenkte jeg skulle servere helstekst laks første juledag. Er det noen som har tips til tilbehør, eller andre lure triks? Jeg tror faktisk ikke jeg har lagd det før. Vi blir ganske mange, ca. 15.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 09:29   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tilbehør til helstekt laks

Veldig godt å blande creme fraiche med lodderogn eller annen slags rogn og ha dette som en kald saus. Vi liker også godt å ha agurksalat til (sånn med eddiklake) og ellers poteter og grønnsaker og den sausen man vil ha.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 10:12   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbehør til helstekt laks

Jeg liker ovnsstekte rotgrønnsaker og vårløk/sjalottløk til ovnsstekt laks. Jeg skjærer gjerne opp i passe biter, blander med litt krydder, urter og smør/margarin/olje og freser dem litt i stekepanne først, og så inn i ovnen med dem. Det er aldri vondt med paprikabiter i tillegg, sammen med rotgrønnsakene i ovnen altså.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 10:21   #4
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tilbehør til helstekt laks

En superenkel og god saus får du ved å blande like deler creme fraiche og fløte sammen med fiskebuljong i blokk. Den er veldig mektig, så det trenges ikke så mye av den til hver. Den må varmes opp, men ikke koke.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 10:56   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbehør til helstekt laks

Vi pleier å ha hel, dampet laks, men med mye av samme tilbehør som nevnt over. Agurksalat, kokte poteter, creme fraiche med rogn og kanskje urtesmør.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-18, 11:56   #6
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tilbehør til helstekt laks

Jeg synes det smaker best med kokte poteter, smørdampede gulrøtter, agurksalat og mammas rømmedressing til ovnsbakt laks. Dressingen er kanskje ikke den sunneste, men til gjengjeld er den superenkel og supergod:

1 boks rømme
1 pk majones
2 ss eddik
2 ss sukker

Bland alt og sett i kjøleskapet.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no