Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-15, 22:37   #101
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Haha, ja, nettopp. De på fotballen tenker sikkert at "hun der mora der ser vi jo ALDRI!", og på skolen tenker de sikkert det samme om mannen min.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 23:16   #102
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Jeg har blitt flinkere til å ikke automatisk si ja til alt, etter at jeg ble syk for fem år siden. Det er faktisk ikke nødvendig å skrive seg på lista over de som vil bake kake for korpset (jeg ikke har barn i) hver 17. mai. En trenger heller ikke være klassekontakt og gå på FAU-møter hvert år, selv om en har fire barn. Jeg gjør alt det man "må", men jeg melder meg ikke frivillig til alt mulig lenger.

Jeg er IKKE noe fotball-, håndball eller lagidrettsmenneske, så det tror jeg er en fordel for alle parter at jeg ikke har engasjert meg i.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 08:59   #103
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Synes mange sier at de var veldig aktive og tok på seg mye inntil de ble syke.... kanskje dette er noe å tenke på for de som har mange verv? Det er jo ikke så lurt å kjøre seg ned til man blir syk? Jeg har hatt en burnout og fått en kronisk sykdom som utslag av det, så jeg vet litt om temaet.... Ikke å anbefale. Jeg tror over-aktive mennesker har mye å lære av folk som er litt mere avslappede... det er ikke sånn at det BARE er de som ser i bakken som har noe å lære av de som påtar seg alt. Også de som påtar seg alt har noe å lære.... jeg lærte dessverre the hard way...

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 09:05   #104
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.856
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Jeg har bidratt fra første barn. Imidlertid måtte jeg innse at det ble for mye, spesielt etter at nr 3 kom til verden. Så nå har jeg skiftet jobb, og bidrar mer på de områdene jeg ønsker, og akkurat det jeg må på andre områder. Så passer jeg på å av og til nevne at jeg bidrar i korpset om noen på skolen skulle heve et øyenbryn fordi jeg sier nei en gang.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 11:07   #105
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Synes mange sier at de var veldig aktive og tok på seg mye inntil de ble syke.... kanskje dette er noe å tenke på for de som har mange verv? Det er jo ikke så lurt å kjøre seg ned til man blir syk? Jeg har hatt en burnout og fått en kronisk sykdom som utslag av det, så jeg vet litt om temaet.... Ikke å anbefale. Jeg tror over-aktive mennesker har mye å lære av folk som er litt mere avslappede... det er ikke sånn at det BARE er de som ser i bakken som har noe å lære av de som påtar seg alt. Også de som påtar seg alt har noe å lære.... jeg lærte dessverre the hard way...

Du har selvsagt rett i det, noen kan sikkert bidra mer, mens andre bør bidra mindre. De tingene henger jo tett sammen, strengt tatt, siden oppgavene som skal gjøres og rollene som skal fylles er relativt konstante.

Det er sannelig ikke lett å legge bånd på egen innsats, når man ikke opplever at andre er villige til å overta ansvaret. Ikke minst når det har med barn å gjøre, strekker man seg ekstra langt for at barna (egne og andres) skal få den skolehverdagen, den kunstgressbanen, skaterampa eller avslutningen de fortjener.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 12:04   #106
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Jeg forstår at man svarer ut fra egne erfaringer, men jeg er virkelig veldig lite glad i "huff, må ikke slite seg ut, man kan bli utbrent"-argumentrekken. Mange mennesker har faktisk høy kapasitet. Man skal selvsagt bruke vettet og om man ligger 5 cm over lakenet og lurer på hvordan man skal rekke alt man skal gjøre så må man roe ned, men mange kan fint ha det travelt og tåle det helt bra. Det er ikke farlig å streve og slite og det er ikke farlig å bli sliten. Så slite seg UT er ikke bra, men det er ikke det samme.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 12:06   #107
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Og så må man selvsagt prioritere. Jeg er sikker på at mange av dem som tar mindre verv enn meg sikkert har det langt ryddigere og renere enn meg hjemme, eller mer stilfullt og gjennomført interiør eller har mer aktive sosiale liv eller finere hager eller alt sammen på en gang. Ingen klarer alt. Og jeg tror utbrent-utfordringen for mange heller ligger i å skjønne nettopp det, at det er ok å la noen ting skli, enn at de har mange verv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 12:28   #108
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg forstår at man svarer ut fra egne erfaringer, men jeg er virkelig veldig lite glad i "huff, må ikke slite seg ut, man kan bli utbrent"-argumentrekken. Mange mennesker har faktisk høy kapasitet. Man skal selvsagt bruke vettet og om man ligger 5 cm over lakenet og lurer på hvordan man skal rekke alt man skal gjøre så må man roe ned, men mange kan fint ha det travelt og tåle det helt bra. Det er ikke farlig å streve og slite og det er ikke farlig å bli sliten. Så slite seg UT er ikke bra, men det er ikke det samme.

