Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkedamer (evt. menn) som har strikket mariustunika

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-13, 14:24   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.513
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Strikkedamer (evt. menn) som har strikket mariustunika

Står det feil i oppskrifta på mariustunikaen med rund sal,til barn frå Sandnesgarn?(Til fjells-hefte)
Eg strikkar str. 4 år.Lagt opp 180 masker.Så skal eg fella 4 masker 2 omgangar, altså 8 masker. Då har eg etter 37 cm. 172 masker.Delt på to blir det 86 masker på kvar "del", mens i oppskrifta står det at eg no skal ha 84 masker pr. "del". What to do?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 21:22   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.629
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkedamer (evt. menn) som har strikket mariustunika

Jeg har ikke strikket den, men jeg har oppskrift i "norsk småstrikk" og der står det at du skal felle en maske på hver side av sidemerket=4 masker felt, og deretter gjenta den hver 5. cm 2 ganger, dvs, felle 4 masker tre ganger, og da ender du opp med rett masketall mener jeg?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 00:20   #3
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strikkedamer (evt. menn) som har strikket mariustunika

Du må felle 3 ganger sånn at du får 84 masker på hver halvdel. Jeg måtte lese oppskrifta to ganger før jeg skjønte at først felte man på en omgang, og så skulle det gjentas 2 ganger = 3 ganger.

Er midt i fellinga på str. 4 år nå skjønner du. Har den 3. igjen om et par omganger. Strikker forøvrig også etter oppskrifta i "Norsk småstrikk".

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 10:56   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.513
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkedamer (evt. menn) som har strikket mariustunika

Hi,hi tusen takk. Nå skjønner jeg.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no