Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-10, 20:55   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Når man bor i et tettbygd strøk, når må man slutte å bråke ute? Vi snakker om byggeaktiviteter. Hva passer seg?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:09   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Min erfaring er at det som "passer seg" sjeldent stemmer med reguleringene kommunen har i forhold til støy. *bor for tiden vedsiden av en byggeplass*

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:13   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Jeg ga beskjed til naboen da han begynte å hamre ute i 1930-tiden om at det var leggetid. Og det gikk veldig fint, han ga seg, ungen sovnet og vi er venner.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 20:55   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Er det ikke klokka 23 da?
Naboen her har hamret og slamret de siste 10 årene på makkverket sitt ogen søndag for noen år siden så klikket det litt og jeg ringte politiet, de sa at jeg fikk ringe tilbake etter klokka 23, og det gjorde jeg, og da dukket visst politiet opp, gitt....

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 20:59   #5
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Vi bor i et byggefelt, og naboene har barn fra ett år og oppover. Vi velger å være stille fra kl 19, regner med at nabobarna skal sove fra den tid ca. Hadde naboene ikke hatt små barn, ville jeg vært stille fra kl 21. Men reglene sier vel kl 23?

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:04   #6
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.017
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Kl 21-22.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:20   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Klokka 22.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:25   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Det har jeg egentlig aldri tenkt over så veldig, men det er vel kanskje ikke så bra å drive på etter sånn i nitida kanskje?

Jeg syns ikke man skal være nødt til å være musestille etter sju bare fordi det er barn som skal legge seg. Men det kommer jo litt an på hvilket arbeid som utføres da. Man begynner ikke med murborr rett rundt leggetid til nærmeste nabo kanskje. Men å klippe plenen, det syns jeg man skal få lov til altså.

Jeg syns egentlig bare man skal bruke skjønn.
Vi bor i et veldig nyetablert byggefelt, og det er mange som holder på med mye prosjekter. Da må man være litt rundere i kantene enn om man bor i et veletablert område der det stort sett er snakk om litt småplukk her og der som man kanskje kan klare å gjennomføre i normal tid.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:27   #9
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

I teorien? I praksis?

Det komiske her er at småbarnsfamilier ikke tar hensyn, men at de spreke pensjonistnaboene alltid tar hensyn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:39   #10
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Reglene sier kl. 23. Men om man er litt oppegående så burde man skjønne at det kan være greit med fred og ro etter kl. 20.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:05   #11
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Det komiske her er at småbarnsfamilier ikke tar hensyn, men at de spreke pensjonistnaboene alltid tar hensyn.


He he, problemet vårt er jo at vi aldri får gjort noe før etter at barna er lagt! Kan det være noe der, mon tro ... ?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:11   #12
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.017
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Jeg er tydeligvis ikke så oppegående at jeg lar være å gjøre forefallende vedlikehold utendørs på huset etter klokken åtte. Men jeg setter ikke igang med vinkelsliperen eller murborret sent på kvelden.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:17   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.


Det komiske her er at småbarnsfamilier ikke tar hensyn, men at de spreke pensjonistnaboene alltid tar hensyn.

Det er vel ikke noe rart. Småbarnsforeldre er ofte i full jobb og har barn og ta seg av på ettermiddagen, mens pensjonistene har tid til å gjøre støyende arbeid før middag. Når vi pusser opp, så begynner vi som oftest ikke før tidligst kl. 19.

Nå skal det sies at jeg i utgangspunktet ville forsøkt å legge det meste av bråking til før kl. 21 om kvelden, men jeg skjønner at det ikke alltid er mulig for alle.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:20   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Jeg har selv en sperre på 22. Ellers er det ingen nasjonal lovgivning på området - må sjekke politivedtekter for hver enkelt kommune. Kl. 23 er mye brukt.

Vi har nytt hus og er godt isolert (både når det gjelder temperatur og lyd) og har ingen problemer med at naboen bruker vinkelsliper rett utenfor ungenes soverom.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:21   #15
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.715
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Loven sier kl. 2300, jeg synes 1900 er passende å slutte av bråkearbeid. Vi bor i et område med mange småbarn som legger seg i 19 tiden.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:26   #16
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

He he, problemet vårt er jo at vi aldri får gjort noe før etter at barna er lagt! Kan det være noe der, mon tro ... ?

Nope. Det holdes på like mye når de er våkne.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:30   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.009
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Det er i hvert fall tydeligvis greit for større entreprenærfirmaer å kjøre frem anleggsmaskinene sine sånn litt før kl 6 om morgenen, for så å jobbe intenst i tre kvarter for deretter igjen å ta pause i en times tid.

Vi kan allikevel ikke klage. Når du flytter inn i første byggetrinn i et meget stort utbyggingsprosjekt så blir det støy. Jeg hadde bare trodd at de folka også hadde normal arbeidstid. Det har de tydeligvis ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:31   #18
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er vel ikke noe rart. Småbarnsforeldre er ofte i full jobb og har barn og ta seg av på ettermiddagen, mens pensjonistene har tid til å gjøre støyende arbeid før middag. Når vi pusser opp, så begynner vi som oftest ikke før tidligst kl. 19.

Nå skal det sies at jeg i utgangspunktet ville forsøkt å legge det meste av bråking til før kl. 21 om kvelden, men jeg skjønner at det ikke alltid er mulig for alle.

Våre pensjonistnaboer klippet f.eks. gresset i helgen de også. De tok uansett alltid hensyn.

Jeg syns ikke det at man har barn rettferdiggjør bråk på ukurante tider.

*drittlei borettslag*

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:35   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg syns ikke det at man har barn rettferdiggjør bråk på ukurante tider.

Problemet er jo at det varierer hva som er "ukurante tider". For min grandtante var det ukurant med bråk mellom 16-17, siden hun sov middag da. For studenter er det ukurant med bråk før kl. 12 i helgene, siden de gjerne sover da. Mange synes søndag mellom 11-13 er ukurant tidspunkt, siden det er i kirketiden.

Det er stort sett bare for unger mellom 0-7 år at kl. 19 er et ukurant tidspunkt, og det er ikke sikkert småbarnsfamilier har fasiten på hva resten av verden må rette seg etter. På en eller annen tid å døgnet må jo folk få lov til å jobbe utendørs.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:38   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når må man være stille (utearbeid i nabolag)?

Avatar: Du må isolere bedre.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no