Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Skal du lese Harry Hole Tørst?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-17, 21:11   #21
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jepp, og gleder meg til i morgen

Jeg og

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 21:16   #22
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Selvsagt skal jeg lese den og jeg gleder meg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 21:24   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Jeg ble så vettskremt av snømannen at jeg fremdeles blir litt redd av helt vanlige snømenn ute i bakgården. Så leste jeg de første sidene av Panserhjerte og bestemte meg for at jeg ikke gadd å utsette meg for dette.

Men jeg er ikke den aller mest vågale verken når det kommer til film eller litteratur.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 21:37   #24
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Jeg liker vanligvis verken grøss eller makabre mord, men Harry Hole har jeg vokst opp sammen med, så jeg bare MÅ lese videre. Jeg er dog enig i at det var de tidlige bøkene som var de beste. Rødstrupe og Marekors er de som sitter i kroppen pga handlingen, og ikke bare pga spenningen, slik som Snømannen og Panserhjerte har gjort.

Egentlig burde jeg lese om igjen de siste bøkene, for jeg husker dem ikke helt. Jeg sluker dem bare fort og brutalt, ren underholdningsfråtsing, og så er jeg ferdig med dem.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 22:18   #25
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg elsket Snømannen, jeg kaldsvettet nesten av spenning. Jeg gleder meg veldig til ny bok og kommer til å sluke den.

Jepp! Jeg har forhåndsbestilt boka.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 22:23   #26
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg har lest alle tom. Politi. Synes det ble så utrolig voldelig så jeg har ikke lest de siste.
Fryktelige titler også så de fristet ikke.
Blod og Tørst. Eek.

Politi er vel den siste?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 22:28   #27
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg ble så vettskremt av snømannen at jeg fremdeles blir litt redd av helt vanlige snømenn ute i bakgården. Så leste jeg de første sidene av Panserhjerte og bestemte meg for at jeg ikke gadd å utsette meg for dette.

Men jeg er ikke den aller mest vågale verken når det kommer til film eller litteratur.

Du och jag, Tjorven. Jeg leste Snømannen 22. Juli 2011, helt alene på et bibliotek på sørlandet, den var så skummel at jeg turte ikke sitte alene på hotellrommet å lese. Det pissregnet, og utpå ettermiddagen ble lesingen avbrutt av nyhetssendinger. Nei altså, alt for skummelt og dårlige følelser knyttet til disse bøkene. Jeg digger måten han skriver på men tør ikke lese de.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 22:38   #28
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Politi er vel den siste?

Han har skrevet to bøker som ikke er med Harry Hole i det siste. Blod på snø, og Mere blod.

Jeg trodde jeg hadde lest den første av de to, men nå ringer det ingen bjeller.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 22:42   #29
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Jeg storgleder meg til å sluke den på et par dager.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 22:45   #30
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Jeg leste Kakerlakkene for mange år siden, og skjønte ikke helt hvorfor den var så populær. Han har en merkelig skrivestil, det er kjeeeedelig i mange sider, og så skal all spenning presses inn på så lite plass som mulig. Veldig hesblesende, og ikke noe for meg. Så nei, jeg skal ikke lese den.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 22:51   #31
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Jeg skal også lese den, ettersom jeg har lest alle til nå, men jeg er veldig enig i nokons vurdering av de andre bøkene. Egentlig er det vel ingen av dem som helt har nådd opp til Rødstrupe, men de etter har vært grei nok underholdning, om ikke de helt store leseropplevelsene. Jeg husker neppe plottet i alle sånn på stående fot.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 22:59   #32
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Det korte svaret er "nei".

Det lange er at de tre Nesbøbøkene jeg har lest fenget meg så lite at jeg ikke en gang husker hvilke det var.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 22:59   #33
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Ja, det skal jeg nok. Men jeg er enig at at de siste tre er veldig over the top. Jeg leser de så fort at jeg egentlig ikke husker mye i etterkant. Jeg irriterte meg over det samme som dere, den musen som krøp over han fyren. Jeg husker ikke hva som skjedde i boken etter dette. Trodde vi HH døde da boken sluttet? Tror jeg må lese resyméer.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 23:00   #34
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg skal også lese den, ettersom jeg har lest alle til nå, men jeg er veldig enig i nokons vurdering av de andre bøkene. Egentlig er det vel ingen av dem som helt har nådd opp til Rødstrupe, men de etter har vært grei nok underholdning, om ikke de helt store leseropplevelsene. Jeg husker neppe plottet i alle sånn på stående fot.

Einig. Rødstrupe er kanskje den beste krimromanen eg har lese.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 23:16   #35
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Einig. Rødstrupe er kanskje den beste krimromanen eg har lese.

Enig!

Jeg likte Marekors også og ble vettskremt av Snømannen. Politi var dårligst av alle synes jeg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 00:10   #36
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det korte svaret er "nei".

Det lange er at de tre Nesbøbøkene jeg har lest fenget meg så lite at jeg ikke en gang husker hvilke det var.

Det vil si, jeg tror det er de to første jeg har lest, og jeg synes de var møkk kjedelige. Trodde jeg var den eneste her i landet som ikke er er fan.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 00:44   #37
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Klart jeg skal! Enig i at Rødstrupe er best. Og Frelseren.

Jeg har lest alle bøkene, men må innrømme at jeg husker best de første. De siste er sauser sammen i vold, blod og død, og da jeg leste spoilerne i denne tråder ser jeg at mye har gått i glemmeboken. Jeg må nok lese resymé før jeg tar fatt på boken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 00:45   #38
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Jeg har lest alle bøkene tror jeg. Elsket de første, men etter hvert bare lest av gammel vane.
Jeg trodde oppriktig Harry Hole var død helt til jeg leste denne tråden.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 01:32   #39
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Kommer den for salg i morgen? Jeg er midlertidig sengeliggende og trenger noe å gjøre på.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 07:41   #40
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?

Jeg skal lese den ja, men har så mange uleste bøker hjemme at jeg tror jeg venter litt med å kjøpe den, evnt. ønske meg den til bursdagen om noen uker.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no