Veldig enig. Man må forvalte kreftene sine slik man forvalter økonomien. Og det er klart at enkelte har mer å rutte med enn andre både når det gjelder penger og krefter.

Men å bli sliten noen dager i uka er jo ikke farlig, man må bare forvalte kreftene litt.

Og dersom man merker at man er sliten og lei og mer og mer blir ikke lystbetont, så får man skru ned da. Det blir jo som at man utsetter vårshoppingen til en måned man ikke skal betale stor verkstedregning liksom.

Jeg har ofte uker som er smekk intense og som jeg bestemmer meg for at denne uken, da skal jeg faktisk ikke gjøre noe mer enn det absolutt mest nødvendige av husarbeid, ungeoppfølging, og andre kjedelige ting. Det får vente til neste uke.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 13:25   #109
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Jeg sa ikke at jeg ble syk av verv og møter og kakebaking, altså. Men da jeg ble ordentlig syk måtte jeg prioritere annerledes og jeg kunne ikke gjøre alt jeg gjerne ville lenger. Ryddig og stilfullt interiør var ikke på lista i det hele tatt.

Jeg anser meg igrunnen for å ha nokså høy kapasitet og har hatt et høyt tempo med mange barn i mange år, men en merker jo når det rett og slett ikke går lenger.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 13:54   #110
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ser at jeg kanskje legger noe annet i det "å ta ansvar" enn en del andre som har svart i tråden. Jeg stiller opp på alt som jeg blir tildelt, som kakebaking, dugnadsvakter, borddekker og kakebaker på juleballet. Det er en selvfølge og registrerer ikke på "frivillig innsats"-skalaen min. Det er frivillige verv jeg ikke tar for tiden.

Ja, det er der jeg er litt også
Og jeg tenker at det må være greit også. Ja, det er sånn at det er noen som aldri ender opp med frivillge verv, men det er også sånn at det kan være årsaker til at det er sånn, annet enn at man "ikke gidder". Jeg stiller opp som du nevner jeg også, men å ta på meg verv jeg mest sannsynlig ikke klarer å opprettholde på en god måte, det kan jeg bare ikke gjøre akkurat nå.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 14:30   #111
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Jeg kjenner at jeg blir litt irritert av ordet "flink".
Ja, jeg tar ansvar, både for barna mine, andres barn og min egen energi. Jeg er leder, hjelpetrener kjører og henter, og organiserer. Det er jo ikke dermed sagt at andre er mindre flinke, de er bare på en annen plass i livet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 16:45   #112
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg forstår at man svarer ut fra egne erfaringer, men jeg er virkelig veldig lite glad i "huff, må ikke slite seg ut, man kan bli utbrent"-argumentrekken. Mange mennesker har faktisk høy kapasitet. Man skal selvsagt bruke vettet og om man ligger 5 cm over lakenet og lurer på hvordan man skal rekke alt man skal gjøre så må man roe ned, men mange kan fint ha det travelt og tåle det helt bra. Det er ikke farlig å streve og slite og det er ikke farlig å bli sliten. Så slite seg UT er ikke bra, men det er ikke det samme.

Jeg er veldig enig. Å la være å påta seg jobb/verv/plikter for å unngå å bli sliten, ser jeg ikke helt nødvendigheten av.

