Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Forumjustis, eller...?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-12, 09:49   #1
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forumjustis, eller...?

Jeg har sett at ved et par anledninger så har moderatorer vært inn i tråder og referert til (og oppfordret) til forumjustis. Begrepet har så vidt meg bekjent ikke tidligere vært annet enn noe som har betegnet forumet og brukerenes egen evne til å unngå uønskede innlegg og at enkeltbrukere henges ut.

Dette er en veldig effektiv måte å dempe engasjementet på, og selvom innleggene ikke undertegnes med "moderatorisk" hilsen, så spiller ikke egentlig det noen rolle for effekten av denne pekerfingeren eller milde irettesettelsen om man vil.

Jeg kan ikke huske å ha sett begrepet brukt i denne sammenhengen tidligere, og jeg lurer derfor på om dette er bevisst fra forumledelsens side, at moderatorer skal fungere som bølgebrytere i diskusjoner. I såfall er jo ikke DET forumjustis, og jeg synes at det kunne være lurt å tenke gjennom effekten av dette.

Dette er IKKE ment som kritikk, men mer en ekte undring, jeg er nysgjerrig av natur

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:12   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.775
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Er ikke sikker på hva du egentlig mener, jeg. Jeg oppfatter ikke forumjustis som å dempe engasjement på, bare at man skal huske vanlig folkeskikk når man diskuterer? Det ser jeg ikke noe problem med. Tvert i mot fremmer det debatt - og god debatt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:21   #3
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Er ikke sikker på hva du egentlig mener, jeg. Jeg oppfatter ikke forumjustis som å dempe engasjement på, bare at man skal huske vanlig folkeskikk når man diskuterer? Det ser jeg ikke noe problem med. Tvert i mot fremmer det debatt - og god debatt.

Tja, da ser vi det kanskje litt ulikt, for jeg mener at når moderator-innlegg som referer til "flott forumjustis" legges inn i en tråd, så blir det vanskeligere å fortsette tråden, SELVOM man selv synes at det hadde vært OK. Og da spør jeg rett og slett egentlig om DET er hensikten, og i såfall, er det en ønsket policy?

Forumjustis per se er jo ikke noe som er konkret, eller som egentlig man kan sette to streker under, og hvilket nivå man skal legge seg på vil alltid kunne diskuteres.

Ingenting er feil, sånn sett, jeg bare synes at jeg oftere hadde sett dette i det siste. Det er litt uvant på et forum som vanligvis ellers stoler på takhøyden og brukernes fornuft. Kanskje legger jeg merke til det fordi jeg sjelden beveger meg i deler av forumet som ikke diskuterer. Det er jo sjelden kontroversielt å legge ut bilder av hund og barn, liksom

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:25   #4
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Som regel når det kommenteres med "god forumjustis" er når medlemmer løfter pekefingeren og ber andre om å tenke over hva de egentlig skriver. Skrives det stygt om personer som ikke kan svare for seg? Er det hets? Blir ting for utleverende?
Forumjustis er bra, og moddene er blitt flinke til å poengtere det. Det er ikke kun moddene som skal passe på her inne, det er oss alle sammen. Og det bør da moddene få lov til å minne oss om?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:38   #5
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Som regel når det kommenteres med "god forumjustis" er når medlemmer løfter pekefingeren og ber andre om å tenke over hva de egentlig skriver. Skrives det stygt om personer som ikke kan svare for seg? Er det hets? Blir ting for utleverende?
Forumjustis er bra, og moddene er blitt flinke til å poengtere det. Det er ikke kun moddene som skal passe på her inne, det er oss alle sammen. Og det bør da moddene få lov til å minne oss om?

Jeg er ikke uenig i at det ikke skal skrives stygt om andre, selvsagt ikke, og synes kollektiv kritikk og sure innlegg som går utover enkeltbrukere (særlig nye) er både ufint og irriterende. Det handler ikke om det. Poenget er at forumsjustis IKKE er et begrep som er konkret, og litt av greia er vel at justisen på forumet skal fungere av seg selv, UTEN at den kommer som en konsekvens av påminnelser eller heiarop. Jeg synes ikke noen (ikke brukeren!) skal behøve å etterspørre eller minne om forumjustis, den ligger der i ryggmargen på forumet uansett. Det er det vi tror på, og det er jo det som gjør FP til et bra sted.

