Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-13, 18:50   #1
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Fine 1881 har lagt inn en fin funksjon i siste oppdatering av appen sin;
Om en trykker på tannhjul-symbolet (settings), kan en klikke "Telefonselger varsel".

Trykker en så på "legg til liste" så får man en ny kontakt i kontaktlisten som inneholder alle telefonnumrene som 1881 har registrert i forbindelse med telefonsalg eller markedsundersøkelser. Dermed får man opp "VARSEL: TELEFONSALG" når ett av disse numrene ringer.

Genial måte å kunne screene vekk markedsundersøkelser - siden en ikke kan reservere seg fra disse (og siden mange "markedsundersøkelser" er dårlig tildekt reklame).

Fine 1881! <3

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 10:20   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Sikkert bra tips men jeg har ikke på tråløst nett eller mobilt nettverk hele tiden og da funker det vel ikke heller..

Men har disse telefonselgerene/markedsundersøkelsene sånne oppsamlingsrunder på å ringe tro?
Det har vært stille lenge nå men de siste 2-3 dagene har det ringt 7-8 ulike selgere for å selge ditt og datt. Det virker jo litt pussig at alle ringer samtidig.
Sitter de på samme sted og ringer for ulike kunder, selv om nr. er ulike?
Oslonr. og Bergensnr.

Jeg mener at jeg har reservert meg for telefonselgere, hvor lenge varer det? Må man inn på Brønnøysund og oppdatere årlig eller?
Nå har jeg vært der inne og registrert meg og sønnen på nytt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 10:22   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Jeg vil tro du ikke trenger nettverk/internett når nummerne blir lagt inn i kontaktlisten din.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 15:18   #4
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.312
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Telefonterror-appen fikser også dette. Helt genial, og jeg har en egen, sær glede av å se at det ringer, men ikke svarer når det vises Telefonterror på displayet.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 15:26   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Jeg svarer og sier neitakk, jeg, så slipper jeg at de ringer meg opp igjen 100 ganger før de gir opp

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 10:11   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

NEI man må ikke legge inn på Brønnøysund mer enn en gang, selv om det hender slue selgere sier man må. Jeg har lagt inn manuelt "selger" når det ringer noen.

Hvis man har vært kunde et sted (abonnement el.l.) har de lov å ringe uavhengig av reservasjonen. Ellers syns jeg det funker best å si nei takk, man står uansett på ringe,ista deres helt til de har fått tak i en.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 10:19   #7
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.035
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Og mange selskaper kjører med at man ringe en kunde helt til han sier det magiske ordet "nei". Passer ikke nå, snakker ikke med tlf-selgere osv duger ikke, heller ikke å legge på, man må takke nei til tilbudet.

:gammel telefonselger:

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 10:58   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Jeg har de siste ukene hatt 6 oppringninger fra "skult nummer". Når jeg svarer, hører jeg at det er en automatisk konling, altså en slik som man bruker hvis man ringer fler på en gang. Jeg blir skikkelig positivt innstilt til folk som ringer meg gang på gang for bare å ikke være i den andre enden når jeg tar telefonen. Jeg får sjempelyst til å kjøpe hva-det-nå-er de tilbyr av slik.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 11:09   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Opprinnelig lagt inn av Moia, her.

Fine 1881 har lagt inn en fin funksjon i siste oppdatering av appen sin;
Om en trykker på tannhjul-symbolet (settings), kan en klikke "Telefonselger varsel".

Trykker en så på "legg til liste" så får man en ny kontakt i kontaktlisten som inneholder alle telefonnumrene som 1881 har registrert i forbindelse med telefonsalg eller markedsundersøkelser. Dermed får man opp "VARSEL: TELEFONSALG" når ett av disse numrene ringer.

Genial måte å kunne screene vekk markedsundersøkelser - siden en ikke kan reservere seg fra disse (og siden mange "markedsundersøkelser" er dårlig tildekt reklame).

