Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips til folk som aldri har sett serier ...

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-19, 11:23   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips til folk som aldri har sett serier ...

Merkelig overskrift, men jeg har en gjeng kollegaer som knapt har sett en TV-serie. Jeg har sett en del, men langt fra så mye som mange her inne, og jeg ble litt månebedotten over at de ikke hadde sett Downton Abbey eller The Crown engang. (Og misunnelig..) De tror jeg har skikkelig peiling, noe jeg ikke har, og ba meg lage en prioriteringsliste. Det er her dere kommer inn... Jeg spurte hva de likte, men fikk ikke noe klart svar på det.

Så: Hva er et must? Jeg har glemt mye av det jeg har sett de siste årene... hva ville DU hatt på den lista?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 11:26   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Tja, man MÅ jo ikke se TV-serier. Jeg så ikke Downton Abbey før i fjor, faktisk. Da binget jeg meg gjennom mens jeg var syk. Elsket den, men jeg levde fint uten å ha sett den også.

Så jeg mener at det ikke finnes noen serier som er noe must, man må heller ta utgangspunkt i hva vedkommende er interessert i. Lite vits i å anbefale kostymedrama til en som kanskje er mest interessert i science fiction, liksom. Du må undersøke interessene deres mer, rett og slett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 11:26   #3
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Suits og Homeland.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 11:35   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Downton Abbey slår an hos de aller fleste, så den tenker jeg er en god første anbefaling.

Jeg elsket den, og mannen min, som normalt liker mer action enn meg, syntes også den var svært underholdende.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 11:36   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Jeg har ikke sett Downton Abbey eller The Crown. Jeg har heller ikke sett Game of Thrones eller Braking Bad. Jeg har begynt på utallige serier som alle sier at jeg bare MÅ se, og ikke klart å la meg fenge, så jeg har gitt opp etter kort tid. Så jeg er av dem som trenger tips. Jeg er avhengig av å bli fenget fra episode 1, for jeg er i svært liten grad villig til å kjede meg igjennom flere episoder på borti en times varighet, i tilfelle jeg skal bli interessert på sikt.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 11:40   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Sopranos var den første ikke-lineære Tv-serien jeg så. 10 år etter har det rullet mange gode serier over skjermen vår, men Sopranos er fremdeles den beste.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 11:45   #7
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Sopranos er fantastisk.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 11:45   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Hva jeg ville hatt til meg selv er jo ikke nødvendigvis hva jeg ville anbefalt til noen som aldri ser på sånt. Jeg har ikke sett Downton Abbey eller The Crown selv, men jeg har skjønt at de er bra og at mange liker dem, og kunne sikkert anbefalt dem som noe å begynne med.

De tingene jeg selv har på topplisten er ikke nødvendigvis serier jeg ville anbefalt til folk jeg ikke kjenner smaken (og toleransen) til, men:

Breaking Bad
Better Call Saul
The Americans
Justified
The Good Place
Mad Men
Sopranos
Westworld
Stranger Things
Legion
Jessica Jones (sesong 1)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 11:46   #9
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Jeg er ingen ekspert, men det kommer jo an på hva man liker ellers. Jeg liker for eksempel både kostyedrama og eventyr. Noen varianter av krim er også stas, men ikke alle. Og når jeg er alene ser jeg gjerne romantiske tenåringsserier... som glee og Gilmore Girls...

Breaking Bad fenget aldri meg, jeg tror det skyldes at det ble litt for ekkelt og at det på en måte aldri ble bedre. Jeg trenger visst et håp om at det skal gå bra. Putehumor er heller ikke min greie.

Så jeg vil anbefale:
The crown - Netflix
Viktoria
Stranger Things - Netflix
Game of Thrones
Das Boot - NRK
Kriger - NRK

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 11:46   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Sopranos er veldig bra. Det er den eneste serien jeg har sett to ganger i sin helhet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 11:59   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tja, man MÅ jo ikke se TV-serier.:

Neida, enig i det! Men de ønsket å se. Og spurte om tips, og spesifikt om prioriteringsliste. Akkurat DET synes jeg er vanskelig, da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 12:10   #12
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Jeg er enig i at du må forhøre deg om sjanger.

Men her er de jeg kanskje husker best (Jeg har nok sett mest netflix)

White collar (fordi det var noe av det første jeg så på Netflix)
Elementary
The crown
Arrow (de første sesongene)
The good place (Ga meg litt samme happyfeeling som Drop dead gorgous som ikke finnes på Netflix lenger!).

Eller hva med slike korte humorserier som Modern family?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 12:13   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Det kommer jo veldig an på hva de ellers liker. Hvilke bøker liker de for eksempel?

Et godt sted å starte er kanskje med serier som tar utgangspunkt i bøker eller tidsperioder de liker.

For folk som ikke er så vant til serier vil kanskje noe veldig klassisk, som Matador, eller Foyles War kunne fungere.

Ellers støtter jeg Downton Abbey som en enkel serie som vil tiltale mange.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 12:13   #14
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Jeg har ikke sett noen av dem som er listet opp over, og er som My. Må bli fenget fra første episode. Nå tuller chromecasten min også, så nå får jeg lytte på lydbok fram til jeg flytter og får smart-tv om en måned.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 12:17   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Jeg prøvde å forhøre meg om sjanger, men det var lite info å hente. Samtalen startet med Happy Valley, som en hadde oppdaget, men det var ikke nødvendigvis krim de var ute etter.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 12:19   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Neida, enig i det! Men de ønsket å se. Og spurte om tips, og spesifikt om prioriteringsliste. Akkurat DET synes jeg er vanskelig, da.

Ja, det skjønner jeg godt. Over halvparten av seriene du har fått anbefalt her har jeg enten aldri giddet å begynne på, syns var dårlige eller fenget ikke. Så det kommer jo virkelig an på smak.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 12:26   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det skjønner jeg godt. Over halvparten av seriene du har fått anbefalt her har jeg enten aldri giddet å begynne på, syns var dårlige eller fenget ikke. Så det kommer jo virkelig an på smak.

Helt sant. Jeg har heller ikke sett det meste av det som foreslås her.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 12:26   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Hva gjør disse menneskene på fritiden?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 12:27   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva gjør disse menneskene på fritiden?

Jobber og videreutdanner seg. De er lærere...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 12:29   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til folk som aldri har sett serier...

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jobber og videreutdanner seg. De er lærere...

Men leser de? Er de interessert i noe? Hva slags lærere er de? Friluftsmennesker? Dyremennesker? Liker de å gå på museum? Leser de krim?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no