Jeg synes faktisk ikke at moderatorer eller andre skal holde på å minne om forumjustis. Da er litt av poenget nemlig borte, synes jeg.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:44   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Det er vel meg du mener.

For det første så skrev jeg det som privatbruker. Personlig så var hensikten den å støtte de som utøvde forumjustis, de brukerne som mente at man skulle roe seg ned litt/bli mer saklig.

FP har tradisjonelt vært et forum hvor brukerne selv har tatt masse ansvar (dvs forumbrukernes selvjustis = forumjustis) for anstendig oppførsel og jeg ble glad da jeg så at den funket så bra.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:46   #7
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.


Jeg synes faktisk ikke at moderatorer eller andre skal holde på å minne om forumjustis. Da er litt av poenget nemlig borte, synes jeg.

Da er vi uenig. Jeg synes det er viktig å minne hverandre på at vi alle har ansvar. Og jeg skrev det mer som privatbruker enn moderator.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:46   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Dette er IKKE ment som kritikk, men mer en ekte undring, jeg er nysgjerrig av natur

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.


Jeg synes faktisk ikke at moderatorer eller andre skal holde på å minne om forumjustis. Da er litt av poenget nemlig borte, synes jeg.

Dette er ikke kritikk?




Det skal ikke være greit. Damned if you do, damned if you don't.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:49   #9
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Jeg synes moderatorene bør minne akkurat like mye om forumjustis som alle andre - altså at det er fint om de minner om det på linje med oss andre, men da som privatpersoner.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:50   #10
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Vi får nye medlemmer hver dag omtrent. Og flere medlemmer som glemmer. Så det å bli påminnet slike ting synes jeg bare er flott.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:52   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Jeg skrøt også av forumbrukernes selvjustis, jeg blir så fornøyd når brukere justerer seg og hverandre uten at man må gripe inn som moderator og bruke pekefingre eller kjefte på folk. Det gleder meg når forumbrukere bidrar til at tråder som kunne sklidd ut og blitt ekle, tar seg i det og korrigerer seg selv og hverandre. Det gjør forumet bedre.

Det er som å være i en middag der det sklir litt ut i sladder, alle kan bidra litt, men så tar man seg i det og sier "Nei, folkens, nå snakker vi om noe annet", "Ja, nå gir vi oss". Uten at verten trenger å kjefte. Sånn var det i fattigbloggtråden, og det var flott, synes jeg. Det gir meg rom for å være vanlig bruker og slippe å kjefte.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:53   #12
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er vel meg du mener.

For det første så skrev jeg det som privatbruker. Personlig så var hensikten den å støtte de som utøvde forumjustis, de brukerne som mente at man skulle roe seg ned litt/bli mer saklig.

FP har tradisjonelt vært et forum hvor brukerne selv har tatt masse ansvar (dvs forumbrukernes selvjustis = forumjustis) for anstendig oppførsel og jeg ble glad da jeg så at den funket så bra.

Deg og andre, Esme. Men det er egentlig ikke poenget, for jeg ønsket å ta det opp på generelt grunnlag. Jeg VET at du ikke skrev under med moderatorisk hilsen, men allikevel er det faktisk det du er, og jeg synes effekten av innlegget ble litt kleint. For ordens skyld, jeg er enig i at folk er flinke til å si fra når noe går for langt, og jeg synes folk er flinke til å si fra når de synes noe er OK å diskutere videre. Folk er rett og slett generelt flinke

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis

Sist redigert av Billa : 05-12-12 kl 11:03.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:56   #13
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Da er vi uenig. Jeg synes det er viktig å minne hverandre på at vi alle har ansvar. Og jeg skrev det mer som privatbruker enn moderator.

