Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Glutenfri tortilla og vårruller?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-12, 23:31   #21
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri tortilla og vårruller?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Dragen har engang hatt planer, så hun har rispapir i skapet sitt.

Mer er det ikke å si, trur eg.



Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Det ligger i kjøkkenskuffen vår......

Phø! :ignorerer:

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Vårruller med rispapir er ikke noe særlig, og noe møkk å lage. Klistrer seg over alt og de blir fort seige etter fritering.

Jeg må altså finne ferdig laget glutenfrie vårruller!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 23:32   #22
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri tortilla og vårruller?

Takk for oppskrifter, det høres godt ut. Og ut som mye jobb.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 09:13   #23
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glutenfri tortilla og vårruller?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Takk for oppskrifter, det høres godt ut. Og ut som mye jobb.

Det er ikke så mye jobb. Man kan også forenkle oppskriften mtp krydder hvis man lager til barn.
Jeg pleier å ta det jeg har i kjøleskapet av ingredienser.
Men det hender fyllet tyter ut når de stekes. Det er IRRITERENDE

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 10:09   #24
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfri tortilla og vårruller?

Men altså - de rispapirene jeg har i skapet er helt tørre, harde. Hvordan får man pakket inn mat i dem? Må de prepareres på noe vis?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 11:31   #25
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glutenfri tortilla og vårruller?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Men altså - de rispapirene jeg har i skapet er helt tørre, harde. Hvordan får man pakket inn mat i dem? Må de prepareres på noe vis?

Ta en rent kjøkkenhåndkle, fukt det med lunkent vann og legg rispapirene i det. Da blir de så myke og fine så.


Sist redigert av Juste : 17-04-12 kl 12:56.
Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 11:35   #26
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glutenfri tortilla og vårruller?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Men altså - de rispapirene jeg har i skapet er helt tørre, harde. Hvordan får man pakket inn mat i dem? Må de prepareres på noe vis?

Jeg har kaldt vann i en stor bolle. Legger et papir oppi, venter bittelitt og når det har blitt mykt legger jeg det over på et fuktet kjøkkenhåndkle. Legger på fyllet og bretter sammen. Og på ann igjen....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no