Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Driter folk i regelverket for au pairer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-13, 22:27   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Driter folk i regelverket for au pairer?

Synes jeg ser flere og flere benytte seg av au pairer til barnepass, husarbeid og hyttehjelp. Vet folk at de kun skal jobbe 30 timer uken og at de er her for kulturutveksling? Følger folk regelverket? Eller har dette blitt vår tids tjenerstab for enkelte?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 08:48   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Jeg kjenner to familier som har au pair og de bruker au pairene til barnepass og husarbeid, ja. Men de følger 30-timers regelen. Den ene familien har med sin Au pair på hytta, ikke som slave men som gjest.

Det har jo vært oppslag i pressen om familier som utnytter ordningen, men jeg vil tro at de fleste er skikkelig folk som faktisk forholder seg til regelverket.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 08:50   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.118
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

På min jobb ser vi ihvertfall en del au pairer med vertsfamilier som behandles dårlig. Familien (særlig kvinnen i huset) behandler dem nedlatende og omtaler dem på lite hyggelig måte.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 08:56   #4
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Jeg må også innrømme at jeg fikk litt hakeslepp av måten au pairer ble omtalt på nylig. Det var referanser til navn, forhold til religion og flere ting som bare var ubehagelig å høre på.

Det med kulturutveksling er jo forøvrig noe man stort sett kan definere som man selv vil. Jeg tror nok de aller fleste au pairer som kommer vet at det primært er til husarbeid og barnepass de ønskes. Det er jo det som er grunnen til at folk skaffer seg au pair er det ikke? Det må det da gå an å være ærlig om.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 08:57   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.254
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Jeg kjenner mange som har au-pair, de deler seg inn i 2 grupper. De som har vestlige au-pair dvs unge jenter på ca 19 år som blir innlemmet som familie medlem. De kommer ofte på besøk også etter at de har sluttet.

Og så er det de som velger au-pair fra Asia. Ofte ydmyke kvinner i slutten av tyveårene som har jobbet som maid i midt østen før. Disse blir ikke en del av familie livet, ofte velger de dette selv, ved å avslå invitasjoner.


I begge kategoriene gjør de både husarbeid og barnepass, og jeg har inntrykk av at man holder seg til 30 timers regelen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 09:26   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Jeg ternker at overskriften i innlegget ikke akkurat inviterer til å gjøre dette til en faktautvekslingstråd. Jeg merker at jeg, på tross av at jeg ikke har, aldri har hatt og heller ikke kommer til å få au pair i hus, går i forsvar av måten overskriften er formulert på.

Kanskje den burde endres til "Følger folk regelverket for au pair?" istedet for?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 10:33   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Jeg skulle si det samme som Pøblis. En potensielt god og viktig diskusjon, som totalt ødelegges av elendig språkbruk i overskriften. Synd.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 14:00   #8
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Ei venninna hadde au pair ei stund, og eg vart lite imponert over måten ho omtalte ho på. Dette var ei ung jente frå Øst- Europa, og haldninga var helst at ho skulle vera takknemleg for å få kome til Noreg.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 14:15   #9
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg skulle si det samme som Pøblis. En potensielt god og viktig diskusjon, som totalt ødelegges av elendig språkbruk i overskriften. Synd.



Jeg synes ikke at overskrifter er viktigere enn innhold, og synes det er svar som dine som ødelegger en viktig og god diskusjon.

Jeg synes graden av flisespikking er tidvis ødeleggende for FP.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 14:24   #10
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Tror jeg er enig med Skremmeren. En helt grei tabloid påstand fulgt opp av en rekke spørsmål. Hva er galt med det? Dette kunne lett vært skrevet av en NRK produsent som forslag til en utgave av Debatten på torsdagskvelder.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 14:38   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Hvem er det som ønsker å komme inn i en diskusjon og innrømme at man driter i au pairen sin? Ingen. Overskriften er helt grei hvis man bare ønsker å diskutere saken fra én side og ikke bryr seg om hva motparten mener. Frisespikkingen på FP er noe av det som skiller en FP-debatt fra en VG-debatt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 14:56   #12
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Hvis man har au pair så kan man svare direkte på spørsmålet ved enten å bekrefte påstanden eller avvise den? Hva er vanskelig med det? Og hvis man ikke har au pair så kan man synse litt ut fra hva man vet og hører som med alt annet vi diskuterer?

Hva mener dere ville vært ok overskrift for tema? "I hvilke grad tror dere det kan være tilfelle at au pair ordningen misbrukes"?, eller noe i den duren? Da er det mye bedre med en konkret påstand og det er da som oftest slik ting diskuteres, til og med på FP.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 19:55   #13
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Ja og nei. Det er det riktige svaret.

Nei, altså, jeg er enig i at ikke alle behandler AuPairen sin pent. Jeg vil hevde at min AuPair har det godt hos oss, jeg følger alle regler slavisk, hun har 25 t arbeidsuke for å kunne bygge inn en og annen barnevakt (som i "voksen i huset"; barna mine er snart 9 og 13 og klarer seg veldig godt selv), hun får mer lønn enn hun skal og vi har invitert henne med på alle helgeturer, ferier og nesten alle familiearrangementer. Men jeg merker at det stresser henne; hun er ikke vant til det og ønsker det ikke selv. Jeg har presisert at hun er velkommen til å spise med oss, men hun foretrekker å lage egen mat på eget kjøkken til seg selv for det meste (hun skriver det hun vil ha på handlelappen), og at hun er velkommen til å være med oss i huset og ikke bare sitte i leiligheten. Men det er det hun vil selv; hun er veldig aktiv på Skype og sosiale medier og har også mange filippinske venner som hun ser på fritiden. Nå i påsken spurte jeg om hun ville være med på fjellet, men hun spurte pent om hun kunne få slippe (hun har vært med før, har prøvd å stå slalåm og syntes det var gøy, men hun er nok litt BTDT). Istedet får hun besøk hjem til seg/oss, og gleder seg veldig til det.