Fine 1881! <3

Jeg finner ikke noe tannhjul? Mulig jeg har en eldre app? Det er bare en side med masse muligheter som "anrop og sms", "favoritter", "kart", nærhetssøk" osv.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 11:11   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Selgere kan man reservere seg mot.

Når det kommer til spørreundersøkelser, så vil jeg anbefale å starte samtalen med å fortelle at man jobber som markedsanalytiker. Da er man nemlig automatisk diskvalifisert fra å svare, og man havner på "svartelista".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 11:11   #11
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Og mange selskaper kjører med at man ringe en kunde helt til han sier det magiske ordet "nei". Passer ikke nå, snakker ikke med tlf-selgere osv duger ikke, heller ikke å legge på, man må takke nei til tilbudet.

:gammel telefonselger:

Holder det ikke å be selgerne og «markedsundersøkerne» (også selgere) dra til helvete og å uttrykke ønske om at hunden deres dør heller?

Ben "they so deserve both" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 12:18   #12
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.035
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Holder det ikke å be selgerne og «markedsundersøkerne» (også selgere) dra til helvete og å uttrykke ønske om at hunden deres dør heller?

Ben "they so deserve both" Murphy

Nope, det gjør alle, så da hadde de ikke kunne ringt opp noen i det hele tatt.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 17:46   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Telefonterror-appen fikser også dette. Helt genial, og jeg har en egen, sær glede av å se at det ringer, men ikke svarer når det vises Telefonterror på displayet.

Kunne ikke bruke denne. Ligger mye data der som ikke er helt riktig, slik at numre som ikke var telefonsalg e.l. også kom opp.

Ellers har jeg ikke vært spesielt plaget med verken markedsundersøkelser eller selgere.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 13:03   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

For å gi et eksempel på at det er en del feile data i basen til Telefonterror. Kona la inn app-en i går og la inn kontakten. En SMS fra vår bank ble så identifisert som Telefonterror.....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 23:19   #15
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.312
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

For å gi et eksempel på at det er en del feile data i basen til Telefonterror. Kona la inn app-en i går og la inn kontakten. En SMS fra vår bank ble så identifisert som Telefonterror.....

Hmmm... så kjipt. Jeg lever lykkelig uvitende om hva jeg går glipp av.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 09:32   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Holder det ikke å be selgerne og «markedsundersøkerne» (også selgere) dra til helvete og å uttrykke ønske om at hunden deres dør heller?

Altså... i mine dager som student og Gallup-markedsundersøker satte jeg pris på et nei takk, jeg. Det var jo bare en jobb jeg hadde, dette, det var ikke noe særlig gøy å bli skjelt ut for å gjøre jobben min akkurat

Selv om det skal sies, i de dager :knirk: var det sjelden man ble skjelt ut eller fikk et nei.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 20:19   #17
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Hmmm... så kjipt. Jeg lever lykkelig uvitende om hva jeg går glipp av.

Ikke sååå kjipt, som minste her ville sagt. Var info om at lønna var kommet inn. Det var terror'n sin det.

(Hadde de ringt meg derimot, hadde saken vært en annen ja.)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 20:29   #18
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Jeg får OFTE oppringninger fra Privat Nummer. Nekter å svare, men blir litt stressa av de telefonene. Hva gjør man.....

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 21:22   #19
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Du kan svare og si nei takk på en høflig måte, så slutter de å ringe. For en stund.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 22:24   #20
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefontips mot markedsundersøkelser og selgere

Å ikke ta telefonen er bare å utsette seg for daglig telefonterror under middagen eller leggingen. Jeg tar telefonen, hører selgerstemmen og sier "hyggelig" at jeg ikke er interessert i dag eller noen gang og håper de får en fortsatt fin dag. Legger på før de rekker si noe som helst.

Eller, vel. Noen ganger treffer deg meg på en dårlig dag, da får de hele leksa om hva jeg mener om den type telefoner. Dumt at uskyldige må ta det, men så lenge jeg har reservert meg og gjort det jeg kan så får det bli sånn.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no