Ok, er det er greit at vi er uenige. Moderator vs privatbruker er kanskje litt av utfordringen dere har.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:01   #14
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Dette er ikke kritikk?




Det skal ikke være greit. Damned if you do, damned if you don't.

Nei? Hvis jeg først skal kritisere noen, gjør jeg det gjerne i litt mer fargerik ordvalg. Og det å være uenig med noen, betyr ikke at jeg ikke har respekt for valgene som andre tar. Jeg bare lurte på hvorfor. Jeg driver ikke forumet, og jeg er bruker på andres eiendom om du vil. Jeg velger selv om jeg vil være her på premissene som legges.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:03   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.308
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Forum(selv)justis er da et uttrykk som har blitt brukt siden tidenes morgen?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:05   #16
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Deg og andre, Esme. Men det er egentlig poenget, for jeg ønsket å ta det opp på generelt grunnlag. Jeg VET at du ikke skrev under med moderatorisk hilsen, men allikevel er det faktisk det du er, og jeg synes effekten av innlegget ble litt kleint. For ordens skyld, jeg er enig i at folk er flinke til å si fra når noe går for langt, og jeg synes folk er flinke til å si fra når de synes noe er OK å diskutere videre. Folk er rett og slett generelt flinke

Sånn ellers syns jeg moderatorene har vært flinke til å presisere denne forskjellen. Når innlegget underskrives med "moderatorisk hilsen" er det å anse som innlegg fra moderator. Alt annet er innlegg fra den aktuelle brukeren som privatperson. Jeg personlig har ingen problemer med å se forskjellen. Om Esme skriver at "Her tar du feil, Teofelia" er det hun som privatperson som skriver. Det hadde vært noe helt annet om hun hadde skrevet "Teofelia tar feil. Moderatorisk hilsen Esme".

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:07   #17
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Nei? Hvis jeg først skal kritisere noen, gjør jeg det gjerne i litt mer fargerik ordvalg. Og det å være uenig med noen, betyr ikke at jeg ikke har respekt for valgene som andre tar. Jeg bare lurte på hvorfor. Jeg driver ikke forumet, og jeg er bruker på andres eiendom om du vil. Jeg velger selv om jeg vil være her på premissene som legges.

Da kan du sikkert bare bli litt mer fargerik først som sist, for det du skriver er så absolutt kritikk.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:08   #18
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Forum(selv)justis er da et uttrykk som har blitt brukt siden tidenes morgen?

Til og med definert i erværdige Oxford Dictionaries , som et abstrakt begrep.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:11   #19
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Jeg ser hva du mener Billa, men oppfatter det likevel litt annerledes.

Når det gjelder fattigbloggtråden synes jeg dette var en veldig interessant tråd, men som skled ut og ble litt ekkel. At noen da går inn og poengtere at det er bra brukerne selv henter seg inn ser jeg positivt på. Det som er vanskelig her er å fortsette tråden på det sporet den var innen den ble veldig personlig og det kan kanskje disse kommentarene om forumjustis ha hatt en påvirkning på.

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:14   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Forumjustis er en forkortning av forumbrukernes selvjustis og uttrykket bruker vi en del oss imellom når vi snakker om tråder og saker som vi bestemmer at vi ikke skal gripe offisielt inn i - da sier vi at 'vi overlater det til forumjustisen', som egentlig bare betyr at ingen i ledelsen griper inn, men at vi stoler på at FP som helhet håndterer saken helt fint. Det har tidvis blitt oppfattet som noe mer eller 'skumlere', tror jeg, ut fra denne og andre kommentarer, men det betyr egentlig bare at ledelsen ikke blander seg offisielt inn.

Hva moderatorer gjør er beskrevet her: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=76403

Spesielt følgende avsnitt:

Sitat:

I de aller fleste tilfeller blir det ikke gjort så mye mer enn at én eller flere moderatorer følger med på hvordan tråden utvikler seg, og eventuelt deltar i tråden.

Veronal, moderator

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no