Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Harry Potter

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-07, 12:16   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Harry Potter

Jeg har nå bestemt meg for å gi disse filmene en sjanse. Har alltid tenkt at de ikke er helt i min gate, men har sett noen klipp i det siste og blitt litt interessert. Mannen lastet ned alle filmene i går kveld. Men - er alle like gode? Bør jeg begynne med den første - er kronologien viktig for forståelse i senere filmer - eller er det en eller flere av filmene som ikke er så severdige/ viktige og dermed kan hoppes over?

Noen HP-fans her som vil svare meg?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 12:21   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter

Hvis du ikke har lest bøkene så begynn med den første, ellers blir du helt forvirret. Det er jo fortsettelser.

Ikke hopp over noen, alle har stor betydning for senere filmer og alle er kjempebra.

Ikke la deg "skremme" av at de to første filmene er relativt barnslige, de blir mer og mer "voksne" for hver film. Tipper den sjette må ha minst 15-årsgrense!!

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 12:25   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.010
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry Potter

Signerer Iset - det er en sammenhengende historie, så du bør nok begynne på begynnelsen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 12:32   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter

Det er en sammenhengende historie, ja - ikke som James Bond, der man kan se de filmene man vil i tilfeldig rekkefølge. Så skal du først se dem, og ikke har lest bøkene, bør du definitivt se alle. (Jeg liker ikke de første tre filmene noe særlig, synes de er lite overbevisende spilt og at de ikke yter bøkene rettferdighet, men det er jo meg.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 12:32   #5
maske
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 45
maske har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Harry Potter

Signerer de andre her, begynn med den første Enjoy

__________________
Shamanamading!
maske er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 15:01   #6
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Harry Potter

Jeg må bare si meg enig med de andre over meg her. Jeg er vel nesten tilnærmet HP-fanatiker, så jeg likte de to første og jeg, da. Men jeg må innrømme at "noe" skjedde i tredje filmen (de byttet regissør), og dermed var lista satt litt høyere for firer'n som desidert er den beste. Jeg synes og at bok nr fire er den beste jeg, da. Er veldig spent på den siste... :vente:

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 15:09   #7
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Harry Potter

Har allerede bestilt siste boken i dag....

Start med den første filmen du...

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 15:36   #8
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Harry Potter

litt på de andre her igrunn!
Jeg elsker alle filmene, men synes også at de blir bare bedre og bedre, 3. filmen var best når den kom, i en litt annen klasse liksom, men den 4. er bare helt fantastisk!
5. gleder jeg meg overdådig til, for jeg synes det er den beste boka!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 15:38   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.083
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter

Start med den første, og når du har sett alle - les bøkene!
Ingenting er jo som å se lese bøkene etterpå, da slipper du å gremmes ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 15:50   #10
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry Potter

Signerer de andre. Begynn med den første.
Gjett om jeg gleder meg til den nye kommer på kino i juli

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 16:27   #11
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Harry Potter

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Gjett om jeg gleder meg til den nye kommer på kino i juli

Jeg også.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 17:51   #12
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Harry Potter

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Har allerede bestilt siste boken i dag....

Treig du er, da...

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 18:37   #13
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry Potter

Har ikke lest noen av bøkene bare sett filmene.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 08:43   #14
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter

Nå har jeg sett den første og halve den andre og er veldig fornøyd hittil.
Måtte skru av film nr. to igår da det begynte å bli veldig sent, og gleder meg til å se mer i kveld. Regner med at resten av toer'n samt treer'n slukes i kveld.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 18:43   #15
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter

Alle filmene ble slukt på rekke og rad i helga, og nå sitter jeg og gremmer meg over at det er ALT for lenge til juli! Har ikke lest noen av bøkene, mulig jeg gjør det etterhvert med foreløpig er det ikke aktuelt. Men lurer litt på om jeg står i fare for å miste poenger/ detaljer underveis ved bare å se filmene. Har lest gjennom div. HP-diskusjonstråder, og der nevnes noen navn, begreper og teorier som er mer eller mindre ukjente for meg. Er det sånn at man går glipp av mye ved kun å se filmene? At man kan risikere å ikke se helheten når serien etterhvert avsluttes?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 18:57   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.083
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter

Det er en god del som er utelatt fra f.eks Goblet of fire.
Hvorvidt man går glipp av noe, er ikke greit å si - jeg har lest bøkene og sett filmene, så det er litt vanskelig for meg å skille dem fra hverandre sånn sett, men jeg anbefaler virkelig bøkene. De er virkelig bra, og spennende, og teoriene hagler jo etterhvert!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 19:23   #17
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.691
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter

Sefølgelig går du glipp av noe! Du går glipp av gleden av å lese disse fantastiske bøkene, sette fantasien i gang oppi hjernen og drømme seg vekk. I tillegg til en del detaljer og alt som skjer som ikke er "så viktig" i forhold til ufallet av filmen. Det skjer ting hele tiden i bøkene og bare det aller viktigeste kommer med i filmene. Spesielt side bok nr 4 fek er 3 ganger større enn bok nr 1. mens filmene er like lange.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 19:27   #18
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter

Tja, det kan godt hende jeg leser bøkene etterhvert. Men jeg vil lese dem på engelsk, da jeg er generelt skeptisk til norske oversettelser av slike verk (ser filmene med ingen, evt. engelske subtitles). Å evt. lese disse mursteinene på engelsk tar ihvertfall for meg en del mer tid enn norsk, og den tiden har jeg ikke per idag.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 19:30   #19
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.691
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter

Harry potter er de eneste bøkene jeg har lest lett på engelsk. det er jo bøker som er skrevet for barn og ungdom. Men de er faktisk veldig godt oversatt. Har lest begge språk og synest ikke de er kjempemye bedre på engelsk.. de kommer bare lenge før sån at min utolmodie sjel får litt fred.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 19:36   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Alle filmene ble slukt på rekke og rad i helga, og nå sitter jeg og gremmer meg over at det er ALT for lenge til juli! Har ikke lest noen av bøkene, mulig jeg gjør det etterhvert med foreløpig er det ikke aktuelt. Men lurer litt på om jeg står i fare for å miste poenger/ detaljer underveis ved bare å se filmene. Har lest gjennom div. HP-diskusjonstråder, og der nevnes noen navn, begreper og teorier som er mer eller mindre ukjente for meg. Er det sånn at man går glipp av mye ved kun å se filmene? At man kan risikere å ikke se helheten når serien etterhvert avsluttes?

Det mangler MYE i filmene i forhold til bøkene. Jeg synes de tre første filmene fulgte bøkene greit nok, men så var ikke bøkene særlig tykke heller. Den fjerde, femte og sjette boka er MYE tykkere, og jeg syntes den fjerde filmen manglet altfor mye fra boka til at jeg var fornøyd med den, jeg ble en smule skuffet. Historier var også forandret mye på, og jeg ble helt forvirret.

Jeg håper virkelig bok nr. 5 er bedre filmatisert, gru-gleder meg.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no