Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-10, 11:10   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Den andre tråden ble stengt, men jeg trenger fremdeles inspirasjon og regner med at andre også gjør det. Kjør på!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 06-08-10, 13:15   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

*abonnerer*

Salt er ikke aktiv  
Gammel 06-08-10, 14:14   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Jeg spiste en neve mandler til frokost (travelt!) og knekkebrød med eggerøre og skinke til lunsj. Blir kjapp middag i dag, så da tipper jeg på omelett eller kyllingsalat.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 06-08-10, 14:17   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: "hurtigknekkebrød" med hjemmelaget eggesalat
Lunsj: blomkålmos og kjøttdeig med krydder og litt løk.

 
Gammel 06-08-10, 15:01   #5
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Er dette lavkarbo?
Frokost: Yoghurt naturell med 4-korn og en nektarin.
Mellom-måltid etter styrketrening: 2 riskaker med kokt skinke.
Kos: Skål med bokstavkjeks (OK, sikkert ikke lavkarbo)
Lunsj: Stor salat med mye råkost, 1 egg og kokt skinke.
Lunsjdessert (det må man ha når man har trent): 1 bit mørk sjokolade 70%.

Jeg skjønner ikke helt lavkarbo-opplegget, jeg. Men prøver å finne frem til et kosthold som gjør magen min glad. Melkeprodukter funker ikke, bortsett fra yoghurt til frokost som virker å være positivt. Tenkte jeg kunne snike i denne tråden for å lære mer.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 06-08-10, 15:05   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Riskaker er i allefall ikke lavkarbo...

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 06-08-10, 15:30   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Bokstavkjeks og riskaker ville jeg kuttet ut, jeg spiser heller ikke youghurt. Liker du Skyr?
Jeg fikk forklart lavkarbo på den helt lette måten her inne. Hvis middagen er ris, kylling og grønnsaker så spiser jeg bare kyllingen og grønnsakene. I en overgangsperiode har jeg også spist f.eks pølser hvis vi har hatt dårlig tid, men droppet pølsebrødet og heller pakket inn pølsene i salatblader. Jeg trenger å ha et kosthold som ikke gir meg masse merarbeid og etter oppstart 4. juni har jeg rett og slett bare kost meg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 06-08-10, 23:17   #8
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Dårlig planlagt dag i dag.

Frokost: 5 skiver spekeskinke (tøøøøørst)
Mellom: Halv Atkinsbar
Lunsj: Fedon King-burger på Burger King. Slik går det når man må ha en trøst etter øyelegetime for eldstemann.
Middag: Kylling i Korma-saus (Uncle Bens) med cashewnøtter til.
Kvelds: Noen jordbær dyppet i Cloetta-sjokolade (utan socker) smeltet med en fløteskvett.

Fedon King-burger var ikke så ille næringsmessig i forhold til lavkarbo (ikke helt forenelig med ketose da), og den er god.
Navn Energi (kj/kcal) Protein Karbohydrater Sukker Fett Mettet fett Fiber
FEDON KING 1573,3/374,6 32,3 28,9 5,5 15,5 4,9 9,2

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 07-08-10, 00:06   #9
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: 1 ryvita med kyllingskinke og ost, 2 fiberrik med makrell i tomat
Lunsj: 1 karbonade, salat med reker
Middag: Tacosalat
Kveldskos: Bacongull og Cola Zero

Salt er ikke aktiv  
Gammel 07-08-10, 00:22   #10
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

En god erstatning til yoghurt, synes jeg, er å blande kesam 8% og kesam vanilje bortimot 50/50. Og tilsette bær og evt. mandler. Bedre smak, mindre karbohydrater, og mer proteiner. Skyr er enda hakket bedre, men jeg liker ikke Skyr. Har planer om å prøve ut naturellvarianten (kanskje blande med Kesam vanilje? ) men har ikke kommet så langt enda.

Jeg har spist på Max i Sverige i dag. Lavkarboburger og falafel. Hvorfor har vi ikke Max i Norge?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 07-08-10, 00:24   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: Bittelitt havregrøt med CC
Lunch: Smoothies av bringebær, egg, litt fløte, litt kesam og litt youghurt
Middag: Taco (uten karber)
Kvelds: Kyllingspyd med saus

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 07-08-10, 00:33   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Den andre tråden ble stengt,

Hvorfor det?

Frokost: Litt havregrøt på vann med cottace cheese og smør (ekkel kombo. Smøret altså.)
Lunsj: Tre proteinbrødskiver med brie og bacon.
Middag: Lakserester med rømme-/ fløtesaus, purre.
Kvelds: Salat med følgende ingr: Romano, hjertesalat, litt mango, litt piel del sapo, store klatter med brie, kyllingbiter, bacon, rød pesto, grønne linser, olje/ sitron. Noen bringebær til pynt.
Snacks: Noen biter 86%-sjokolade.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 07-08-10, 00:34   #13
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvorfor det?

Passert 1000 innlegg.

Salt er ikke aktiv  
Gammel 07-08-10, 00:35   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Passert 1000 innlegg.

Åh. Jeg trodde noen hadde kranglet. Men det var vel bare på NM at man stengte da.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 07-08-10, 00:38   #15
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Salt er ikke aktiv  
Gammel 07-08-10, 01:26   #16
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Blondie

Den andre tråden ble stengt.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth

Hvorfor det?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Passert 1000 innlegg.

Vi har spist for mye idag! :Peker på tittelen:

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 09-08-10, 15:11   #17
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Jeg må slutte å spise omelett til frokost, tror jeg, jeg blir jo mett hele dagen. Det er virkelig en ny opplevelse.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 09-08-10, 15:23   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Det er ikke noe galt i å være mett hele dagen.
Jeg spiste skyr med blåbær til frokost. Det er helt utrolig godt og jeg må gjøre det til tradisjon, tror jeg. (sukret blåbærne med litt sukrin - det blir andre boller når vi får ferske blåbær i hus til helga)

Til Lunsj spiste jeg salat av fetaost, avocado, tomat, agurk, kylling og pinjekjerner. Da ble jeg litt kvalm (Jeg er litt småkvalm på lavkarbo - det er litt upraktisk)

Ellers har jeg drukket 1,5 liter vann og spist kanskje 6 paranøtter.

en plomme (spiser egentlig ikke frukt - kun bær) og en kopp kaffe.

Middag blir ertesupper med pølse. Jeg er som Blondie: Ikke noe ekstra fuzz. (Så fiberhusk, proteinpulver og sånn er ikke noe for meg - det er kun sukrin jeg kjøper utenom)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 09-08-10, 16:55   #19
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: 2 smilende egg med dansk salami i kinakål
Lunsj: Skyr
Middag: Kylling satay-gryte med jukseris

Salt er ikke aktiv  
Gammel 09-08-10, 17:55   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Er skyr ok som det er altså? Ikke for mye karber? Dere balanserer ikke med fett?

Hyacinth er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no