Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Presidentens valg av Anne Holt

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-06, 19:11   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.313
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Presidentens valg av Anne Holt

Fikk boklubbens medlemsblad i dag, og månedens bok er fra Anne Holt.

Sakset fra Boklubben:

Fulltreffer fra Holt
I sin første spenningsroman viser Anne Holt at hun kan alle knepene: USAs første kvinnelige president har noe å skjule, og så blir hun kidnappet - i Norge. Da må Holts heltinner, Hanne Wilhelmsen og Inger Johanne Vik, slå seg sammen for å oppklare mysteriet. Et herlig røre som gir deg en herlig lesestund.

...

Da den første kvinnelige amerikanske president skal feire 17. mai i Norge, utløser hun hendelser som er hemmeligstemplet av både norske og amerikanske myndigheter helt frem til 2055. Allerede nå får du den sanne historien! En spenningsroman i Vik/Stubø-serien.

Øh, høres plottet litt søkt ut?

Jeg har lest alt av Anne Holt og likt det, men er i tvil om denne. Har du lyst til å lese den?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 19:28   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble litt skuffet av den forrige boken til Anne Holt, så jeg hopper ikke opp og ned av entusiasme over enda en bok fra henne. Tror jeg skal vente litt og se hva andre sier om boken før jeg bestemmer meg.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 19:40   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg kommer nok til å vente til den blir utgitt i pocket.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 19:45   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal lese den. Jeg leser vanligvis ikke krim, men av en eller annen grunn har jeg lest alle krimbøkene til Anne Holt. Så jeg skal lese denne også. Egentlig syns jeg ingen av de andre bøkene er spesielt bra. Det er litt sånn selvplaging at jeg leser dem - man må da lese litt krim en gang i blant ikke sant?

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 19:45   #5
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har lest det meste av Anne Holt, og etter hver bok tenkt "Hvorfor gadd jeg å lese en til?" Jeg synes hun skriver platt og banalt.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 19:52   #6
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefaler heller Stieg Larsson Menn som hater kvinner.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 19:54   #7
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Er ikke sånn at jeg hopper i taket over en ny bok av Anne Holt, men har ihvertfall reservert den på biblioteket. Utrolig kjekt med mailer fra biblioteket med nye bøker som kommer, det passer meg bra

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 20:11   #8
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ingen umiddelbare planer om å lese den nei. Hvis ikke den tilfeldigvis har havnet på nattbordet til kjæresten ,via svigermor ,en kveld jeg ikke orker å gå ned i stua for å lete etter bok.

Synes det meste av det Anne Holt har skrevet er kjedelig, intetsigende og merkelig fritt for spennende karakterer. Hun har mulighetene der, med plott og alt, men klarer å skape så forutsigbare og overtydelige personskildringer og karakterer at jeg blir helt matt!

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 21:30   #9
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.313
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Anbefaler heller Stieg Larsson Menn som hater kvinner.

Den er bra!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 22:24   #10
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.838
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lest de fleste av bøkene hennes. Mannen koser seg med det hun skriver, mens jeg er litt mer lunken etter hvert. kommer nok til å lese denne også, bare mannen får kommet seg gjennom den først. Synes hun skriver greit nok for sjangeren, men heller ikke mer enn det.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 22:35   #11
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Den er bra!

Ja, og nå er hans siste oversatt til norsk.
Bare så synd at mannen er død.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 23:32   #12
teia
Pirkete
 
teia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 103
teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Anne Holt er den mest oppskrytte forfatteren i Norge, mener jeg. Krim-dronning my ass. Dårlig språk, enkle løsninger, karikerte og flate personer. Men leser jeg dem? Jadda. Mest for å kunne diskutere dem i lunsjen.

Men jeg kjøper dem ikke.

Kasia: Man må ikke lese Anne Holt for å lese krim, altså. Men det er dessverre en svært utbredt misforståelse.

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 23:33   #13
teia
Pirkete
 
teia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 103
teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Ja, og nå er hans siste oversatt til norsk.
Bare så synd at mannen er død.

Ikke den siste, vel? Han rakk vel tre?

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 23:38   #14
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av teia, her.

Ikke den siste, vel? Han rakk vel tre?

Det skal, så vidt jeg forstår, komme to til etter Menn som...

Les mer her.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 23:50   #15
teia
Pirkete
 
teia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 103
teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Stesvigerfaren min har hytte i Strømstad, og der leser man kun bøker på svensk. Han mener det er hårreisende at man leser bøker på annet språk enn originalspråket, og han har nesten omvendt meg også. Ihvertfall siden han har et velfylt krimbibliotek på hytta. Jeg leste "Menn som hater kvinner" på norsk, men jeg håper at de to neste er i hylla på hytta neste gang jeg kommer dit.

Men jeg måtte smile litt da jeg så at han hadde innlemmet "Damenes detektivbyrå nr. 1" - på norsk - i hjemmebibilioteket sitt. Det er ikke kult med originalspråk når det er engelsk, bare portugisisk, spansk eller latin ... :snobb:

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 08:25   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Presidentens valg av Anne Holt

Opprinnelig lagt inn av teia, her.


Kasia: Man må ikke lese Anne Holt for å lese krim, altså. Men det er dessverre en svært utbredt misforståelse.


Å?


Jeg har ingen umiddelbare planer om å utvide krimrepertoaret mitt, men kanskje jeg burde vurdere det.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 18:19   #17
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Presidentens valg av Anne Holt

På krimfronten anbefaler jeg Jo Nesbø og Robert Wilson!

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 18:25   #18
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Presidentens valg av Anne Holt

Jeg elsker krim!!! Grei og enkel underholdning. Har allerede fått Anne Holt hjem i postkassa, men den ligger på vent foreløpig.

Av norsk krim er jeg veldig glad i Jo Nesbø, Gunnar Stålesen (Varg er jo en klassiker) og Unni Lindel.
Guttungen på 10 leser Henning Mankel Han er den lesehesten, og det er det jo ikke alle gutter som er, så vi har lesesirkel hjemme -jeg og han

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 09:43   #19
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Presidentens valg av Anne Holt

Opprinnelig lagt inn av teia, her.

Anne Holt er den mest oppskrytte forfatteren i Norge, mener jeg. Krim-dronning my ass. Dårlig språk, enkle løsninger, karikerte og flate personer.

nemlig!!

Forøvrig synes jeg fru Holt er pompøs, selvhøytidelig og arrogant..... (Er det lov å skrive sånt her? )

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:56   #20
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.313
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Presidentens valg av Anne Holt

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

På krimfronten anbefaler jeg Jo Nesbø og Robert Wilson!

Enig!

Legger til Mankell

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no