Å kutte ut ting eller å la være å påta seg nye fordi man allerede har nådd en grense og trenger å roe ned, syns jeg er fornuftig.

Å kjenne sine egne grenser og vite akkurat hvor langt man bør tøye strikken, er selvsagt også ganske lurt, men det gjør man nå gjerne ikke før man har testet hvor langt den kan strekkes.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 16:52   #113
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Njah, vet man at man allerede bedriver "livin' on the edge" ser jeg absolutt poenget med å ikke påta seg å være FAU-leder i tillegg, for eksempel. Selv om man har høy arbeidskapasitet og tåler det og så videre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 16:59   #114
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Njah, vet man at man allerede bedriver "livin' on the edge" ser jeg absolutt poenget med å ikke påta seg å være FAU-leder i tillegg, for eksempel. Selv om man har høy arbeidskapasitet og tåler det og så videre.

Ja, men det var det jeg mente med å vite hvor langt strikken kan tøyes. Hvis man sjelden eller aldri jobber seg skikkelig utslitt, så vet man ikke det. Hvis strikken helt åpenbart er i høyspenn, er det klart at man ikke bør presse seg selv til den ryker bare for å skjekke nøyaktig hvor mye man tåler.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 17:01   #115
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Åja, da har jeg misforstått. Jeg trodde dere mente at hele konseptet at man ser på denslags verv som noe som gjør en ytterligere sliten som pinglete. For det går jeg ikke med på, ass.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 21:21   #116
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg forstår at man svarer ut fra egne erfaringer, men jeg er virkelig veldig lite glad i "huff, må ikke slite seg ut, man kan bli utbrent"-argumentrekken. Mange mennesker har faktisk høy kapasitet. Man skal selvsagt bruke vettet og om man ligger 5 cm over lakenet og lurer på hvordan man skal rekke alt man skal gjøre så må man roe ned, men mange kan fint ha det travelt og tåle det helt bra. Det er ikke farlig å streve og slite og det er ikke farlig å bli sliten. Så slite seg UT er ikke bra, men det er ikke det samme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 21:30   #117
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.021
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg forstår at man svarer ut fra egne erfaringer, men jeg er virkelig veldig lite glad i "huff, må ikke slite seg ut, man kan bli utbrent"-argumentrekken. Mange mennesker har faktisk høy kapasitet. Man skal selvsagt bruke vettet og om man ligger 5 cm over lakenet og lurer på hvordan man skal rekke alt man skal gjøre så må man roe ned, men mange kan fint ha det travelt og tåle det helt bra. Det er ikke farlig å streve og slite og det er ikke farlig å bli sliten. Så slite seg UT er ikke bra, men det er ikke det samme.

Enig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 21:50   #118
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.495
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg forstår at man svarer ut fra egne erfaringer, men jeg er virkelig veldig lite glad i "huff, må ikke slite seg ut, man kan bli utbrent"-argumentrekken. Mange mennesker har faktisk høy kapasitet. Man skal selvsagt bruke vettet og om man ligger 5 cm over lakenet og lurer på hvordan man skal rekke alt man skal gjøre så må man roe ned, men mange kan fint ha det travelt og tåle det helt bra. Det er ikke farlig å streve og slite og det er ikke farlig å bli sliten. Så slite seg UT er ikke bra, men det er ikke det samme.

Jeg er veldig enig. Og tanken min er at den dagen jeg slipper å organisere barnevakt for alt jeg må gjøre etter et visst klokkeslett så skal jeg engasjere meg enda mer. Nå gjør jeg det ikke fordi det er så styrete og fordi jeg ikke har flust med barnevakter.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 23:33   #119
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du flink til å ta ansvar i forhold til barnas aktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg er veldig enig. Og tanken min er at den dagen jeg slipper å organisere barnevakt for alt jeg må gjøre etter et visst klokkeslett så skal jeg engasjere meg enda mer. Nå gjør jeg det ikke fordi det er så styrete og fordi jeg ikke har flust med barnevakter.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no