Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Spaniatips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-13, 14:18   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spaniatips?

Vi tenker på Spania neste år. Påsken eller alternativt sommerferien.

Jeg tenkte på området rundt Barcelona - Costa Brava?

Jeg har aldri vært på ferie i Spania, kun en kort helg i Barcelona for mange år siden. Så jeg er helt blank.

Jeg lurte på å leie et lite hus eller noe, og så kanskje reise rundt. Hva bør man se? Hva er innsalgspunkter til barna? (Type badeland eller lignende hurra-ting).

Trygge utleiesteder? Jeg er liksom vant til In-Italia, med masse usensurerte customer reviews og sånn.

Hvordan vil Barcelona være i midten av april?

Og hva med fly? Norwegian har ikke direktefly, ser jeg. Legges det ut fly senere? SAS er allerede ganske dyre.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 15:30   #2
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spaniatips?

Når vi var i Barcelona rundt 17. mai hadde vi noen dager med fint vær, noen dager med mye regn og vind og surt. Når vi har vært der juni/juli/august har vi hatt kjempefint vær. Jo lenger ut i fellesferien, jo varmere er det.

I Barcelona finnes det f.eks Zoo, Aquarium og mange fine parker som passer med barn. Tåg 30 minutter unna har du en av Europas største vannparker.

Vi har alltid flydd direkte med Norwegian fra Oslo.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 15:40   #3
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spaniatips?

Barcelona fotballstadium, Camp Nou hvis familien liker fotball.
Taubanen over Montjuic er en opplevelse.
Man kan leie sykel, med barnesete og sykle rundt.

Åh, er så mye man kan gjøre og oppleve i den byen.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 17:26   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.204
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spaniatips?

April er sjansespill hvis dere vil ha varme.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 23:28   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spaniatips?

Norwegian har ikke direkte flights nå, men de legger kanskje ut senere?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 23:41   #6
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spaniatips?

Jeg har kjøpt flybilletter i november hvis jeg husker riktig. Ser på norwegian.no at det ligger ute direktefly frem til og med mars, så tipper det kommer om litt. Og hvert år har SAS lagt ut sine flybilletter før Norwegian.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 00:09   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spaniatips?

Norwegian har direktefly til Valencia, hvilket jeg syntes er en fantastisk by med barn.
Mye å oppleve, ikke så "kaotisk" som Barcelona.

Midt i Valencia er snor det seg en lang park, her finner man en lekepark med Gulliver, planetaruim, teknisk museum (vanvittig!!), Imax, aquarium, Opera. Det er en del konserter i denne parken på utendørsscenene. Man har katedralen inne i gamlebyen hvor den hellige gral befinner seg.

1,5 time fra Valencia har dere Terra Mitica - (Benidorm), som er en fantastisk fornøyelsespark, fra Valencia og til Benidorm er det straka vegen på motorvei. Det går unna i en fei.

Jeg stemmer for Valencia fremfor Barcelona - any time!

Her er bilde fra Imax, teknisk museum og planetariumet. Denne ligger nederst i parken. Det er også små tivoli i denne parken.



Operaen

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 00:16   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spaniatips?

Her står det litt om klima:

Sitat:

Generelt om Valencia og klima
Valencias beliggenhet ved Middelhavet bidrar til et konstant mildt og behagelig klima året rundt, selv om vinteren kan føles kald hvis du har et hotellrom uten varmekilde. Men temperaturen kryper svært sjelden under null, og snø er nesten uhørt. Sommeren kan for mange bli i varmeste laget i juli og august, og da stenger også mange restauranter og butikker for fellesferien.

Årstidene i Valencia

Vår er normalt mars til og med mai
Sommer er normalt juni til og med august
Høst er normalt september til og med november
Vinter er normalt desember til og med februar

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 09:11   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spaniatips?

Valencia, du! Takk for tips!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 09:15   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spaniatips?

Barcelona er ganske langt nord i Spania, så der er det litt mer risky i forhold til vær og varme så tidlig på året, så om jeg var dere ville jeg testet å komme meg lenger sør i landet.

Jobben min skal til Barcelona nå om litt og da skal vi fly med Vueling, det var det billigste de klarte å finne. Jeg ser at de ikke har lagt ut billetter for neste år enda, men kan jo være greit å følge med på?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 09:17   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spaniatips?

Norwegian har sluttet med direkteruten sin til Valencia!

Men hvis du sjekker skyscanner så kom det opp noen billige billetter der.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 21:38   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spaniatips?

Mine foreldre er mye i Nerja og anbefaler det varmt. De flyr da til Malaga så vidt jeg husker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 21:54   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spaniatips?

Abonnerer.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 12:43   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spaniatips?

Jeg er helt omvendt enn deg.
Vi er helt trygge på Spania og har vært både ved Malagakysten, Fuengirola og vestover. Her er det ikke så mange attraksjoner, men flotte steder å se.

Alicante, Torrevieja og også Albir og området rundt der. Om du vil på delfinshow, badeland, dyrepark (hørte at den muligens ble nedlagt i sommer...) tivoli og stort kjøpesenter så land på Alicante og finn et bosted i området langs den kysten. Alle disse atraksjonene ligger samlet like ved Benidorm.

Flotte steder begge kyststriper. Masse å se og finne på med barn.


Det blir nok lite badeferie om du skal reise i påsken. Da ville jeg satset på hotell med innendørsbasseng iallefall.


Vi synes det er skummelt med Italia og har ikke turt å bestille noe sålangt. Så fikk jeg høre at det er farlig å reise helt syd, det er mye mafia ... og i området Amalfikysten er det visst så søplete.... Det er de to stedene jeg kunne tenke meg å prøve da...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 14:26   #15
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spaniatips?

Vi fløy til Alicante da vi skulle til Valencia. Vi leide bil og kjørte opp, tok 1,5 time. Null stress.

Og Valencia var flott! Utrolig bra akvarium, og vitenskapsmuseet var også supert.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 11:52   #16
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Spaniatips?

slettet.


Sist redigert av vestlandsfanden : 15-09-13 kl 11:59.
vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 11:59   #17
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Spaniatips?

Sommerstid ville jeg vurdert Baskerland. Mange spanjoler drar selv dit i sommermånedene.

San Sebastian har en av verdens beste bystrender, er en flott by, også med kort avstand til Bilbao og franske perler som Saint-Jean-deLuz og Biarritz.

Pyreneene rett ved siden av.

Norwegian har direkterute til Bilbao om sommeren.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-19, 19:53   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spaniatips?

Fortell om Bilbao, da.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-19, 19:54   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spaniatips?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Vi fløy til Alicante da vi skulle til Valencia. Vi leide bil og kjørte opp, tok 1,5 time. Null stress.

Og Valencia var flott! Utrolig bra akvarium, og vitenskapsmuseet var også supert.

Ok strender?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no