Det eneste jeg ser gjennom fingrene på er at hun også har en liten jobb i nabolaget hos en venninne. Hun er der en time daglig og vasker/bretter klær slik at min venninne alltid har tomt vaskerom samt vasker litt hos en annen nabo som har kreftsyk kone. Begge deler har hun fikset selv, og jeg har sagt at dette ikke er lov ift norsk AuPair-kontrakt, men at det blir opp til henne å ta den risken hvis hun ønsker.

Jeg tar det som en selvfølge å snakke til henne som en likeverdig; hun får ikke kalle meg "mam" og jeg sier takk for hjelpen og gir henne anerkjennelse mange ganger daglig - og har presisert at hun nå er blitt det "limet" som bidratt at overgangen til to fulltidsarbeidende foreldre har gått så greitt, og at vi er veldig glade for den viktige hjelpen hun gir oss.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 21:35   #14
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvem er det som ønsker å komme inn i en diskusjon og innrømme at man driter i au pairen sin? Ingen. Overskriften er helt grei hvis man bare ønsker å diskutere saken fra én side og ikke bryr seg om hva motparten mener. Frisespikkingen på FP er noe av det som skiller en FP-debatt fra en VG-debatt.

Jeg synes svarene skiller oss fra en VG-debatt og at svar som dine kan drepe hele debatten. Jeg synes flisespikking er bra, det har alltid vært en styrke for dette forumet, men jeg synes det er dumt at man demonstrastivt boikotter diskusjoner pga overskrifter.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 00:10   #15
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg kjenner mange som har au-pair, de deler seg inn i 2 grupper. De som har vestlige au-pair dvs unge jenter på ca 19 år som blir innlemmet som familie medlem. De kommer ofte på besøk også etter at de har sluttet.

Og så er det de som velger au-pair fra Asia. Ofte ydmyke kvinner i slutten av tyveårene som har jobbet som maid i midt østen før. Disse blir ikke en del av familie livet, ofte velger de dette selv, ved å avslå invitasjoner.


I begge kategoriene gjør de både husarbeid og barnepass, og jeg har inntrykk av at man holder seg til 30 timers regelen.

Vi hadde au pair fra Filippinene, og hun var null interessert i å bli en del av familien. Vi dro henne med som gjest i familieselskaper og hva-har-du til vi innså at hun heller ville være med venner enn å henge med oss. Var med en gang på hytta, fordi hun ville oppleve snø.

Hun jobbet mye mindre enn 30 timer i uka, og fikk 1500 kr mer enn minstelønn, siden hun overtok oppgavene til vaskehjelpen ( fikk det vi betalte henne pr mnd). Ellers leverte hun minstemann i barnehagen, vasket klær og laget middag fire dager i uka. og satt barnevakt. Hun var forøvrig helt tydelig på at målet hennes var å sende penger til familien (foreldre, søsken, hun hadde ikke barn selv), og vi hjalp henne med å overføre 4000 kr hver mnd til dem.

Og hun lærte nok hos oss til å sette foten kraftig ned da hun etterpå kom til en familie som hadde en litt annen holdning til au papirer. Å gå fra en familie som lot henne feire bursdag i stua med 35 gjester til en som ikke tillot at hun hadde en venninne på besøk, var nok stor...

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 08:11   #16
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Folk her er rike, har store boliger og behandler au-pairen bra. Noen snakker nedlatende om de, og synes at det de får her er mye bedre enn hva de har hjemme.

Men det er ikke kulturutveksling som er formål med oppholdet. De asiatiske kommer fra så dårlige kår at de vil bare tjene penger for å sende hjem. Norskkurs er et ømt punkt i den offentlige diskusjonen, skal det være tvunget?
I min yngstes aldersgruppe er det fem familier og fem au-pairer, alle snakker kun engelsk.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 08:45   #17
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Atlantis, ein av dei store organisasjonane for au pair, har slutta med formidling av filippinske au pairer, på grunn av for store kulturforskjeller. Så det er nok eit problem, men det er eit problem som blir tatt på alvor og forsøkt rydda opp i.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 09:18   #18
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Men det er ikke kulturutveksling som er formål med oppholdet. De asiatiske kommer fra så dårlige kår at de vil bare tjene penger for å sende hjem. Norskkurs er et ømt punkt i den offentlige diskusjonen, skal det være tvunget?
I min yngstes aldersgruppe er det fem familier og fem au-pairer, alle snakker kun engelsk.

Men hvordan er det for barna å være såpass mye alene med en person som ikke snakker norsk og heller ikke har som mål å lære det? Iallefall for små barn som heller ikke snakker engelsk.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 09:26   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

I de to familiene jeg kjenner som har au pair, er begge filippinske. De går ikke på norskkurs fordi de ikke vil, og de familiene jeg kjenner er ikke au pairene mye alene med barna, barna er i barnehage og på skole mesteparten av dagen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 09:33   #20
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Tror ikke jeg kjenner noen som har au pair.

Dermed ikke et samtaleemne i min omgangskrets.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no